EU-landen willen geen Euro 7

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
RoelandV
Geregistreerd lid

EU-landen willen geen Euro 7

Bericht door RoelandV » do 28 sep, 2023 23:12

Maandag zette de Europese Unie een dikke vette streep door de gevreesde Euro 7-uitstootnorm. De bijzonder strenge regeling betekende effectief een vroegtijdig einde voor de verbrandingsmotor, aangezien fabrikanten er geen tijd, geld en expertise voor over hadden om een nieuwe generatie motoren te ontwikkelen.
Bron: https://autobahn.eu/artikel/503672/demi ... tstootnorm

jelger
Geregistreerd lid

Re: EU-landen willen geen Euro 7

Bericht door jelger » vr 29 sep, 2023 8:01

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » vr 29 sep, 2023 9:58

Kan de nuance niet lezen, zit achter een pay-wall.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 29 sep, 2023 10:16

Gelukkig zijn er plekken waar betaald nieuws toch gratis is:

https://archive.ph/Uh7fl

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 29 sep, 2023 10:28

...

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » vr 29 sep, 2023 12:34

Ik kom niet door de "ik ben geen robot" check :|

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 29 sep, 2023 12:55

Haha, nou ja, ik stuur je later wel een pdf hoor (bij deze). Zit nu lekker aan de koffie, genietend van de emissies 5 verdiepingen onder mij. Gelukkig is het euro-0 Sovjet spul zo goed als uit het straatbeeld verdwenen. :-P+

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » za 30 sep, 2023 13:06

Gelukkig is het euro-0 Sovjet spul zo goed als uit het straatbeeld verdwenen. :-P+
Tja , Als ik de nieuws beelden moet geloven dan rijden ze aan de andere kant van de wereld nog gewoon nog rond zoals armenie nagorno karabach, Oekraïne en de gehele voormalige Sovjetunie.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 30 sep, 2023 14:52

Op het platteland rijdt zeker nog veel oud (Sovjet) spul. De nieuwsbeelden liegen niet, maar geven niet het hele perspectief ;-) Mijn opmerking boven was weliswaar met een knipoog, maar zeker niet gespeend van realiteitszin, en geschreven vanuit het perspectief van de hoofdsteden (in dit geval Tbilisi). In Kyiv en Jerevan is het niet veel anders.

Illustratie, ik loop dagelijks langs een drukke verkeersader naar de metro, ruim een kilometer, in een Sovjet volkswijk. Ik heb de eerste dagen geen enkele Lada of Volga (de twee voornaamste autos USSR autos hier) gezien. Tijdens een wandeling door de wijk twee rally Ladas. Dat was het. Ja, je ziet ze af en toe, maar ik zie ze gewoon met het jaar uit het straatbeeld verdwijnen. De Volgas worden hier in de stad vooral nog gebruikt door particuliere aannemers in de bouw etc. of markt kooplui. Het gewone autobezit is Prius, SUV en alles wat daar tussen zit aan Japans, Koreaans en Europees spul uit de 21 eeuw.

Sorry voor offtopic.

Plaats reactie