hoe zelf autolak spuiten???
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

hoe zelf autolak spuiten???
heb een paar lelijke plekken helemaal kaal op de carrosserie (beige grijs). Heb ook de verf al (potje in goede kleur tbv kwastwerk). Echter wordt t met de kwast natuurlijk niet mooi genoeg.
Heeft iemand een tip waar ik een verfspuit(je) kan kopen die redelijk netjes de verf 'opbrengt'? Zat te denken aan een bloemenspuit achtig iets en dan verdund de verf in lagen opspuiten... iemand tips en trics?
Hoeft niet een zwaar of luxe apparaat te zijn... een goede 'wegwerp' spuit zou al genoeg zijn.
Heeft iemand een tip waar ik een verfspuit(je) kan kopen die redelijk netjes de verf 'opbrengt'? Zat te denken aan een bloemenspuit achtig iets en dan verdund de verf in lagen opspuiten... iemand tips en trics?
Hoeft niet een zwaar of luxe apparaat te zijn... een goede 'wegwerp' spuit zou al genoeg zijn.
-
Niels
- Geregistreerd lid
Re: hoe zelf autolak spuiten???
Klinkt riskant, heb je al gekeken hoe duur het is om het te laten doen? Misschien valt het mee.
Verder lijkt me een spuitbus altijd beter dan een plantenspuit. Ga er overigens vanuit dat je het altijd zult zien als je er zelf op hebt gespoten. Het wordt alleen onzichtbaar als je het gehele plaatstuk (goed) spuit, zelfs dan kan je nog wel eens kleurverschil zien.
Verder lijkt me een spuitbus altijd beter dan een plantenspuit. Ga er overigens vanuit dat je het altijd zult zien als je er zelf op hebt gespoten. Het wordt alleen onzichtbaar als je het gehele plaatstuk (goed) spuit, zelfs dan kan je nog wel eens kleurverschil zien.
-
verde900
- Donateur

een paintbrush nemen, er zijn trouwens bedrijven die deze z.g. spotrepair tegen alleszins redelijke tarieven ter plaatse kunnen doen
-
Maarten 900i '87
- Geregistreerd lid
Ik heb een paar lelijke krassen op mijn auto die ik ook zelf wil wegwerken, maar nu begrijp ik dat het laten wegwerken ervan mischien niet zo duur is als ik denk. Wat voor bedragen gaat het dan om, heeft iemand van jullie daar ervaring mee?
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Je kunt bij de meeste autospuiterijen ook de lak in een spuitbusje bestellen!!
gelijk probleem opgelost.
Is door de band genomen niet eens heel duur.
Bij ons hebben we een handel in autolakken en daar kun je dus een kleur laten mengen en in een spuitbus laten stoppen.
gelijk probleem opgelost.
Is door de band genomen niet eens heel duur.
Bij ons hebben we een handel in autolakken en daar kun je dus een kleur laten mengen en in een spuitbus laten stoppen.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

ik weet van een spuiter op Haarlemmerliede dat ie 150 euro per koetsdeel rekent (rechttrekken, schuren, gronden en spuiten). Incl btw.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

voor de duidelijkheid... wou het gewoon es zelf doen vandaar. Laat denk ik maar een spuitbus mengen.
viavia ken ik een spuitbusmenger in het oosten van het land. Weet iemand hier in A'dam eo ook zo'n adres?
viavia ken ik een spuitbusmenger in het oosten van het land. Weet iemand hier in A'dam eo ook zo'n adres?
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Goed kans dat als je de autospuiter in Haarlemmerliede belt dat hij je dat zo kan vertellen of zelfs een spuitbus kan leveren.Style & Co on the mov schreef:voor de duidelijkheid... wou het gewoon es zelf doen vandaar. Laat denk ik maar een spuitbus mengen.
Zo heb ik dit diverse malen gedaan!!
-
900T-R
- Geregistreerd lid
Spuitbus - niet doen, zeker niet bij metallic lak, tenzij je een heel paneel lakt. Veel te veel verf in een te grof spuitpatroon. Op het moment dat je gaat poetsen om de overgang 'strak' te krijgen, hou je in 99% van de gevallen een heel duidelijk 'rand'tussen de oude en nieuwe lak over.
Kleine beschadigingen die desalniettemin te groot zijn om netjes met een penseeltje te lakken, kun je het beste doen met een airbrush. Vergt wel enig 'artistiek' vakmanschap. Eerst de gehele plek inclusief een brede overgang oude- nieuwe lak ontvetten en met een 800 of 1000 waterproof schuurpapier behandelen (dof maken) anders krijg je bij het uitpoetsen alsnog bovenstaand probleem.
Persoonlijk doe ik alleen nog maar heel kleine plekjes (steenslag e.d.) zelf met een kwastje. Voor een niet-vakman is lakwerk heel frustrerend - je krijgt het nooit echt goed, maar verbruikt in de tussentijd wel heel veel dure materialen. 150 Euro voor een paneel strakmaken en spuiten klinkt in dit verband nog niet zo slecht - als het voor dat geld goed gebeurt...
Kleine beschadigingen die desalniettemin te groot zijn om netjes met een penseeltje te lakken, kun je het beste doen met een airbrush. Vergt wel enig 'artistiek' vakmanschap. Eerst de gehele plek inclusief een brede overgang oude- nieuwe lak ontvetten en met een 800 of 1000 waterproof schuurpapier behandelen (dof maken) anders krijg je bij het uitpoetsen alsnog bovenstaand probleem.
Persoonlijk doe ik alleen nog maar heel kleine plekjes (steenslag e.d.) zelf met een kwastje. Voor een niet-vakman is lakwerk heel frustrerend - je krijgt het nooit echt goed, maar verbruikt in de tussentijd wel heel veel dure materialen. 150 Euro voor een paneel strakmaken en spuiten klinkt in dit verband nog niet zo slecht - als het voor dat geld goed gebeurt...