Gisteren met iemand de voor en nadelen van een CarCoon (andere fabrikant: Air Chamber) besproken.
Hij had zijn TR4 3 jaar lang ongebruikt in een Air Chamber bewaard, in een schuur naast een oude watermolen En hij woont in Truro Cornwall, dicht bij de kust. Da's geen fijn klimaat voor een auto. Ik ben in 2018 bij hem geweest, in de hele hete zomer van dat jaar. Zelfs toen was het in zijn schuur niet bepaald droog... Sterker: een vochtiger omgeving kan ik me niet voorstellen! Vorige week haalde hij zijn auto uit de 'hoes' en alles werkte nog goed. Alsof hij 'm een week ervoor had weg gezet. 'Nieuwe benzine er in, en starten' appte hij gisteren.
Dat klinkt heel goed, zeker als je bedenkt dat zo'n 'bewaartrommel' ondertussen goedkoper is dan het opknappen van roestige delen aan je auto.
Maar... ik snap niet zo goed hoe het werkt! Die hoezen hebben een soort ventilator die enerzijds lucht aanzuigt en en het aan de andere kant weer eruit laat. Een soort 'overdruk'. Maar ze bevatten geen 'ontvochtiger' of 'vochtvreter'. Iemand een idee hoe de fabrikanten het microklimaat zo inrichten dat het niet vochtig is in de hoezen?
CarCoon / Air Chamber. Ervaringen?
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Re: CarCoon / Air Chamber. Ervaringen?
Uitleg van CarCapsule:

Mijn eigen 96 heeft vanaf medio '98 tot ik hem terug kocht in 2011, ook in een Carcoon gestaan, in de buurt van Carlisle (GB):De basis van de werking is een kleine ventilator die zorgt voor een continue luchtstroom om de luchtbel op te blazen en uw voertuig of motor droog te houden. De lucht wordt gefilterd door een wasbaar actief koolfilter.
De temperatuur in de bel blijft constant en de lucht verandert enkele keren per uur, dit voorkomt dat vocht op uw voertuig condenseert dus geen schimmel en roest.