lpg in Duitsland?
-
Pieter
- Geregistreerd lid
lpg in Duitsland?
Kan je vlot lpg tanken in Duitsland en welke koppeling moet je daar gebruiken?
-
Pieter
- Geregistreerd lid
Re: lpg in Duitsland?
en welke koppeling moet je daar gebruiken? Ik tank met het belgische systeem en ik heb een 'adapter' voor Frankrijk
-
Manic
- Lid van verdienste
Pieter schreef:en welke koppeling moet je daar gebruiken? Ik tank met het belgische systeem en ik heb een 'adapter' voor Frankrijk
Bij mijn weten zijn er 4 verschillende koppelingen voor lpg in gebruik. De nl standaard en 3 anderen. De koppelingen zijn op de meeste stations wel te verkrijgen en niet heel erg prijzig naar ik gehoord heb. Toen mijn ouders nog op lpg reden gingen altijd alle koppelingen mee naar het buitenland. Als je van plan bent langer op lpg te gaan rijden kan het geen slechte investering zijn om ze alle 3 te halen, anders zou je even navraag kunnen doen bij een garage of lpg monteur... deze kunnen je vast en zeker antwoord op je vraag geven.
Gr,
Dennis
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Ik heb ze bij de ANWB gehaald, 8 euro ofzo per stuk, 10% korting als je lid bent, zoiets. Overigens werkte die Europanippel van mij niet in België, kreeg 'm maar niet vergrendeld!Manic schreef:...
Bij mijn weten zijn er 3 verschillende koppelingen voor lpg in gebruik. De nl standaard (bajonetkoppeling) en 2 anderen (Europanippel en Italiënippel). De koppelingen zijn op de meeste stations wel te verkrijgen en niet heel erg prijzig naar ik gehoord heb. Toen mijn ouders nog op lpg reden gingen altijd alle koppelingen mee naar het buitenland. Als je van plan bent langer op lpg te gaan rijden kan het geen slechte investering zijn om ze alle 2 te halen, anders zou je even navraag kunnen doen bij een garage of lpg monteur... deze kunnen je vast en zeker antwoord op je vraag geven.
Gr,
Dennis

Zo te zien heeft België twee koppelingen, als je de schroefkoppeling hebt (Europanippel) kan jij zo in Duitsland tanken zonder adapter.Pieter schreef:en welke koppeling moet je daar gebruiken? Ik tank met het belgische systeem en ik heb een 'adapter' voor Frankrijk