BPM-vrijstelling bedrijfsauto vervalt per 1-1-2025

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: BPM-vrijstelling bedrijfsauto vervalt per 1-1-2025

Bericht door Orphy » ma 11 sep, 2023 16:46

voodoo schreef:
ma 11 sep, 2023 16:05
Hé, die uitspraak heb ik vaker gehoord. Meestal komt ie van een ambtenaar met schaal 14 (of hoger)..... :lol: :wink:
En ieder kwartier als overuur schrijft 😂

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 11 sep, 2023 18:08

DV 9-3 schreef:
ma 11 sep, 2023 16:33
Goh... Jij weet wel ècht van héél veel dingen ècht héél veel af he. Moet je iets mee dòen hoor! :lol:
't is dat jij het zegt, anders had ik het nooit zelf bedacht! Ik moest eens wat gaan ondernemen denk ik! :naughty:

albertk
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door albertk » ma 11 sep, 2023 20:14

Hogere BPM is hogere bedrijfskosten, dus lagere bedrijfswinst en hierdoor dus lagere netto winstbelasting. Natuurlijk moet er wel winst worden gemaakt, wat niet altijd bij iedere ondernemer het geval is. De prikkel voor een schonere bedrijfsauto is hierdoor wel geheven, ook voor de fabrikanten die waarschijnlijk in een keer veel schonere busjes weten te produceren. We gaan het zien..,

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » ma 11 sep, 2023 21:49

Rij al 13 jaar op CNG, oftewel : en nu komt het "aardgas". Of eigenlijk nog beter op biogas.
De techniek is er al jaren, oh ja de CNG t'jes waren wel een kleine 6 á 7K duurder dan z'n diesel broertje. Wat zou zo een rijdend kooktoestel doen aan emissie? Volgens de papieren vrij weinig, zeer schone verbranding en zo, maar zoals gewoonlijk worden we door onze eigen (R)overheid eerst geaaid en dan genaaid.
En ja ik ben ondernemer, maar hou alsjeblieft op met het gezever over alle fijne voordelen die je als ondernemer zou hebben. We zijn de corona jaren al weer vergeten denk ik.
De meeste kleine ondernemers moeten gewoon hard werken voor een goed inkomen (60 uur in de week ?), zich zelf verzekeren, ziektekosten, pensioen, en daarnaast nog een groot deel afdragen aan die zelfde overheid.
Maar als alles zo door gaat, ga je als consument (klant) straks gewoon €200,- per uur betalen voor de loodgieter/timmerman etc. Goh; kan niet wachten.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 12 sep, 2023 10:30

Inderdaad. En allemaal in het kader van het verminderen van CO2-uitstoot, terwijl we met die blindheid tegelijkertijd de natuur met de zogenaamde (maar niet echt dus) milieuvriendelijker alternatieven grote schade toebrengen en uiteindelijk onszelf vergiftigen.

Minder vluchten en schonere scheepsdieselmotoren gecombineerd met zeiltechnologie zou per saldo meer en gevariëerdere verzameling aan schadelijke uitstoot kunnen besparen. Maar symboolpolitiek is helaas nog steed de nek niet omgedraaid.

Als we niet verstandig stemmen in november krijgen we weer een regering die ons verder richting de rand van de afgrond dirigeert.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 12 sep, 2023 16:45

Zoals een verstandig man ooit zei over ondernemen: richt zelf maar eens een onderneming op en probeer om €1,- winst te maken. Dat is al een hele opgaaf.

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » di 12 sep, 2023 19:37

.

Plaats reactie