allen,
Binnenkort loopt de fabrieksgarantie af mijn Astra uit 2003. Nu wil ik de auto objectief laten keuren door bijv de Dekra of de ANWB.
Wat jullie moeten weten is dat auto een koppelingshistorie heeft, begin dit jaar is de gehele groep (onder garantie) vervangen, inclusief vliegwiel. Maar nog steeds (en het is weer sterker merkbaar) is het probleem niet echt weg geweest. Alsof ie af en toe hikt bij het opkomen van de koppeling.
Ik denk dus dat zo'n keuring zeker te adviseren is, maar graag jullie ervaring. De garage (Motorhuis) staat bij mij zeer hoog aangeschreven, desalnietemin...
/rw
iemand ervaring met Dekra/ANWB garantiekeuring
-
bas.kuijpers
- Geregistreerd lid
Re: iemand ervaring met Dekra/ANWB garantiekeuring
Qua ANWB-keuringen is mijn ervaring dat de uitkomst van de keuring verschilt van keurmeester tot keurmeester. De ene keurmeester vindt een bepaald mankement niet, de ander wel. Toch lijkt het me wel aan te raden zo'n keuring te laten verrichten, vooral als je vermoedt dat er iets ernstigs aan de hand is. Bij de ANWB zijn ze onpartijdig en gaan ze over het algemeen grondig te werk. De kosten van de keuring wegen zeker op tegen de eventuele schade waarvoor je na de garantie zelf moet opdraaien.
Bas
Bas