LPG of Diesel
-
dader
- Geregistreerd lid
LPG of Diesel
Kan iemand mij vertellen wanneer het nou lucratief is om LPG of Diesel te gaan rijden?
Stel ik rij 100 Kilometer per dag 5 Dagen per week, een jaar lang.
Daan
Stel ik rij 100 Kilometer per dag 5 Dagen per week, een jaar lang.
Daan
-
jelger
- Geregistreerd lid
www.autogas.nl kan het je wel vertellen denk ik.
overigens hangt het af van
1. het vebruik van de auto op LPG
2. het verbruik van de (vergelijkbare) auto op diesel.
2e hands op G3 : inkoppertje - dat wordt echt LPG. (want de installatie hoef je niet te betalen, en G3 heeft slechts een klein hogere MRB tov benzine (en minder dan diesel)
ik rij zelf elke dag 100km op LPG - op een 2e hands aangeschafte auto met een oudere installatie (dus hoge MRB)
overigens hangt het af van
1. het vebruik van de auto op LPG
2. het verbruik van de (vergelijkbare) auto op diesel.
2e hands op G3 : inkoppertje - dat wordt echt LPG. (want de installatie hoef je niet te betalen, en G3 heeft slechts een klein hogere MRB tov benzine (en minder dan diesel)
ik rij zelf elke dag 100km op LPG - op een 2e hands aangeschafte auto met een oudere installatie (dus hoge MRB)
-
dader
- Geregistreerd lid
-
coolyo0o
- Geregistreerd lid
ik heb jarenlang gas gereden en ben nu overgestapt op diesel en ik rij 40.000km per jaar.
het brandstof gebruik (de kosten) ontlopen elkaar niet veel, gas is wel goedkoper maar op een liter diesel rij je weer langer, aleen is de wegenbelasting wel iets duurder voor een diesel.
voordelen gas:
goedkoop tanken
stiller dan een diesel motor
voordelen diesel:
langer rijden op 1 tank dus niet omde dag bij de pomp
geen bagage ruimte verlies
minder storings gevoelig (tot nu toe)
en ik vind het kopel van een diesel wel prettig maar dit is persoonlijk denk ik en het koppel van een hpt is ook niet verkeerd.
het brandstof gebruik (de kosten) ontlopen elkaar niet veel, gas is wel goedkoper maar op een liter diesel rij je weer langer, aleen is de wegenbelasting wel iets duurder voor een diesel.
voordelen gas:
goedkoop tanken
stiller dan een diesel motor
voordelen diesel:
langer rijden op 1 tank dus niet omde dag bij de pomp
geen bagage ruimte verlies
minder storings gevoelig (tot nu toe)
en ik vind het kopel van een diesel wel prettig maar dit is persoonlijk denk ik en het koppel van een hpt is ook niet verkeerd.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
dader
- Geregistreerd lid
-
Verbal Kint
- Geregistreerd lid