Vorige week heeft een stomdronken kerel mijn BEIDE saabs aangereden of tegen aan gegleden met zijn scooter terwijl ze netjes geparkeerd stonden tegenover elkaar. Meneer is meegenomen door de politie omdat hij maximaal gedronken had id blaastest en geen rijbewijs had meegenomen en ook omdat hij knock-out op de straat in de nacht is gevonden door een persoon die 112 heeft gebeld.
Schade:
Auto 1: Saab 9-3 Cabrio uit 2000 300k km heeft krassen op 1 paneel, bumper lak schade en de regenhoes die erover heen lag is uitgescheurd.
Denk dat hij tegen auto1 is aangereden en vervolgens is uitgegleden en zn scooter tegen mijn 2de saab is gegleden
auto2: Saab 9-5 Aero Wagon uit 1999 300k km heeft een scheurtje in de buitenspiegelkap + wat krassen + op drie panelen schade qua lak weg gechipt en deukje.
Ben nu bezig dit op te lossen met zijn verzekering maar ik denk als alles wordt getaxeerd qua schadepost dat het iig misschien de dagwaarde van mijn Saab 9-5 Aero overtreft en dan cash wordt uitbetaald.
Vraag:
1. Weet iemand waar je de dagwaarde kan berekenen voor oude saabs? ANWB etc gaan maar tot 18 jaar oude auto's. Marktplaats laat zien dat Saab 9-5's rond de 6k tot 10k verkocht willen worden die ongv dezelfde spec's hebben als die van mij. Maar dat zijn opbelazen verkoopprijzen.
2. Wat kost het om een paneel te laten spuiten om die krassen / lakflakes te laten repareren?
Hier wat foto's van de schade over de twee auto's.
Auto1: Saab Aero cabrio

Auto2: Saab 9-5 Aero Wagon

Hier is het kleine deukje naast wat zwarte strepen die wel al bestaande schade was op het bumber gedeelte.

Hier zie je de schuifstrepen op de grond over de gehele lengte van mijn Saab9-5.