Tenaamstellingsbewijs zoek en nu?
-
Robbert
- Donateur (6x)

Tenaamstellingsbewijs zoek en nu?
Ik ben het tenaamstellingsbewijs van mijn auto kwijt.
Ik zie op de site van de RDW dat je dan een nieuw kentekenbewijs moet aanvragen.
Kan allemaal gemakkelijk online.
Maar krijg ik dan weer een nieuw papieren exemplaar? Waarschijnlijk niet.
Op de site van de RDW staat dat je dan een kentekencard krijgt met tenaamstellingscode. is dat dan gelijk aan de "oude" situatie met deel 1A (voertuiggegevens), 1B (tennaamstelling) en deel 2 (overschrijfbewijs)?
Ik zie op de site van de RDW dat je dan een nieuw kentekenbewijs moet aanvragen.
Kan allemaal gemakkelijk online.
Maar krijg ik dan weer een nieuw papieren exemplaar? Waarschijnlijk niet.
Op de site van de RDW staat dat je dan een kentekencard krijgt met tenaamstellingscode. is dat dan gelijk aan de "oude" situatie met deel 1A (voertuiggegevens), 1B (tennaamstelling) en deel 2 (overschrijfbewijs)?
-
blue city
- Donateur (3x)

Re: Tenaamstellingsbewijs zoek en nu?
Je krijgt alleen een card. Met de kentekencard krijg je ook de code. Normalerwijze bij overschrijven op bv het postkantoor krijg je een gedeelte van de code (4cijfers) En dag of 2 later krijg je de Card van RDW met hierbij een A4 met de rest van je code (4 cijfers). Ik neem aan dat jij die code in een keer krijgt. Let op, deze moet je goed bewaren ivm eventuele verkoop. Dan heb je die code nodig. Bij kwijtraken van de code kun je wel een nieuwe aanvragen.
-
Robbert
- Donateur (6x)

OK dank.
Maar klopt het dat dat alles is wat je nodig hebt: Card plus code?
Terwijl je vroeger drie delen had.
Maar klopt het dat dat alles is wat je nodig hebt: Card plus code?
Terwijl je vroeger drie delen had.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Voor de duidelijkheid: de tenaamstellingscode is een code van in totaal NEGEN tekens.blue city schreef:![]()
Je krijgt alleen een card. Met de kentekencard krijg je ook de code. Normalerwijze bij overschrijven op bv het postkantoor krijg je een gedeelte van de code (4cijfers) En dag of 2 later krijg je de Card van RDW met hierbij een A4 met de rest van je code (4 cijfers). Ik neem aan dat jij die code in een keer krijgt. Let op, deze moet je goed bewaren ivm eventuele verkoop. Dan heb je die code nodig. Bij kwijtraken van de code kun je wel een nieuwe aanvragen.
-
blue city
- Donateur (3x)

Roeland, bedankt. Je hebt gelijk. Het zijn negen cijfers.
Enne Robbert, ja je hebt alleen de card en de code.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Klopt. Daarom schreef ik ook NEGEN tekens.sveba schreef:kunnen ook letters zijn
-
blue city
- Donateur (3x)

http://www.rdw.nl/sites/kentekencard/Pa ... -deze.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Is volgens RDW niet helemaal waar.
-
sveba
- Donateur (3x)

wat goed van hun maar ik heb toch echt een papier met letters erop ook van hun 
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Om de verwarring nog groter te maken
http://tenaamstellingcode.nl/
Wil de ECHTE Tenaamstellingscode-deskundige NU opstaan ?
http://tenaamstellingcode.nl/
Wil de ECHTE Tenaamstellingscode-deskundige NU opstaan ?
-
sveba
- Donateur (3x)

fijn ons altijd even betrouwbare overheid 
-
Robbert
- Donateur (6x)

Het is mij duidelijk.
Maar dat was het niet meteen toen ik het in eerste instantie op WWW.
Dank voor het meedenken,
O ja:
"De tenaamstellingscode is een code van negen tekens, vier letters en vijf cijfers. De vier letters ontvang je bij het overschrijven of aanschaffen van een voertuig, de vijf cijfers ontvang je per post, samen met de kentekencard."
Maar dat was het niet meteen toen ik het in eerste instantie op WWW.
Dank voor het meedenken,
O ja:
"De tenaamstellingscode is een code van negen tekens, vier letters en vijf cijfers. De vier letters ontvang je bij het overschrijven of aanschaffen van een voertuig, de vijf cijfers ontvang je per post, samen met de kentekencard."
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Bij een groot autoveilingbedrijf als BCA Europe denken ze daar toch echt anders over:

-
sveba
- Donateur (3x)

ik heb idd zelf ook de diverse vormen eerst alleen maar cijfers en laatst ineens letters en eentje met een combo daarvan
-
Robbert
- Donateur (6x)

Meest logische verklaring: het systeem is veranderd?