De autowereld is in hard tempo aan het veranderen. De elektrische auto en met name de auto op waterstof gaan het helemaal maken in de toekomst. Uiteindelijk zal er geen benzine en diesel auto meer verkocht ( mogen) worden. Maar dan zijn er nog veel liefhebbers die een oude auto in de schuur hebben staan. Ik zie er nog van komen dat op den duur je niks meer aan zo'n auto hebt, of zie ik het verkeerd?
Soms lijkt de toekomst ver weg maar komt hij toch sneller dichterbij dan je zou wensen.
Hebben oldtimers nog een toekomst?
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Re: Hebben oldtimers nog een toekomst?
gezien de tendens dat er tegenwoordig steeds minder mag, danwel maatschappelijk minder verantwoord is, zal het me niet verbazen dat op enig moment alles wat rolt, een benzine- of Dieselmotor heeft en ouder is dan 15 jaar, gerecycled dient te worden.
of ben ik nu te zwartgallig?
of ben ik nu te zwartgallig?
-
superput
- Geregistreerd lid
Over 25 jaar hebben we nog 5 benzinepompen in Nederland speciaal voor oldtimers.... Dan moeten we eerst een uur rijden voor het milieu 
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Mensen die daaraan twijfelen waarschijnlijk niet 
-
J.vandermeulen
- Donateur

En daarom moeten we zo snel mogelijk gaan genieten van onze Saabjes.
-
93Rookie
- Donateur (3x)

Hierbij een R
kie opmerking:
"Oldtimers van 40 jaar en ouder mogen de Milieu zones in
"
Vandaag nog een informatief artikel van FEHAC gelezen In Autoweek Classic pagina 94.
In Duitsland zijn er de H kentekens voor Historische voertuigen van 30 jaar en ouder, kosten € 192 kenteken per jaar ongeacht het gewicht
tevens kennen ze daar de gepersonaliseerde kentekens. voorbeeld: WOB VW56 H
Voor Nederland kan dat, als de regering het over deze aankondiging eens kan worden, natuurlijk bij 40 jaar en ouder als voorbeeld SAAB 92 1955 worden.
Nu nog de blauwe originele kenteken plaat met witte cijfers.
In Belgie zijn er voor de auto's van 25 jaar en ouder de zo geheten O code kentekens voorafgaand aan zes tekens , gebruik voor woon- werkverkeer NIET mogelijk.
De Belgische kentekens zijn persoon gebonden.
In GB hebben ze een mooi oldtimer kenteken in de Britse uitvoering: mooie chique zilveren letters op een diepzwarte ondergrond.
Britse fiscale regels vermeldt het artikel niet.
Conclusie Oldtimers hebben een toekomst,
Ik ken nog een verhaal van mijn Grootvader die vertelde dat hij voor zijn Fiat met buiten versnelling op de treeplank,
de benzine in losse blikken verpakt in een grote krat aangeleverd kreeg.
Benzine pompen waren er nog niet genoeg.
Ik heb nog ergens een kopie van zijn kenteken, Iets met 1 Letter en 4 cijfers, liggen.
Dus terug in de tijd.
Groet R
kie
Update: gelezen in Auto Classic
Keuring voor vlaamse old timers
Sinds 20 mei moeten young-en old timers in vlaanderen opnieuw een periodieke keuring ondergaan.
Auto's tussen de 25 en 30 jaar oud moeten elk jaar gekeurd worden.
30 tot 50 'jaar elke twee jaar
Auto's ouder dan 50 jaar dan 1x in de vijf jaar
Voor auto's die op 20 mei 2018 al op een O kenteken staan geldt een overgangsregeling
Kijk op www.goca.be voor meer info
"Oldtimers van 40 jaar en ouder mogen de Milieu zones in
Vandaag nog een informatief artikel van FEHAC gelezen In Autoweek Classic pagina 94.
In Duitsland zijn er de H kentekens voor Historische voertuigen van 30 jaar en ouder, kosten € 192 kenteken per jaar ongeacht het gewicht
tevens kennen ze daar de gepersonaliseerde kentekens. voorbeeld: WOB VW56 H
Voor Nederland kan dat, als de regering het over deze aankondiging eens kan worden, natuurlijk bij 40 jaar en ouder als voorbeeld SAAB 92 1955 worden.
Nu nog de blauwe originele kenteken plaat met witte cijfers.
In Belgie zijn er voor de auto's van 25 jaar en ouder de zo geheten O code kentekens voorafgaand aan zes tekens , gebruik voor woon- werkverkeer NIET mogelijk.
De Belgische kentekens zijn persoon gebonden.
In GB hebben ze een mooi oldtimer kenteken in de Britse uitvoering: mooie chique zilveren letters op een diepzwarte ondergrond.
Britse fiscale regels vermeldt het artikel niet.
Conclusie Oldtimers hebben een toekomst,
Ik ken nog een verhaal van mijn Grootvader die vertelde dat hij voor zijn Fiat met buiten versnelling op de treeplank,
de benzine in losse blikken verpakt in een grote krat aangeleverd kreeg.
Benzine pompen waren er nog niet genoeg.
Ik heb nog ergens een kopie van zijn kenteken, Iets met 1 Letter en 4 cijfers, liggen.
Dus terug in de tijd.
Groet R
Update: gelezen in Auto Classic
Keuring voor vlaamse old timers
Sinds 20 mei moeten young-en old timers in vlaanderen opnieuw een periodieke keuring ondergaan.
Auto's tussen de 25 en 30 jaar oud moeten elk jaar gekeurd worden.
30 tot 50 'jaar elke twee jaar
Auto's ouder dan 50 jaar dan 1x in de vijf jaar
Voor auto's die op 20 mei 2018 al op een O kenteken staan geldt een overgangsregeling
Kijk op www.goca.be voor meer info