Kentekenplaten van de wereld

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Pluseight
Geregistreerd lid

Kentekenplaten van de wereld

Bericht door Pluseight » zo 24 feb, 2008 19:50

Kwam net een leuke site tegen over kentekenplaten. Ontzettend veel platen staan er op, erg leuk om te kijken!

De site:

http://www.worldlicenseplates.com/

Veel plezier! beerchug:

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » zo 24 feb, 2008 19:58

Afbeelding

1906-1951 leuke optie voor als de nieuwe serie is afgelopen.. 8)

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 24 feb, 2008 22:43

Nou, ik heb eerlijk gezegd 'wat twijfels' over de jaartallen die bij de kentekenplaten vermeld zijn. :?
Zoals bij het kenteken: 01 - DBB - 1, want die heb ik in ieder geval nog niet in het echt gezien. :idea:
Is overigens wel leuk om de ontwikkeling te zien met betrekking tot de samenstelling van de kentekenplaten. :wink:

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » zo 24 feb, 2008 22:50

Die combinatie klopt wel zo ongeveer Arjen, voor bedrijfswagens... :wink:

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 24 feb, 2008 22:52

jonatas 900s schreef:Die combinatie klopt wel zo ongeveer Arjen, voor bedrijfswagens...
Bedrijfswagens heb je inderdaad wel gelijk in, maar die beginnen niet met een D in de lettercombinatie. :wink:

noknokius
Geregistreerd lid

Bericht door noknokius » ma 25 feb, 2008 14:07

De900C-GAS schreef:Zoals bij het kenteken: 01 - DBB - 1, want die heb ik in ieder geval nog niet in het echt gezien. :idea:
Staat ook Sample/Prototype onder.

Pluseight
Geregistreerd lid

Bericht door Pluseight » ma 25 feb, 2008 14:32

De900C-GAS schreef:Nou, ik heb eerlijk gezegd 'wat twijfels' over de jaartallen die bij de kentekenplaten vermeld zijn. :?
Zoals bij het kenteken: 01 - DBB - 1, want die heb ik in ieder geval nog niet in het echt gezien. :idea:
Is overigens wel leuk om de ontwikkeling te zien met betrekking tot de samenstelling van de kentekenplaten. :wink:
Tsja, de huidige reeks kentekens zal met een jaar wel afgerond zijn. Ze zijn er op tijd bij op die site.

Ik zou het trouwens veel leuker vinden als je kentekens zou krijgen dat je kan zien waar iemand woont in het land. Tegenstanders zullen zeggen dat het nergens voor nodig is in zo'n klein landje, maar ik vind het toch wel aardig. De Oostenrijkse oplossing vind ik dan trouwens het mooiste, met een groot wapen van de provincie er op.

eerstkoffie
Geregistreerd lid

egypte

Bericht door eerstkoffie » wo 27 feb, 2008 0:07

Afbeeldingnu 386 x geprobeerd maar geen foto te zien. ach laat ook maar...

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » wo 27 feb, 2008 0:14

Wanneer gaan we nou eens over op persoonsgebonden kentekens? Die onzin elke keer weer met andere combinaties.

Ohja, van dat geel mogen ze van mij ook afstappen, doe maar weer donkerblauw :wow:. Misschien een schildje van de provincie erop, zoals bijv Zwitsers hebben.

wouterve
Geregistreerd lid

Bericht door wouterve » wo 27 feb, 2008 1:54

Nah, groen-met-oranje vind ik anders ook wel hip... lekker onopvallend en past prima bij wat voor kleur dan ook :P. (Ahem.)

Afbeelding

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » wo 27 feb, 2008 10:36

wouterve schreef:Nah, groen-met-oranje vind ik anders ook wel hip... lekker onopvallend en past prima bij wat voor kleur dan ook :P. (Ahem.)
Tja, die scoort ook wel hoog op de bassie en adriaan look-a-like lijst, nog hoger dan onze gele clownsplaten :wink:

vaos
Geregistreerd lid

Bericht door vaos » wo 27 feb, 2008 11:08

Afbeelding

Zo lukt het wel he eerstkoffie? Je linkte niet naar een image, maar naar de flickr-pagina zelf... :wink:

Plaats reactie