Porsche is in Duitsland gestart met de online-verkoop en lease van nieuwe Porsches.
Betekent dit de ondergang van het dealerbedrijf?
Bron: https://twinklemagazine.nl/2019/10/pors ... /index.xml
Online-verkoop: de ondergang van het dealerbedrijf?
-
verde900
- Donateur

Re: Online-verkoop: de ondergang van het dealerbedrijf?
Hoe gebeurt online onderhoud? Buiten?
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Ieder dealerbedrijf heeft twee contracten: een dealercontract voor de verkoop van nieuwe auto's
en een contract als erkend reparateur voor het betreffende merk.
Waar ik op doel is met name het dealercontract voor de verkoop van nieuwe auto's.
Waar ik op doel is met name het dealercontract voor de verkoop van nieuwe auto's.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Er zal een (grote) showroom behoefte blijven. Een auto is net als een keuken niet een paar schoenen of sokken. Wel zal het verkoopkanaal zelf verschuiven van de showroom/dealer naar online afwikkeling. Dat kan betekenen dat er minder showrooms nodig zullen zijn, en dat de focus zal liggen op een goed netwerk van onderhouds- en reparatie diensten.
-
verde900
- Donateur

er is doorgaans toch één pand voor beide activiteiten (en een gewenste locatie) dat ook geld kost..RoelandV schreef: ↑za 30 nov, 2019 14:53Ieder dealerbedrijf heeft twee contracten: een dealercontract voor de verkoop van nieuwe auto's
Sales houdt in veel gevallen een dealerbedrijf drijvend, met alleen maar sleutelen kun je de tent echt snel sluiten, daar doelde ik op.
Voor service en garantiedingetjes geeft een importeur een tamelijk minimale vergoeding en voor vervangend vervoer geen.
Gesteld dat sales niet meer tot kernactiviteiten van een dealer hoort mag een klant zijn verwachtingen tav mobiliteit ook gaan bijstellen.
-
John
- Geregistreerd lid
Juist bij een emotiemerk als Porsche zie ik toegevoegde waarde voor een showroom. Ik heb eens enkele jaren geleden gelezen (weet niet of het klopt en of het sowieso nog aktueel is) dat de bruto marge van een P grofweg 15k euro is, voor een Audi iets als 1500 euro en een VW 750 euro. Voor "broodjes van de bakker auto's" kan ik me vanwege lage marges en dus kostenreductie bij online nog een klein beetje wat voorstellen (want uiteindelijk minder m2; al zullen mensen toch ook willen kijken, voelen, proberen), voor topsegment als Porsche eigenlijk helemaal niet.