BPM calculator

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

BPM calculator

Bericht door Gårdarket » zo 03 mei, 2020 13:28

Wie gebruikt er in de praktijk weleens een BPM calculator en kan mij zeggen welke betrouwbaar is ? Er zit op de 1 of andere manier soms toch wel verschil tussen de verschillende sites. Als ik soms zie hoe groot het verschil is wat er aan BPW wordt gerekend bij dezelfde auto. Bij Mobile.de staat er bijvoorbeeld een prijs, inclusief BPM bij, en als ik dezelfde auto laat calculeren bij Autoweek kan dit wel duizenden euro's schelen :roll:

tanisha
Geregistreerd lid

Re: BPM calculator

Bericht door tanisha » zo 03 mei, 2020 14:21

In principe neemt de RDW een Nederlands BPM calculatie over dus de gunstigste er bij zoeken.

veenaalt
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door veenaalt » zo 03 mei, 2020 15:13

Gårdarket schreef:
zo 03 mei, 2020 13:28
Wie gebruikt er in de praktijk weleens een BPM calculator en kan mij zeggen welke betrouwbaar is ? Er zit op de 1 of andere manier soms toch wel verschil tussen de verschillende sites. Als ik soms zie hoe groot het verschil is wat er aan BPW wordt gerekend bij dezelfde auto. Bij Mobile.de staat er bijvoorbeeld een prijs, inclusief BPM bij, en als ik dezelfde auto laat calculeren bij Autoweek kan dit wel duizenden euro's schelen :roll:
Als je nog meer dan 500 euro bpm moet betalen is mijn advies om een bedrijfje de bpm afgifte te laten doen.

Dan wordt de auto getaxeerd. Scheelt weer in de kosten.

Voor de grove berekening kun je die prima gebruiken.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 03 mei, 2020 15:42

Je kunt met de onderstaande link GRATIS een BPM-berekening maken.
Je betaalt pas als je een complete BPM-aangifte wilt:

https://autotelex.nl/import/

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » zo 03 mei, 2020 15:43

Bedenk dat je ook over de opties BPM betaalt. Vul je het formulier zelf in, dan laat je de opties natuurlijk weg 8)

Bij de 9000 CD Griffin moest ik BPM over het schuifdak betalen. Douanemeneer had blijkbaar een lijst van extra's voor mij Saab. Dat was dus €50 meer dan ik berekend had, waardoor ik €500 mocht aftikken voor een auto van 17 jaar...

Later, bij de import van de RHD Anni, moest ik zelf het formulier invullen. Uiteraard de metallic lak en het schuifdak niet genoteerd, waardoor de rest-BPM op maar liefst €37 uitkwam, voor een Saab van 17 jaar.

Tegenwoordig moet je ook de co2-uitstoot meerekenen. Heb je die niet, dan vindt de overheid dat je een vuil hok hebt en moet je rekenen met 265gr/km, of zo...staat wel tegenover dat je de voor jou gunstigste berekening mag aanhouden.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 03 mei, 2020 15:53

@Jungleman: ik kom uit op een BPM van NUL voor een 17 jaar oude Saab 9000 Griffin, met schuifdak.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » zo 03 mei, 2020 15:57

Nu wel, in 2009 was dat een ander verhaal. Toen zat er dus €500 rest-bpm op een auto van (omgerekend) €60k nieuwwaarde (1993)

Plaats reactie