Nogal zoekgereden

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » do 27 okt, 2005 12:21

Sjit...Dan ben ik dus een gefrusteerde man...... ;-(+

Dalijk als ik naar huis rij deze bijkomende frustratie van me af 'sprinten' :mrgreen:

FrostRacing
Geregistreerd lid

Bericht door FrostRacing » do 27 okt, 2005 12:47

Ben zelf niet zo'n sprinter....heb er meer schik in om de uitdager eerst even een stukje voor te laten...waarna het gas er pas goed opgaat :twisted: ...niets mooier dan de teleurgestelde blik van een sprinter die dacht dat ie al gewonnen had....maar dan word ingehaald en je niet meer bij kan bijhouden...... :P

Lukt natuurlijk niet met iedereen...maar wel vaak....

John.K
Geregistreerd lid

Bericht door John.K » do 27 okt, 2005 19:12

FrostRacing schreef:Ben zelf niet zo'n sprinter....heb er meer schik in om de uitdager eerst even een stukje voor te laten...waarna het gas er pas goed opgaat :twisted: ...niets mooier dan de teleurgestelde blik van een sprinter die dacht dat ie al gewonnen had....maar dan word ingehaald en je niet meer bij kan bijhouden...... :P

Ik ken dat, ach was ook niet zo erg, kan het wel relativeren.

Heb nog een Cobra kitcar staan met 340 pk :twisted: :twisted: :twisted:
Goedkoper en sneller dan de GTA.
Tis maar net het doel en de prijs van de wagen.

John

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » do 27 okt, 2005 20:02

John.K schreef:
FrostRacing schreef:Ben zelf niet zo'n sprinter....heb er meer schik in om de uitdager eerst even een stukje voor te laten...waarna het gas er pas goed opgaat :twisted: ...niets mooier dan de teleurgestelde blik van een sprinter die dacht dat ie al gewonnen had....maar dan word ingehaald en je niet meer bij kan bijhouden...... :P

Ik ken dat, ach was ook niet zo erg, kan het wel relativeren.

Heb nog een Cobra kitcar staan met 340 pk :twisted: :twisted: :twisted:
Goedkoper en sneller dan de GTA.
Tis maar net het doel en de prijs van de wagen.

John
Zo`n Cobra vindt ik wel errug heftig. Is dat er een met een 3 bak? Van 0-100 in 3,5 sec.??? Het nadeel van je Cobra is dat het verassingseffect wel weg is. Iedreen kan zien dat hij snel is. Nee, dan is een Saab altijd nog de wolf in de welbekende schaapskleren.

Gr,
Peer

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » do 27 okt, 2005 22:29

Dan maar een wolf in wolfskleren! :D
En dat geluid is ook zo prachtig 8), een klassieker die tot nu toe nog de meeste auto eruit rijd.

Jacow
Geregistreerd lid

Bericht door Jacow » za 29 okt, 2005 12:40

Ruud schreef:250 of 260 pk die GTA's, meer partij voor een 9-5 Aero...
Alfa's zijn over het algemeen wel sportieve/relatief snelle wagens en erg mooi! Jammer van de kwaliteit...
Precies.....dat is ook wat het "autoweek-tevredenheidsonderzoek liet zien...Ik geloof dat Alfa boven Saab stond....
Mijn Alfa-hart bloedt nog altijd als ik dit soort onzin hoor.
Inmiddels ben ik wel een blije Saab-rijder, maar Borrelpraat zonder werkelijke kennis van zaken haat ik.

groetjes,

Jacow

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » za 29 okt, 2005 13:25

Ja die tevredenheids onderzoeken zullen tot op zekere hoogte wel kloppen, maar er wordt maar een bepaald publiek getrokken bij zo'n onderzoek.
Bijv. mensen die zich een ''premium brand'' kunnen veroorloven zullen minder vaak achter autoweek.nl zitten om zo'n onderzoek in te vullen, en zodra ze dat doen stellen ze veel hogere eisen dan een Toyota of Subaru rijder (no offence) waardoor dat soort merken er toch vaak beter uit komen denk ik.
Maar ook Renault gaf al aan dat het tevredenheidsonderzoek niet overeenkwam met hun eigen klantenonderzoeken.

Jacow
Geregistreerd lid

Bericht door Jacow » za 29 okt, 2005 15:25

Ruud schreef: Maar ook Renault gaf al aan dat het tevredenheidsonderzoek niet overeenkwam met hun eigen klantenonderzoeken.
Uiteraard zullen tevreden klanten eerder geneigd zijn tot het invullen van zo'n test net als zeer ontevreden klanten zin hebben om hun gal te spuwen over "hun" merk. Neemt niet weg dat je een gemiddelde aantreft dat behoorlijk representatief genoemd mag worden.
Kennelijk zijn Alfa-rijders niet zo ontevreden over "het gebodenetenopzichtevandeprijs" kortom de prijs-kwaliteits-verhouding is bij Alfa beter dan bij Renault, Peugeot, Volkswagen, Mercedes, Saab...etc.
Blijft staan het punt van de "slechte naam" van Alfa: dit is deels te wijten aan het zogenaamde sportieve karakter van het merk. Vaak stapt iemand in een dergelijke auto met het idee dat je vol gas weg kunt rijden en dit kunt blijven doen tot op het punt van bestemming, tenslotte gaat het hier om een sportieve auto nietwaar?......Ik zal je vertellen: dit kan met geen enkele auto en het simpele feit dat er onder Saab-rijders wat gemoedelijkere rijders bestaan die niet zo willen gassen, resulteert in minder kapotte koppakkingen en lagerproblemen dan bij Alfa-rijders.
Kortom: in een Porsche Cayenne lukt het mij ook om binnen 2 maanden de koppakking en alle lagerschalen aan gort te rijden....is deze auto kwalitatief minder daardoor? driewerf neen, het is de schuld van de berijder( voor 90%:-)
Overigens is het verschil tussen een opgevoerde Turbo en een opgevoerde V6 zonder turbo in bovengenoemd voorbeeld niet zo groot, De GTA gaat tot ongeveer 265 PK en Hirsch tot 250-300?
een Viggen met 225 PK kost 50.000 en een GTA met 250 PK 49.000 euro.
Tja...ik denk dat ik wel weet wat ik zou kiezen;-)

groetjes,

Jacow

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » za 29 okt, 2005 17:17

Jacow schreef:
Kennelijk zijn Alfa-rijders niet zo ontevreden over "het gebodenetenopzichtevandeprijs" kortom de prijs-kwaliteits-verhouding is bij Alfa beter dan bij Renault, Peugeot, Volkswagen, Mercedes, Saab...etc.

Blijft staan het punt van de "slechte naam" van Alfa: dit is deels te wijten aan het zogenaamde sportieve karakter van het merk. Vaak stapt iemand in een dergelijke auto met het idee dat je vol gas weg kunt rijden en dit kunt blijven doen tot op het punt van bestemming, tenslotte gaat het hier om een sportieve auto nietwaar?......Ik zal je vertellen: dit kan met geen enkele auto en het simpele feit dat er onder Saab-rijders wat gemoedelijkere rijders bestaan die niet zo willen gassen, resulteert in minder kapotte koppakkingen en lagerproblemen dan bij Alfa-rijders.
groetjes,

Jacow
Dat een Alfa rijder tevreden is over de prijs-kwaliteitverhouding kan best zijn maar dat die dan objectief gezien ook echt goed is kan je daar niet uit concluderen! Ondanks dat er veel mis kan zijn met een produkt hebben mensen nogal de neiging hun keuze te verdedigen, zeker als dat een grote investering is geweest (geld, inspanning et cetera). De beroemde 'mantel der liefde'. Als men dat niet doet dan geeft men toe dat iets een verkeerde keuze is geweest en dat is moeilijk.

Het is een aanname dat Alfa alleen sportieve rijders aantrekt die dan ook allemaal vanaf de eerste seconde de kraan vol open zetten net zoals het een aanname is dat Saab rijders gemoedelijke rijders zijn waardoor het spul niet zo snel kapot gaat.

Ruud doet ook een aanname
Ruud schreef: Bijv. mensen die zich een ''premium brand'' kunnen veroorloven zullen minder vaak achter autoweek.nl zitten om zo'n onderzoek in te vullen, en zodra ze dat doen stellen ze veel hogere eisen dan een Toyota of Subaru rijder (no offence) waardoor dat soort merken er toch vaak beter uit komen denk ik.
Het gaat hier over de waarde dat iets heeft voor iemand. Tegenwoordig zijn auto's zo duur dat je ongeacht het merk mag verwachten dat waar voor je geld krijgt. Bovendien is het misschien zo dat degene die de Lexus koopt daar niet zo om maalt omdat hij voldoende poen heeft. Voor iemand die niet zo veel geld heeft kan een auto een rib uit het lijf zijn en dus relatief meer waarde hebben.

Overigens zij Subaru en Toyota foute voorbeelden omdat a) deze auto's niet echt goedkoop zijn en b) De kwaliteit van deze auto's wel op premium niveau staat. Je noemt net de 2 merken die als het om bouwkwaliteit gaat zo ongeveer aan de top staan en zowel Saab als Alfa dik achter zich laten.

Ik ben heeeel benieuwd of Alfa's eerder kapot gaan omdat ze zouden worden afgeragd.

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » za 29 okt, 2005 18:27

Het ging me ook niet om Toyota of Subaru, slechts voorbeelden, you get the point.
Wat betreft betrouwbaarheid is Toyota net zo goed, misschien beter dan Saab, maar niet qua afwerking en beleving, dat kan ik beide uit eigen ervaring vertellen.

Jacow
Geregistreerd lid

Bericht door Jacow » za 29 okt, 2005 23:11

josephine schreef:Ik kan me nog goed een 6 jaar oude alfa 33 Wagon uit de laatste bouwjaren herrineren met doorgerotte raamstijlen :shock:
naast me op de parkeerplaats staat een mercedes uit '96 waar de deuren rood verkleurd zijn van de roest....zo lust ik er nog wel een:-)
De Alfa's met het slechte metaal komen over het algemeen van voor '90,
dat jij er een hebt getroffen van daarna....tja..Roest is als een Boktor,
zelfs de beste houtsoort is er nauwelijks tegen bestand, tenzij je het in den beginne grondig aanpakt.

groetjes,

Jacow

4000365
Geregistreerd lid

Re: Nogal zoekgereden

Bericht door 4000365 » zo 30 okt, 2005 17:10

John.K schreef:
Normaal ben ik geen straatracertype maar het werd een lange 1 baans weg met inhaalverbod dus wilde zeker weten niet achter een slome te zitten.
Ken dat gevoel :D maar dan met een Lancia links van me bij het stoplicht. Moest dat bezuren met 100 euro'tjes ( A1 Afslag Laren/mediapark en dan richting H'sum (10:00 uur 's Avonds )
Was voor ons, hij probeerde toch leuk mee te doen, niet helemaal duidelijk dat op dit mooie uitdagende stuk 4-baansweg de respectable snelheid van toch nog 50 km/uur was toegestaan en er zo'n meelworm met een lazergun en een voltallig team :police: met de collectebussen voorbij de bocht op ons stond te wachten... Spijtig voor mij en een geluk voor die Lancia dat ie al snel uitzicht had op m'n trekhaak van de T16S , anders was hij de pineut. Volgende keer, zelfs als er een ferrari rode Citroen 2cv6 special naast me komt staan, ga ik er niet meer op in... :lol:

Plaats reactie