Lukoil opent eerste tankstation in NL

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Garrett
Lid van verdienste

Re: Lukoil opent eerste tankstation in NL

Bericht door Garrett » do 27 dec, 2012 11:43

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/m ... /1.1421837" onclick="window.open(this.href);return false;

matje 9-5
Geregistreerd lid

Bericht door matje 9-5 » do 27 dec, 2012 14:27

Ja dat is toch geweldig voor de mensen in belgie maar daar schieten we hier zo weinig mee op in nederland en om naar geel te rijden :? :?

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » do 27 dec, 2012 21:17

@Matje 9-5: deze prijsvechter werkt hard aan een opmars, ook in NL:

1. Lukoil heeft net 46 tankstations van SmeetsGeleen overgenomen.
Bron: http://www.lukoil.nl/
2. Als het aan LUKoil ligt zal het tankstationlandschap in Nederland de komende jaren aanzienlijk veranderen. Volgens topman Bulat Subaev liggen er in Nederland niet alleen mogelijkheden om qua tankstations stevig door te groeien (met mogelijk 300 tankstations zowel bemand als onbemand). Ook de raffinage en opslag van de Russische oliemaatschappij kan in deze regio sterk worden uitgebreid. “Nederland is voor ons in alle opzichten heel erg belangrijk.”
Bron: http://www.tankpro.nl/specials/2012/12/ ... oil-video/
3. Lukoil heeft een groot contract gewonnen voor ontwikkeling van olievelden.
Bron: http://www.nuzakelijk.nl/beurs/2990938/ ... berie.html

matje 9-5
Geregistreerd lid

Bericht door matje 9-5 » vr 28 dec, 2012 10:37

Mensen, ik zal de laatste zijn die dit niet zou toejuichen want de prijzen van brandstof gaan nergens over.
Ik hoop dat jullie allemaal gelijk krijgen en ik er naast zit maar dit is nederland met hun wetjes en accijns en btw enz. en die zal lukoil ook moeten afdragen aan vadertje staat dus zullen de marges om heel laag met de prijs te gaan zitten beperkt zijn (mijn mening) en kunnen ze dat toch ( ik hoop het ) dan zullen andere tankstations over de kop gaan en volgen er misschien rechtszaken of weet ik veel wat.
Laten we het maar even afwachten wat ze gaan doen bij lukoil en wat ze met de prijzen gaan doen en ik denk het gevestigde kartel ook.

ivanzon
Geregistreerd lid

Bericht door ivanzon » do 03 jan, 2013 21:50

Het is geen Shell waar we het over hebben met ethische codes en by-the-book procedures... dit zijn de partijen in de markt waar je als LAND geen ruzie mee wilt krijgen.

Hans9-5
Geregistreerd lid

Bericht door Hans9-5 » vr 04 jan, 2013 18:28

Hier in Oostende is de LUKoil aan het vliegveld een paar % duurder dan de Shell op het vliegveld. Ik bedoel maar 8) 8)

AeroR
Geregistreerd lid

Bericht door AeroR » vr 27 sep, 2013 19:56

Even een oud topic omhoog halen voor de zuiderlingen die interesse hebben in biopower..
ik hoorde net van de vrouw dat deze lukoil op de galjoenweg e85 verkoopt voor 1.47 p/l :D

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 27 sep, 2013 22:10

matje 9-5 schreef:.... dat betekent accijns, btw, enz.
.... De meeste saab-rijders ( dus ik ook ) hebben geluk en kunnen ook E-10 tanken in duitsland en ik heb laatst 1.45.9 euro betaald per liter, .
1. Je betaalt in Duitsland op 1 liter in absolute centen praktisch net zo veel belasting als in NL. Het gros van het verschil zit em in de kale literprijs.
(en eerlijk gezegd zie ik ze dan liever in de Nederlandse schatkist komen... ;-), maar goed, ik heb de luxe dat ik ver van de Ostgrenze af woon )
2. Als Lukoil in Belgie de bodemprijzer kan zijn, dan kunnen ze dat hier ook. De structuur van accijns en btw is niet wezenlijk anders.

Knientje
Geregistreerd lid

Bericht door Knientje » za 28 sep, 2013 17:49

Garrett schreef:Mijn 2.2diesel deed het niet zo heel erg lekker op de Duitse bio-diesel. Pingelend starten en hoog verbruik. Ik tank 't spul niet meer in ieder geval.

Lukoil is hier inderdaad een prijsvechter met als gevolg alle daaromheen liggende pomphouders ook. Ik rij steevast de Lukoil voorbij en ga voor een lokalere aanbieder (zoals VdV of JvR) die dezelfde prijs hanteren.

@matje9-5 wat een idealistisch beeld heb je over België. Ook bij ons zit er accijns en BTW op de brandstof hoor :?

Ik zou liever wat meer LPG stations in het Meetjesland en het Waasland zien.

Nu zijn de dichtsbijzijnde voor mij in Wachtebeke (€ 0,57/l) , Sint Niklaas, Eeklo en Gent, maar met het verbruik in ogenschouw genomen is het niet rendabel om er heen te rijden.
Of het Texaco station langs de Kennedybaan LPG verkoopt weet ik niet, die is redelijk makkelijk aan te rijden voor mij, maar dan moet het wel zin hebben natuurlijk

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » di 06 okt, 2015 23:31

Inmiddels is de opmars van Lukoil niet meer te stuiten. Lukoil koopt 19 tankstations van Eindhovenaar Roel Maas (41).
Maas was eigenaar van twintig tankstations, met zijn Geldropse bedrijf Auto Maas Tankstations.

Afbeelding
Bron: http://www.ed.nl/economie/laatste-hand- ... -1.5310267

Maartenschuur
Geregistreerd lid

Bericht door Maartenschuur » wo 07 okt, 2015 14:46

Mij was de opmars ook opgevallen bij de overname van de Rotonde Olie tankstations. Echt ook prijsvechters, 1.39,9/l getankt laatst, terwijl elders de Shell voor 1.48/l weg ging.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » wo 07 okt, 2015 19:44

Verkopen die gaten ook LPG :D

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » wo 07 okt, 2015 20:19

@turbopilot: nee, alleen Russisch aardgas :D :D :D

Plaats reactie