Vrije hoogte voorbumper

1997-2010
Plaats reactie
Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Vrije hoogte voorbumper

Bericht door Tubbe » ma 06 okt, 2025 22:44

Is er een verschil tussen de vrije hoogte (tussen straat en bumper) van de mk2 bumper met aero lip en de haaienbek bumper? Alles bij dezelfde auto gemeten natuurlijk.

Ik wil mijn bumper vervangen maar rijdt vanwege de verlaging wel eens schade met de onderspoiler. Ben benieuwd of dat risico hetzelfde blijft met de haaienbek

mba
Geregistreerd lid

Re: Vrije hoogte voorbumper

Bericht door mba » di 07 okt, 2025 11:26

Een lip is zo te vervangen. De zgn Haaiebek is uit één geheel en ik heb er genoeg gezien die gebroken zijn. Die bumper is kwetsbaar. Ze lopen nagenoeg even diep door. Ik zou het bij de lip houden, zeker als je al weet dat je wel eens schade rijdt

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » di 07 okt, 2025 19:36

Die lip is zo te vervangen maar is er ook zo aan te komen? Ik zie ze niet zo vaak te koop staan. Alternatieven?

Alex

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Vrije hoogte voorbumper

Bericht door Tubbe » vr 10 okt, 2025 20:29

Aeroworld Germany heeft wel hele bumpers waar ze aan zitten tussen de 60-80 euro.
In Vinkeveen hebben ze nog een nieuwe.
En ik vermoed dat er best wel wat op de sloop te vinden zijn maar dan moet je snel zijn.

mba
Geregistreerd lid

Bericht door mba » vr 10 okt, 2025 21:48

Zonder reclame te willen maken: kijk eens bij Venyard in Roosendaal (en voor een eerste check: je hoeft er niet meteen naar toe want alle auto’s zijn met een stuk of 6 foto’s op hun site te bekijken, dus voor je zelf in de auto stapt…). De omloopsnelheid is daar hoog, prijzen vriendelijk(-er dan de meeste demontagebedrijven) en duidelijk en het is er daar door de geasfalteerde ondergrond prima sleutelen.
Ik zie dat er nu 13 staan waarvan 5 met spoilerlip. En dat ding is nog gemakkelijk te demonteren ook. Dus no worry/ geen haast.

StanvanBeek
Geregistreerd lid

Bericht door StanvanBeek » ma 13 okt, 2025 9:36

Ohja, de bekende lip. Ik heb weinig 9-5's gezien waarbij dat ding niet kapot gereden is.

Vermoed dat je er op sloopauto's nog wel een kan vinden.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » ma 13 okt, 2025 11:44

je moet er wel helemaal naar toe rijden en dan nog maar zien of ie gaaf is.
Dat is niet altijd op een foto zichtbaar.

Maar zoals al gemeld hier. Haal hem er onder vandaan, 2 componenten hars, lekker schuren en painten
en 'bob s your uncle '/ klaar is kees op zun Engels.

mba
Geregistreerd lid

Bericht door mba » di 14 okt, 2025 9:36

Dat kan natuurlijk ook 😉

Plaats reactie