De nieuwe Jaguar XF!

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 28 aug, 2007 20:10

Testa-Rossa schreef:De doodsteek van Jaguar was toch al in 2003 (als ik me niet verigs), toen ze dieselmotoren gingen monteren :cry:

Ooit hoorde je een Jag, en dan draaide je je hoofd, nu denk je och vast een bestelbus :lol:
Dat is vooral bij de X-Type (2.0d/2.2d), maar dat was toch al een mislukkeling.
De 2.7d uit de S-Type en de XJ klinkt niet heel erg dieselig.

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » di 28 aug, 2007 20:14

Testa-Rossa schreef:De doodsteek van Jaguar was toch al in 2003 (als ik me niet verigs), toen ze dieselmotoren gingen monteren :cry:

Ooit hoorde je een Jag, en dan draaide je je hoofd, nu denk je och vast een bestelbus :lol:
De doodsteek was o.a., dat ze die pas vanaf 2003 gingen monteren. Ik herinner me nog een merk dat te laat is/was met dieselmotoren en dat die motoren nog steeds niet meekunnen met de moderne diesels van de Duitse merken. Even denken.........ohja Saab :lol:

Testa-Rossa
Geregistreerd lid

Bericht door Testa-Rossa » di 28 aug, 2007 20:30

Ik snap je punt, maar ik hoop dat je het met me eens kan zijn dat Jaguar toch wel in een ander segment zit als Saab :wink:

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » di 28 aug, 2007 20:32

Testa-Rossa schreef:Ik snap je punt, maar ik hoop dat je het met me eens kan zijn dat Jaguar toch wel in een ander segment zit als Saab :wink:
Mwah, dat doet er niet echt toe. In alle segmenten wil men diesels. Jaguar wil concurreren met de grote 3 uit Duitsland, die staan bekend om hun geweldige diesels.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » di 28 aug, 2007 20:59

Testa-Rossa schreef:Ik snap je punt, maar ik hoop dat je het met me eens kan zijn dat Jaguar toch wel in een ander segment zit als Saab :wink:
De basismodellen doen anders behoorlijk onder voor een Saab wat mij betreft. Wel eens een X of S type van dichtbij bekeken? Ik laat het mooi passeren... Zeker die estate van ze :lol:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 29 aug, 2007 0:22

Henk-Jan schreef:@ Jelger; De bolling van de zijkant? De heupen bedoel je? Elke Volvo heeft die ook. Het wordt steeds meer toegepast. :roll:
nee, niet de heupen. bv bolling in portier.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 29 aug, 2007 0:25

Henk-Jan schreef:De achterruit ligt bij een sedan meestal zo. En daar komt bij dat men bij de LS-serie juist sprak van na-aperij van BMW, m.b.t. de Hoffmeisterknik.
quatsch
dat geouweneel altijd over die knik. :wink: (dat is gewoon een manier om wat te zeiken te hebben mbt 'na-apen', nu de LS geen kopie meer is een s-klasse, maar een model met een eigen uitstraling)
Tevens is wat men 'knik' noemt bij de LS een gewone stijlevolutie van wat men bij Lexus al had in bijvoorbeeld de oudere ES'en. Zoek het maar op - gaa hier niet meer plaatjes dumpen van lexi want het gaat over Jag, maar hou deze 2 maar eens naast elkaar.
http://www.edmunds.com/media/reviews/to ... 00.500.jpg
http://reviews.cnet.com/i/ss/2007LexusL ... 43_440.jpg

ik heb het verder (mbt eerder geschrevene over de Jag) niet over kleine details , want dan kun je bij elke auto overal over vallen, maar over de algemene lijn, de uitstraling, het gecombineerde geheel, en dan is het wel verrekt ongeinspireerd wat Jaguar neerzet.

een ontwerp kan best bepaalde details bevatten die niet uniek zijn (ergo : in andere autos terug te vinden zijn) maar toch een eigen stijl, uitstraling bevatten

bobkoppert
Geregistreerd lid

Bericht door bobkoppert » do 30 aug, 2007 13:38

Ik vind dat je een ontwerp en dan idd met name de stijl en uitstraling pas kunt beoordelen als je de auto in het echt ziet en dan vooral rijdend tussen andere auto's.

Een auto vanaf een paar plaatjes beoordelen doet onrecht aan de inspanningen van de ontwerper.

Ook merk ik dat als je een bepaald ontwerp op het eerste gezicht verpletterend mooi vindt, het nogal snel kan vervelen. Zo verging het mij bij de Mercedes CLS die ik bij het zien van het eerste plaatje beeldschoon vond, maar die ik bij nader inzien zwaar over the top vind. Andersom kunnen hele ingetogen ontwerpen met de tijd aangenaam beklijven op je netvlies en naar je gevoel steeds mooier worden (Giulia, Bertone, 911, Ro 80, Rover P5, P6, MB W126 of een 900 Classic).

Om nu al een vernietigend oordeel te vellen over de nieuwe Jaguar vind ik veel te vroeg. Laten we overigens hopen dat het merk het redt; een merk met zo'n verleden is het waard om gered te worden. We zijn Rover en MG al kwijt, nog zo'n roemrucht merk naar de kloten...moet er niet aan denken.

Plaats reactie