volgens mij moeten ze die hele apk handel meteen afschaffen; autorijders en bezitters moeten gewoon hun eigen verantwoordelijkheid nemen, zorgen dat hun auto veilig is. Nu wordt apk verwardt met " is veilig en betrouwbaar" terwijl t gewoon een momentopname is.
het aantal ongelukken is toch sinds de apk invoering ook niet gedaald?
APK, hoe zit dat?
-
Marc
- Lid van verdienste
Re: APK, hoe zit dat?
Erg naieve opvatting. Je weet toch zelf dat er altijd een deel van de bevolking zal zijn die gewoon blijft rijden, zonder dat de wagen in jaren nog is nagekeken...bmw3er schreef:volgens mij moeten ze die hele apk handel meteen afschaffen; autorijders en bezitters moeten gewoon hun eigen verantwoordelijkheid nemen, zorgen dat hun auto veilig is.
Lijkt me niet echt een vooruitgang
-
verde900
- Donateur

Hele groepen interesseert de technische staat van hun voertuig in het geheel niet, het maakt ze nog niet bij benadering uit of ze dronken in de auto zitten ofdat ze wel of niet verzekert zijn, jij meent dat iedereen die verantwoordelijkheid ook als zodanig ervaart? ik dacht het niet.bmw3er schreef:volgens mij moeten ze die hele apk handel meteen afschaffen; autorijders en bezitters moeten gewoon hun eigen verantwoordelijkheid nemen, zorgen dat hun auto veilig is. Nu wordt apk verwardt met " is veilig en betrouwbaar" terwijl t gewoon een momentopname is.
Een maal per jaar is inderdaad geen harde garantie, maar het beter als niets, de technische staat van ons wagenpark is wel degelijk beter geworden sinds de invoering van de APK.
Het aantal auto's is sinds 1986 ook nogal toegenomen.bmw3er schreef:het aantal ongelukken is toch sinds de apk invoering ook niet gedaald?
Hier is bij het CBS vanaf 1989 info over beschikbaar
Waar in 1989 375.000 auto´s verkocht werden waren het er in 1999 al 600.000, de afname door sloop was veeel lager.
-
elentinos
- Geregistreerd lid
Hmm, interessant allemaal. Ik heb een klassieker die ik nu aan het restaureren ben. Omdat deze auto belastingvrij is zag ik geen noodzaak om hem te schorsen. Hij staat nu al 2 jaar zonder geldige APK in mijn garage. Ik heb nog geen administratieve sanctie ontvangen..... Maar blijkbaar is het dus verstandiger om hem te schorsen.
-
aschreud
- Geregistreerd lid
Mijn net aangeschafte 900i uit '88 is zojuist door de anwb afgekeurd. Wielophanging geroest en dat soort dingen. En dat terwijl hij nog wel apk tot januari 2006 had! Dubieus, vind ik, dat ze me zoiets toch verkocht hebben.
Heeft iemand ervaring hiermee? Hij heeft me tot nu toe 1000 euro gekost, dus reparatie is een dilemma. Hij was al een gelast, maar blijkbaar door een klungelaar.
Groet
Heeft iemand ervaring hiermee? Hij heeft me tot nu toe 1000 euro gekost, dus reparatie is een dilemma. Hij was al een gelast, maar blijkbaar door een klungelaar.
Groet
-
Robbert
- Donateur (6x)

Heel spijtig om te horen. Daaruit blijkt wel weer dat een APK geen vervanging is voor een aankoopkeuring.aschreud schreef:Mijn net aangeschafte 900i uit '88 is zojuist door de anwb afgekeurd. Wielophanging geroest en dat soort dingen. En dat terwijl hij nog wel apk tot januari 2006 had! Dubieus, vind ik, dat ze me zoiets toch verkocht hebben.
Groet
-
verde900
- Donateur

jammer dat je hem pas na de aankoop hebt laten keuren.aschreud schreef:Mijn net aangeschafte 900i uit '88 is zojuist door de anwb afgekeurd. Wielophanging geroest en dat soort dingen. En dat terwijl hij nog wel apk tot januari 2006 had! Dubieus, vind ik, dat ze me zoiets toch verkocht hebben