Ik zelf heb na mijn 9-5 er voor gekozen om dagelijks auto en hobby auto van elkaar te scheiden.
Voor mijn autohart een XJR X300 gekocht met 107k op de teller.
dit is geen racinggreen maar Sherwood green, heeft een prachtige mos groene glans
Vooral de X300 zijn zeer betrouwbaar en vriend van mij heeft er een met 290 op te teller en loopt nog steeds prachtig (is een 3.2 deze gaan meestal nog wat langer mee)
De bak is van een Mercedes en schakelt heerlijk en de motor draait prachtig mooi
Heb er zelf na 3000 km nul problemen mee gehad en dat was met de ... helaas anders.
Het rijd fantastisch, echt een beleving om mee te rijden, soort van vliegend tapijt gevoel zeker als je de charger hoor blazen, maar zou hem zelf niet voor dagelijks aanraden.
Had ik in het begin wel gedaan, maar hij is vrij onpraktisch en eigenlijk ook te mooi om hem in de stad te gebruiken.
De XJR X308 v8 vanaf 1998 moeten een kettingmodificatie gehad hebben anders draaien ze uit eindelijk in de soep...
Bij de X300 6 cilinder hoef je hier niet op te letten, maar controleer wel bij beide of het stuurhuis goed is.
Als ik je een adres mag aanraden kijk naar de auto's van MIC exclusieve hierbij worden bovengenoemde zaken standaard gecontroleerd of uitgevoerd.
Vaak heeft hij ook modellen uit italie, waardoor je geen last hebt van roest ik heb deze gekozen
http://www.micexclusive.nl/#!jaguar-xjr ... rged/c22le
Groet, Marijn