Ik rijd graag iets 'aparts'. Gezien ik door de weeks meer tijd in de auto besteed dan thuis, wil ik graag het autobezit als hobby zien. Het moet dan ook niet te gemakkelijk zijn. En dat lukt met de Leaf goed.
De vormgeving van de auto is even wennen, de naam is sullig, maar wat rijdt de auto lekker.
Gezien het gewicht van 1545 KG lijkt het alsof je in iets groters rijdt. Daarnaast is het optrekken plezierig zonder gebrul van de motor.
Opladen doe ik tot nu toe langs de snelweg omdat ik nog geen laadpaal heb laten plaatsen. Het snelladen kost me per dag 20 tot 25 minuten. Die tijd gebruik ik om me de EV wereld zo snel mogelijk eigen te maken. Anderen doen een dutje, lezen een boek, episode Netflix, studeren, etc.
Met deze temperaturen rijd ik 200 km op een volle accu, dus ruim voldoende voor mijn dagelijkse woon-werk verkeer.
EV rijden is net zoals ligfietsen: niet veel mensen doen het, maar die het wel doen, gaan niet meer terug naar een normale fiets. Ik zie mezelf ook niet meer zo snel een ICE auto kopen.
Alleen jammer dat er geen Nederlands EV forum is, die zo levendig is als deze.