Lidl gaat gebruikte BMW-diesels verkopen

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
RoelandV
Geregistreerd lid

Lidl gaat gebruikte BMW-diesels verkopen

Bericht door RoelandV » zo 25 mar, 2018 10:36

Je kunt straks bij de Lidl terecht voor je dagelijkse boodschappen én voor een gebruikte BMW-diesel:
Lidl gaat BMW’s verkopen
Supermarktketen Lidl gaat in de toekomst ook auto's verkopen.
Volgens het Duitse blad Manager Manazin gaat het jaarlijks om 10.000 BMW’s, voornamelijk diesels.
Erik Kouwenhoven 25-03-18, 06:00

De Schwarz Groep, de holding van onder meer Lidl en Kaufland, heeft afscheid genomen van Audi waar het gaat om de bedrijfsauto’s en kiest vanaf heden voor BMW. Dat komt doordat ze bij BMW 48 tot 50 procent korting krijgen op dieselauto’s. Audi wilde niet verder gaan dan 42 procent korting.

Alleen Duitsland
BMW gaat 10.000 BMW’s per jaar leveren aan het bedrijf. Na een half jaar verdwijnen de auto’s als jong gebruikte tweedehands auto’s in het schap bij de Lidl. Nou ja, niet in het schap, maar bij speciale vestigingen. Voorlopig wordt alleen gesproken over Duitsland. De kans is klein dat je straks ook hier naast een krop sla en twee rundervinkjes een BMW kunt afrekenen.
Bron: https://bit.ly/2G7F83z

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Re: Lidl gaat gebruikte BMW-diesels verkopen

Bericht door J.vandermeulen » zo 25 mar, 2018 12:02

De traditionele dealerschappen en autoverkopers gaan verdwijnen. Van een dealer van een groot merk heb ik begrepen dat het toekomstige businessmodel van dit merk is dat je de auto's alleen nog maar kunt huren. Dit geeft de fabriek minder juridische problemen, meer greep op de markt en een beter verdienmodel.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » zo 25 mar, 2018 12:05

Of het is een 1 april grap.....

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » zo 25 mar, 2018 12:24

Van het ... merk niet, van de Lidl zou kunnen. Maar Duitsers en humor blijft een lastige combinatie. De crux komt na 35 seconden: https://m.youtube.com/watch?v=GwwJw849HWc" onclick="window.open(this.href);return false;

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » zo 25 mar, 2018 12:32

Lol, ja maar soms zijn ze wel grappig

https://youtu.be/yR0lWICH3rY" onclick="window.open(this.href);return false;

Happy
Geregistreerd lid

Bericht door Happy » zo 25 mar, 2018 12:48

Haha
Dat is funny
Ps de bmw s liggen op 1april met een sticker niks mis mee in de afprijs bakken :D

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » zo 25 mar, 2018 13:30

Naast de pakjes boter

Btw In België naast de messen en vorken :wink:

En lepels :D

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 25 mar, 2018 19:11

Als je ziet hoeveel korting zo'n organisatie als Lidl weet te bedingen bij BMW (48 tot 50%), dan lijkt me helder dat
autofabrikanten bereid zijn tot weggeefprijzen in een wanhopige poging om volumeklanten binnen te halen.
De nood bij de nieuwverkoop van auto's is kennelijk hoog.

De volgende stap is dat een particuliere BMW-koper dit leest en bij zijn dealer ook een hogere korting eist.
Als die sneeuwbal eenmaal gaat rollen dan kunnen we een begrip als "catalogusprijs" voortaan in de prullenbak gooien.... :D

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » zo 25 mar, 2018 19:19

Precies, of het hele verhaal is lulkoek....kom op man

blafwoef
Geregistreerd lid

Bericht door blafwoef » zo 25 mar, 2018 19:29

J.vandermeulen schreef:De traditionele dealerschappen en autoverkopers gaan verdwijnen. Van een dealer van een groot merk heb ik begrepen dat het toekomstige businessmodel van dit merk is dat je de auto's alleen nog maar kunt huren. Dit geeft de fabriek minder juridische problemen, meer greep op de markt en een beter verdienmodel.
Bij de Lidl een BMW, geen idee, maar dat het leasen/huren van auto's de toekomst is, dat geloof ik direct. Huidige generatie is al minder gefocussed op bezit en meer op gebruik. Dus die kopen liever niet, maar gebruiken alleen wanneer nodig. Ik zie wat dat aangaat wel een verandering in de markt komen. Dat zal niet over 2 of 3 jaar zijn, maar het gaat zeker gebeuren

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 25 mar, 2018 19:38

@Orphy: diverse serieuze media bij onze oosterburen berichten over deze deal tussen Lidl en BMW.
Op de website van de Süddeutsche Zeitung verscheen zelfs al op 30 januari 2018 een bericht hierover:

http://www.sueddeutsche.de/news/wirtsch ... -99-865127

Ik geloof dus niet dat dit bericht lulkoek is.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » zo 25 mar, 2018 20:00

Nou, laten we het even afwachten 8)

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 25 mar, 2018 21:43

In navolging van Lidl is ook Aldi in een rap tempo aan het vernieuwen.
De achterstand op Lidl is inmiddels flink ingelopen en dat kost Lidl veel omzet.
Aldi wint dus op dit moment bij onze oosterburen marktaandeel, ten koste van Lidl.

Dat laatste brengt bij Lidl de noodzaak om zsm de (auto)kosten te verlagen.
Ik twijfel dus absoluut niet aan het waarheidsgehalte van deze deal tussen Lidl en BMW.

Happy
Geregistreerd lid

Bericht door Happy » zo 25 mar, 2018 23:52

Ik hou het maar bij een goede 1april grap
Lease dat zie ik nogwel gebeuren
Maar dan eerder bij Appie wat BMW betreft

Plaats reactie