Opstartgeluid bij aanzetten contact

1997-2010
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oosthoek
Donateur
Donateur

Opstartgeluid bij aanzetten contact

Bericht door Oosthoek » do 07 mei, 2026 9:16

Weet iemand waar het 'opstartgeluid' vandaan komt als je het contact aan zet? Ik kan niet beter verwoorden dan 'opstartgeluid' want het lijkt net alsof je je computer aanzet, maar dan in de vorm van 'BEEEEHHHHBUUUUUUHHHH'. Is dit iets functioneels of gewoon een geluidje dat over de speakers wordt afgespeeld?

Gebruikersavatar
9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Opstartgeluid bij aanzetten contact

Bericht door 9323 » do 07 mei, 2026 10:14

Denk dat dat de brandstofpomp is die het brandstofsysteem op druk zet. Op zich normaal, tenzij het ding echt veel herrie maakt.

Gebruikersavatar
vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Opstartgeluid bij aanzetten contact

Bericht door vel0city » do 07 mei, 2026 13:00

Als je Xenon lampen hebt hoor je ook de koplampmotortjes van de automatische hoogteregeling neer en op bewegen als onderdeel van hun zelftest.

Plaats reactie