Geluidsmeeting
-
4000365
- Geregistreerd lid
Geluidsmeeting
Op advies van m'n vaste monteur heb ik een pijp in m'n holle Cat van de '92 T16S gelast. Het geluid zou minder 'hol' en een stuk 'warmer' klinken.
Ook geen welvelingen in de Cat meer, niets dan voordelen!
Zo gezecht zo gedaan, maar als ik nu ff lekker het gas indruk lijkt het wel of er een trompetterende olifant met een trombone voorbij raast...
Een wereld van (te groot) verschil..
Daarom de volgende vraag: Wie weet hoeveel Db ik max mag produceren en hoe een Db meeting word uitgevoerd ?
http://homepage.mac.com/erwinwittenberg ... lbum3.html
Ook geen welvelingen in de Cat meer, niets dan voordelen!
Zo gezecht zo gedaan, maar als ik nu ff lekker het gas indruk lijkt het wel of er een trompetterende olifant met een trombone voorbij raast...
Een wereld van (te groot) verschil..
Daarom de volgende vraag: Wie weet hoeveel Db ik max mag produceren en hoe een Db meeting word uitgevoerd ?
http://homepage.mac.com/erwinwittenberg ... lbum3.html
-
Joop
- Geregistreerd lid
Aantal Db's staat in het kentekenregister en is afhankelijk van je type goedkeuring.
Mijn 900i mag 82 Db produceren bij 3800 ow/m.
Ik weet van een type Ferrari die voor 96 Db in de registers staat.
Meting is opgehangen aan het toerental, meestal de helft van het aantal toeren, bwaarbij het meeste vermogen wordt geleverd.
Dit toerental moet dan even vastgehouden worden en van het een op andere moment gas loslaten. De klappen die dan nog uit je uitlaat komen worden dan ook mee genomen.
Bij de APK wordt hier niet op gelet!
Mijn 900i mag 82 Db produceren bij 3800 ow/m.
Ik weet van een type Ferrari die voor 96 Db in de registers staat.
Meting is opgehangen aan het toerental, meestal de helft van het aantal toeren, bwaarbij het meeste vermogen wordt geleverd.
Dit toerental moet dan even vastgehouden worden en van het een op andere moment gas loslaten. De klappen die dan nog uit je uitlaat komen worden dan ook mee genomen.
Bij de APK wordt hier niet op gelet!
-
4000365
- Geregistreerd lid
-
robertw
-
4000365
- Geregistreerd lid
robertw schreef:wel een beetje vreemd, een trompetterende olifant met een trombone, het zijn nl 2 verschillende instrumenten, zie de voorbeelden;/rwof er een trompetterende olifant met een trombone voorbij raast...
-
Paul99
- Geregistreerd lid
4000365 schreef:robertw schreef:wel een beetje vreemd, een trompetterende olifant met een trombone, het zijn nl 2 verschillende instrumenten, zie de voorbeelden;/rwof er een trompetterende olifant met een trombone voorbij raast...Misschien een beetje vreemd, maar als ik je foto's zie moet ik gelijk aan het geluid van m'n 900 denken
-
Erik
- Lid van verdienste
Re: Geluidsmeeting
lijkt me leuk zo'n meeting.....waar...wanneer4000365 schreef:Geluidsmeeting
-
4000365
- Geregistreerd lid
Re: Geluidsmeeting
Mmm..Was er eigenlijk zeker van dat deerik schreef:lijkt me leuk zo'n meeting.....waar...wanneer4000365 schreef:Geluidsmeeting
Good one, cheers
Alhoewel... niet eens zo'n gek idee... er zijn ook CD's in de handel met vliegtuig stermotor geronk..
Misschien naar aanleiding van zo'n geluidsmeeting wat 2-takt - V4 en turbo sounds op CD gaan branden ??
Oa: Start en stationair, optrekken, langzaam en snel voorbij rijden
-
renepruisscher
- Geregistreerd lid