Filthy Facts

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Ruud
Geregistreerd lid

Re: Filthy Facts

Bericht door Ruud » ma 29 nov, 2004 23:32

Toch zou ik een nieuwe kopen :wink:

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » ma 29 nov, 2004 23:36

Ruud schreef:Toch zou ik een nieuwe kopen :wink:
een S met works kit :O: :mrgreen:

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » ma 29 nov, 2004 23:39

B235R schreef:
Ruud schreef:Toch zou ik een nieuwe kopen :wink:
een S met works kit :O: :mrgreen:
:mrgreen:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 29 nov, 2004 23:39

zo´n ding kost gelukkig niet zo veel :lol:

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » ma 29 nov, 2004 23:47

josephine schreef:
Dus, laat een oude Mini eens 25% milieuonvriendelijker zijn, dan kun je met de zelfde levensverwachting 80.000 mijlen rijden voordat je het milieuvriendelijke omslagpunt hebt bereikt. De gemiddelde leeftijd van een auto is op dit moment 14.9 jaar. Dan wordt dat ding gesloopt en kost nog eens een hoop energy. Dus als je een auto van 30 jaar hebt, zou je in princiep 160.000 mijlen pllus de sloopenergy kunnen rijden voor dat je Toyota Prius net zo milieuvriendelijk is als je toch veel practischere Saab 99!

Kort door de bocht?
Gekleurd? !
Je conclusie begrijp ik niet, behalve dat het kort door de bocht is en gekleurd.. en natuurlijk dat je erg gehecht bent aan je 99 :!: :twisted:

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » ma 29 nov, 2004 23:47

josephine schreef:Doe mijn maar een oude, maar wel met een heftig getuned metro 1.3 Turbomotortje erin. Sommige malloten persen 150 pk (rallyversie = 220pk) uit zo'n ding ....... kilootje of 600 :bullie:

En nog milieuvriendelijk ook, want tuning=optimalisering v. verbranding! :roll:

Heerlijk, van de 1ne bocht naar de andere stuiteren!
nog veel leuker, en een kleine beetje zelfmoord neiging achtig

kun je ook een calibra turbo motor nemen, en met een kleine beetje persen 330 pk

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » ma 29 nov, 2004 23:47

josephine schreef:Doe mijn maar een oude, maar wel met een heftig getuned metro 1.3 Turbomotortje erin. Sommige malloten persen 150 pk (rallyversie = 220pk) uit zo'n ding ....... kilootje of 600 :bullie:

En nog milieuvriendelijk ook, want tuning=optimalisering v. verbranding! :roll:

Heerlijk, van de 1ne bocht naar de andere stuiteren!
Jammer genoeg zijn ze kwalitatief niet zo goed als Saab.
Veel Mini's schijnen tegenwoordig uit elkaar te vallen de roest en mankementen. Een vriendin van me heeft het een fortuin gekost en de liefde begint dan toch ook wat te roesten... :?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 29 nov, 2004 23:48

Voor dat geld zou ik toch een nieuwe SAAB gaan halen

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » di 30 nov, 2004 0:59

Met zulke argumenten kan je bezig blijven,

Heb er nog eentje wat je op de lijst kan zetten:

Met de oude Mini is je levensverwachting zo'n 40 keer kleiner, en eens dood kan je niet veel meer vervuilen he :-P+

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » di 30 nov, 2004 10:35

Heb laatst net zo'n verhaal gelezen. Maar dan werd de Toyota prius met zijn hybride aandrijving als voorbeeld genomen. De meeste mensen vinden dit een milieuvriendelijke auto, maar een prof. ir. heeft daar andere ideeen over.

De samenvatting: Dat ding is 10.000 euro duurder dan een vergelijkbare normale auto. Het kost dus 10.000 euro arbeid/energie om dat ding te maken. De operationele kosten zijn lager dus het verdient zich terug. Maar waar zit het omslagpunt? Benzineprijs: zoveel, kilometers zoveel, in zoveel jaar => rekensommetje: uitkomst: de Prius is een energie verslingend benzine zuipend monster.

Op zich best leuk zo'n ketenanalyse maar op sommige punten kort door de bocht. Want welke waarde heeft minder co-uitstoot, of het beter kunnen recyclen van moderne auto's. Dat (en er zijn vast wel meer) zijn dingen die wel meespelen, maar waar je moeilijk een bedrag aan kan hangen voor een gedegen vergelijking.

En in het geval van de Prius is het natuurlijk ook nog de nieuwe technieken die extra kosten, als dat in massaproductie gaat, gaan die kosten ook naar beneden.

Echt heel leuk om dit soort theorien op tafel te gooien in een nogal "groen" gezelschap, waar ik bekend sta als autofanaat. :lol:

Ik zou ook voor de s Works gaan :twisted:

dirk
Geregistreerd lid

Bericht door dirk » za 11 dec, 2004 18:50

verde900 schreef:zo´n ding kost gelukkig niet zo veel :lol:
ach, als mijn leraar wiskunde zo'n ding kan kopen...

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » zo 12 dec, 2004 0:05

dirk schreef: ach, als mijn leraar wiskunde zo'n ding kan kopen...

dan zal ie wel bij beunen :wink:

Plaats reactie