Op vakantie: Dakkoffer of bagagewagentje ???
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Op vakantie: Dakkoffer of bagagewagentje ???
Nu de family station (406) is weggedaan voor een leasegolf, moeten we met de 9000 op vakantie. Op zich helemaal geen straf, maar 3 weken met jonge kinderen op vakantie en naar een appartement ga je al snel ontstellend veel zut mee op en neer slepen. Vorige zomer redden we het nog met de 406 + skikoffer, maar deze koffer was langwerpig, dus geschikt voor een estate, maar op een 9000CS is dat denk ik lastig. Omdat hij te ver oversteekt ben ik bang dat ik er met de achterklep steeds tegenaan zit. Ik heb wel dakdragers bij mijn 9000, maar die heb ik nog nooit gebruikt.
Zit een beetje in dubio, op Marktplaats worden bagagewagentjes aangeboden, en dakkoffers. Ik ga naar zwitserland, dus een bagagewagentje betekent ook een extra vignet. Ik heb nog nooit met zo'n stuiterbak zo'n aftad gereden, maar het lijkt me niks, zeker niet door duitsland (alterntaief is natuurlijk over Frankrijk gaan, daar schijn je ook 100Km/u te mogen rijden met zo'n ding). Met een dakkist rijden trekt me ook niet heel erg aan. Wat denken jullie ervan?
Zit een beetje in dubio, op Marktplaats worden bagagewagentjes aangeboden, en dakkoffers. Ik ga naar zwitserland, dus een bagagewagentje betekent ook een extra vignet. Ik heb nog nooit met zo'n stuiterbak zo'n aftad gereden, maar het lijkt me niks, zeker niet door duitsland (alterntaief is natuurlijk over Frankrijk gaan, daar schijn je ook 100Km/u te mogen rijden met zo'n ding). Met een dakkist rijden trekt me ook niet heel erg aan. Wat denken jullie ervan?
-
9000H
- Geregistreerd lid
koop een korte, maar een brede dakkoffer. Bijvoorbeeld een "Hapro", zoek maar op mp. Geeft de minste zorgen, je moet em moet alleen niet topzwaar afvullen
(geen lampjes/banden die kapot zijn/extra vignet/eigen kenteken/en een hele belangrijke: een karretje is lastig op te bergen, een dakkoffer kan nog tegen het plafond geschroefd worden)
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Ik heb een paar dakdragers bij mijn 9000. Die lagen erin toen ik ze kocht, maar ik heb geen idee of ze orgineel zijn of universeel, en hoe ik ze moet monteren.
Ze hebben een soort van holle kap, met twee palletjes, die je in zijn geheel met een stelschroef kunt aandraaien. Heb de auto nu niet hier, maar kan iemand hier (voor dumy's) beschrijven hoe ik die monteer?
Ze hebben een soort van holle kap, met twee palletjes, die je in zijn geheel met een stelschroef kunt aandraaien. Heb de auto nu niet hier, maar kan iemand hier (voor dumy's) beschrijven hoe ik die monteer?
-
9000H
- Geregistreerd lid
heb je zoiets?
http://www.kapaza.be/detail/2600906/Bag ... _9000.html
die ken ik nl niet.
heb zelf een set waarbij je de pootjes dan de dragers tussen de rubbers van het dak en de portieren moet plaatsen, je weet wel, waar die buisjes met schroefdraad je dak in gaan. Dan 8 schroeven erin (niet te hard aandraaien!!!).
die ken ik nl niet.
heb zelf een set waarbij je de pootjes dan de dragers tussen de rubbers van het dak en de portieren moet plaatsen, je weet wel, waar die buisjes met schroefdraad je dak in gaan. Dan 8 schroeven erin (niet te hard aandraaien!!!).
-
edwardk
- Geregistreerd lid
een 9-5 estate heeft in volume niet VEEL meer bergruimte dan een 9000 cc of cs .Ik krijg in mijn cc net zoveel als mijn ouders in de 9-5 kombi zonder de bank plat te doen.nelfrikandel schreef:Yups, een Hapro 4.4 lijkt me wel wat... 199 bij de ANWB voor leden.
Of ik ruil de 9000 voor de vakantoe nog om tegen een 9-5 estate... Tempting....
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
owww. Damn, denk je een excuus te hebben om een leuke auto te gaan kopen...edwardkommeren schreef:een 9-5 estate heeft in volume niet VEEL meer bergruimte dan een 9000 cc of cs .Ik krijg in mijn cc net zoveel als mijn ouders in de 9-5 kombi zonder de bank plat te doen.nelfrikandel schreef:Yups, een Hapro 4.4 lijkt me wel wat... 199 bij de ANWB voor leden.
Of ik ruil de 9000 voor de vakantoe nog om tegen een 9-5 estate... Tempting...., en dan scheeld het nog niet veel.
En kwa ruimte: Ik heb eens geprobeerd mijn kinderwagen in een 9-5 estate te doen, en die kon er niet eens dwars in. Heb het even nagekeken op autoweek, in inderdaad, de effectieve bagageruimte van de 406 Break is ruim 100L groter dan de estate.
-
900 turbo S
- Geregistreerd lid
e originele saab dakdragers voor een 9000 hebben 2 punten op elke zijpaneel. Deze punten passen precies in de gaten die zitten achter de rubbers aan het dak (waar de bovenkant van de deur sluit). als de deuren gesloten zijn zitten de dakdragers vast en kunnen ze ook niet gestolen worden. Een handige en simpele oplossing.
Gr.
Marnix
Gr.
Marnix
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Volgens mij heb ik deze ook. Zie ik het nou goed en staan daar de letters SAAB in? Zo eens checken of de mijne dat ook hebben...9000HENGEVELD schreef:heb je zoiets?
die ken ik nl niet.

-
900 turbo S
- Geregistreerd lid
Dat zijn idd de originele SAAB dakdragers voor een 9K. Als je goed kijkt op de foto's zie je aan elke zijde van de drager 2 punten, die passen precies in de dakrand van je auto. Ik meen dat je de breedte kan stellen dmv de kapjes (waar saab op staat) eraf te halen , men dat daar een soort van stelschroef achter zit. Weet dat niet zeker (meer). Is lang geleden dat ik ze gebruikt heb (w'sport toen ik nog student was
)
Gr.
Marnix
Gr.
Marnix