Tijd voor nieuw winter schoeisel.
Wat zijn de aan- of afraders? Ik heb jaren Vredestein Wintrac gehad, die worden lawaaiig
Winterbanden voor de 9-5
-
StanvanBeek
- Geregistreerd lid
Re: Winterbanden voor de 9-5
Ik rij al jaren met Gislaved winterbanden. Heb er niets op tegen, fijne bandjes.
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Rij nu een paar jaar met Nokian rond op 17 inch en vind die prima rijden. Maar met de huidige winters in Nederland heb je wellicht aan all-season ook al genoeg. Winterbanden geven altijd wat meer geluid dan zomerbanden maar met de Nokian merk ik daar weinig van.
-
Blacky Turbo S
- Geregistreerd lid
Ik heb mijn winterband omgewisseld voor all-seasons van Bridgestone.
Dan komt het, qua temperatuur, niet zo nauw om ze te wisselen. Prima voor NL winterweer. En mochten we een keer naar de sneeuw willen, dan redden we het met deze ook wel. Voor een alpen/ski vakantie, is het waarschijnlijk niet de beste oplossing. Maar voor ons wel... Denk ik.
Dan komt het, qua temperatuur, niet zo nauw om ze te wisselen. Prima voor NL winterweer. En mochten we een keer naar de sneeuw willen, dan redden we het met deze ook wel. Voor een alpen/ski vakantie, is het waarschijnlijk niet de beste oplossing. Maar voor ons wel... Denk ik.
-
LarsJanse
- Donateur

Ik heb goede ervaringen met Michelin alpin 6, maar is erg afhankelijk van bandenmaat, auto, persoonlijke voorkeuren en rijstijl
In het verleden dunlops gehad, en verschillende varianten vredestein winterbanden, waren ook niet verkeerd maar de Michelins gaven het meeste vertrouwen zowel droog, nat als tijdens winters weer.
4-seizoenen is voor Nederlands weer meestal ook prima. In de gemiddelde Nederlandse winter kom je ook nog voldoende weg op zomerbanden.. dus maar net wat jou het beste gevoel geeft.
Ik rijd wel op winterbanden in de winter omdat ik vaak vroeg (voor de strooiploeg uit) naar mijn werk moet.
In het verleden dunlops gehad, en verschillende varianten vredestein winterbanden, waren ook niet verkeerd maar de Michelins gaven het meeste vertrouwen zowel droog, nat als tijdens winters weer.
4-seizoenen is voor Nederlands weer meestal ook prima. In de gemiddelde Nederlandse winter kom je ook nog voldoende weg op zomerbanden.. dus maar net wat jou het beste gevoel geeft.
Ik rijd wel op winterbanden in de winter omdat ik vaak vroeg (voor de strooiploeg uit) naar mijn werk moet.
-
Viking13
- Donateur

Ik rij de afgelopen jaren 4-seizoenen banden; Vredestein Quatrac Pro+, ook voor wintersport. Zeer tevreden over. gaan ook lang mee ....
-
Gerry de Laet
- Geregistreerd lid
Vandaag zijn de conti all seasons er weer onder gegaan ( 16 inch) Wissel in het voorjaar weer naar kumho ecsta ps 72 (17 inch). Voldoet voor mij prima; maar ieder zo zijn voorkeur.
-
op
- Donateur (4x)

Ik ben heel tevreden met mijn Michelin Alpine. Veel grip op sneeuw, zuinig en relatief stil. En ze sturen heel fijn voor een winterband.