Heb onlangs mijn bus laten chiptunen en tot mijn verrassing rijdt hij werkelijk zuiniger en soepeler. Meteen de EGR laten uitprogrammeren zodat dat onding geen problemen meer kan geven.
Het enige wat nu nog de kers op de taart zou zijn is om het geluid van de motor nog heel ietsjes stiller en regelmatiger te maken, zoals het voor mijn gevoel 100.000 km geleden bij de proefrit nog wel klonk.
Ik denk dat de verstuivers daar debet aan zouden kunnen zijn en heb al een paar keer getwijfeld of zo'n flesje Cleaner van bv Wynn's iets positief zouden kunnen doen.
Maar voor ik er een fles van €25 inkieper die vervolgens de boel zwaar beschadigt, ben ik even benieuwd of dit soort middeltjes echt bijdragen of dat het onzin (of zelfs schadelijk) is...?
Dergelijke producten bestaan overigens ook voor benzine motoren, maar mijn vraag betreft dus een diesel.
motor/verstuiver cleaners
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Re: motor/verstuiver cleaners
mijn Volvo-garage heeft bij de 60.000km-beurt 1 unit (ik neem aan dat dat 1 flesje/liter is) brandstof cleaner toegevoegd. dat kostte me € 8,22 ex. ondanks dat mijn auto (nog?) niet getuned is, merk ik weinig verschil met 'voorheen'.
navragen bij een (merk)dealer lijkt me een idee.
navragen bij een (merk)dealer lijkt me een idee.
-
Gele aero
- Donateur (8x)

kan me herinneren dat hier al een paar topics over gevuld zijn en de belangrijkste die ik heb onthouden is dat je net zo goed wat langer op hogere snelheid kan rijden omdat je daarmee eigenlijk ook alles schoon rijdt. Geen idee of het klopt hoor. Zelf gebruik ik af en toe eens zo'n middeltje, maar ik heb altijd de pech dat na zo'n middeltje ik altijd binnen 2000km gedoe heb met de auto. En eigenlijk merk ik er weinig van.
De enige keer dat ik er echt iets van gemerkt heb, is toen mijn T16s niet door de keuring kwam vanwege CO2 oid. Toen een flesje 5in1 APK Booster in de 900 gedaan en man wat liep de motor daar een stuk beter van en kwam vervolgens ook zonder problemen door de APK.
Ergo: bij mijn oude auto's merk ik iets, bij de wat modernere (9000/9-5) eigenlijk nooit een verschil gemerkt.
De enige keer dat ik er echt iets van gemerkt heb, is toen mijn T16s niet door de keuring kwam vanwege CO2 oid. Toen een flesje 5in1 APK Booster in de 900 gedaan en man wat liep de motor daar een stuk beter van en kwam vervolgens ook zonder problemen door de APK.
Ergo: bij mijn oude auto's merk ik iets, bij de wat modernere (9000/9-5) eigenlijk nooit een verschil gemerkt.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Deze garage gebruikt een professionele versie van de Wynn's produkten dat met draaiende motor over langere tijd wordt toegepast en los van de reguliere brandstofvoorziening wordt aangesloten. DIt omdat de toediening via de brandstoftank geen homogeen mengel geeft en niet zo efficient zijn werk kan doen.
Vraag anders de eigenaar gerust het je uit te leggen. http://motionn.nl/car-service-motion-home Er zullen meer garages zijn die zo'n systeem van Wynn's hebben, maar dan moet je met Wynn's zelf kontakt opnemen. Ik ken alleen dit adres dat ermee aan de weg timmert.
Een alternatief dat gegarandeert werkt is om ze te demonteren en hoogfrequent reinigen.
Vraag anders de eigenaar gerust het je uit te leggen. http://motionn.nl/car-service-motion-home Er zullen meer garages zijn die zo'n systeem van Wynn's hebben, maar dan moet je met Wynn's zelf kontakt opnemen. Ik ken alleen dit adres dat ermee aan de weg timmert.
Een alternatief dat gegarandeert werkt is om ze te demonteren en hoogfrequent reinigen.