oude blauwe laten en NL / EU sticker
-
jelger
- Geregistreerd lid
oude blauwe laten en NL / EU sticker
weet iemand hoe het zit met de "oude" blauwe kentekenplaten, waar geen NL sticker naast zit zoals bij de gele, of er elders op de auto dan wel nog steeds een NL sticker aanwezig moet zijn? (zoals gewoon en verplicht in de tijd voor deze sticker integratie in de nummerplaat)
mijn vader attendeerde me op het afwezig zijn hiervan bij mij.. en ja.. je zal ze de kost geven, een agent die een technocratische bekeuring ziet...
mijn vader attendeerde me op het afwezig zijn hiervan bij mij.. en ja.. je zal ze de kost geven, een agent die een technocratische bekeuring ziet...
-
jelger
- Geregistreerd lid
de rdw biedt geen helderheid - of ik zoek/kijk niet goed.
inmiddels meerdere puzzelstukjes gevonden op het web.
komt er op neer dat de NL sticker in Nederland niet aanwezig hoeft te zijn bij "historische" platen, maar WEL tijdens het rijden/verblijf in het buitenland.
dit is echter wat ik vind in bronnen die niet tot de wetgevers behoren, ik zou het graag wat meer bevestigd willen zien.
komt er op neer dat de NL sticker in Nederland niet aanwezig hoeft te zijn bij "historische" platen, maar WEL tijdens het rijden/verblijf in het buitenland.
dit is echter wat ik vind in bronnen die niet tot de wetgevers behoren, ik zou het graag wat meer bevestigd willen zien.
-
Marknett
- Lid van verdienste
In een niet direct relevante sectie op rdw.nl valt wel het volgende te lezen:
Weer elders op de site valt te lezen:[..] Door een sticker op de kentekenplaat aan te brengen, komt de kentekenplaat niet meer overeen met het wettelijk vereiste model. [..] Daarnaast lopen bestuurders een risico op een boete in het buitenland, omdat niet zichtbaar is uit welk land het voertuig afkomstig is. [..].
[..] op getrokken materieel met een witte plaat moet de landensticker blijven, want op witte platen staat geen landen teken.
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

http://www.oldtimernederland.nl/index.p ... s=kentekenjelger schreef:de rdw biedt geen helderheid - of ik zoek/kijk niet goed.
Dat van die NL sticker speciaal voor in het buitenland is voor mij nieuw... Ik weet dat het vóór 2003 wel verplicht was, maar ik heb er weinig over kunnen vinden. Ik weet wel dat blauwe NL taxikentekenplaten in het buitenland relatief onbekend zijn en dat daarom de taxi ook voorzien moet zijn van een NL-sticker...
Misschien toch maar een RDW-kantoor bellen binnenkort...
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Had vroeger voordat de platen met de EU-stickers kwamen ook geen NL-sticker op de auto's ( mijn 900 en 9000, die vieze stickersMarknett schreef:bestuurders een risico op een boete in het buitenland, omdat niet zichtbaar is uit welk land het voertuig afkomstig is.
Ben zonder sticker in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Denemarken, Zweden en Noorwegen geweest, zonder iemand die er naar keek of wat van zei.
Ooit ook eens met een al verlopen paspoort naar zweden geweest en niemand die het zag
-
Margreet
- Geregistreerd lid
Achterop VW Kevers zie je nog wel eens een metalen ovalen plaatje met NL erop dat een stukje boven de bumper uitsteekt, vaak staat het bouwjaar van de auto er dan ook op. Of je het op je Saab wilt weet ik niet, maar ik vind het niet heel lelijk bij een chromen bumper, mooier dan een sticker.

Of het verplicht is? Geen idee... Leg er dan voor de zekerheid eentje in je dashboardkastje, is het in geval van nood zo geplakt.

Of het verplicht is? Geen idee... Leg er dan voor de zekerheid eentje in je dashboardkastje, is het in geval van nood zo geplakt.
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
MISTY
- Geregistreerd lid
http://www.vinkkunststoffen.nl/Default.aspx?ID=1907
Magneetfolie is de oplossing!
Wel ff NL op plakken met bv pickup letters.
Magneetfolie is de oplossing!
Wel ff NL op plakken met bv pickup letters.
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
Trouwauto?Margreet schreef:Achterop VW Kevers zie je nog wel eens een metalen ovalen plaatje met NL erop dat een stukje boven de bumper uitsteekt, vaak staat het bouwjaar van de auto er dan ook op. Of je het op je Saab wilt weet ik niet, maar ik vind het niet heel lelijk bij een chromen bumper, mooier dan een sticker.
-
Margreet
- Geregistreerd lid
-
patser
- Geregistreerd lid
De sticker is nog steeds nodig wanneer de auto blauwe platen heeft.
Mijn neef heeft bij de grens van oostenrijk een bekeuring gekregen omdat er geen sticker op zijn auto zat Ik meen 130 euro.
Met nieuwe platen is de sticker niet meer nodig, maar moet de "oude" auto naar mijn weten even langs de rdw om dit te laten veranderen.
Jan Hein
Mijn neef heeft bij de grens van oostenrijk een bekeuring gekregen omdat er geen sticker op zijn auto zat Ik meen 130 euro.
Met nieuwe platen is de sticker niet meer nodig, maar moet de "oude" auto naar mijn weten even langs de rdw om dit te laten veranderen.
Jan Hein