Hey,
Ik heb ff wat advies nodig van jullie. Welke prijs is schappelijk, ik hoef geen hoofdprijs voor mijn auto.
Ik wil mijn saab 9-5 aero saloon uit 2001 verkopen omdat ik een wagon heb gekocht, anders was ik er gewoon mee op vakantie gegaan.
Wat niet werkt aan de auto:
1. De luchtstroom kan alleen naar voren en voeten, op 1 of andere manier wil hij niet meer naar de ruit. Error code airco geeft dat ook aan. Airco is wel ijskoud. Vorig jaar nog beurt gehad.
2. Rechter achterflank heeft in de zon een iets andere kleur vanwege een spuitbeurt. Als de zon er niet op schijnt zie je het niet.
3. Ruitensproeier geeft aan dat deze leeg is maar het is vol en vice versa. Denk dat de sensor niet werkt.
4. Heeft wat krassen maar die kan je eruit polijsten.
5. Voor de rest rondom naar leeftijd van de auto is de staat normaal.
6. Zweet ergens wat olie.
Wat goed is aan de auto:
1. Motorisch heerlijk, heeft motor wissel gehad rond 268k, van een motor met 50k erop. Km stand is nu 294k. De motor heeft dus nu rond de 80k gereden.
2. Grote beurt en kleine beurten gedaan. Ieder jaar zelf olie en filter vervangen.
3. Na aankoop heb ik de saab dealer gevraagd een lijst te maken wat te doen en heb dit aangepakt. Veel achterstallig onderhoud heb ik voor 3500 euro de afgelopen drie jaar uitbesteed aan saab dealer. Alle papieren zijn aanwezig.
4. Roest heb ik afgelopen jaar overal weggehaald, ontroest, gerepareerd waar nodig (het viel mee) en gehele onderkant, wielkasten erc in de wax. Auto stond op de brug dus kon overal goed bijkomen.
5. Geventileerde/verwarmde voorstoelen. Alles leer en in goede staat, geen scheuren.
6. Trekhaak erop.
7. De bekende driespaaks aero 17" velgen.
8. Nieuwe brandstofpomp, nieuwe serpentine belt en katrol.
9. Incl dashcam op het raam.
Ik durf er zo mee op vakantie, vorig jaar door de bergen gereden van Slovenië. Geen enkel probleem.
Wat is dit ongeveer waard waar je zegt tegen deze prijs verkoop je het wel. Want ik heb geen enkel idee. Ik heb nog nooit een auto verkocht of ingeruild.
Erg bedankt voor je moeite.
Peter
Wat kan ik ongeveer vragen als ik mijn Saab 9-5 wil verkopen?
-
RobbieF57
- Geregistreerd lid
Re: Wat kan ik ongeveer vragen als ik mijn Saab 9-5 wil verkopen?
Goeiemiddag,
Hou er rekening mee dat wanneer je de luchtstroom niet (meer) op de voorruit kunt richten, dit APK afkeur betekent.
Grtz
Rob
Hou er rekening mee dat wanneer je de luchtstroom niet (meer) op de voorruit kunt richten, dit APK afkeur betekent.
Grtz
Rob
-
ljdekker
- Geregistreerd lid
Lastig. De markt voor sedan is erg taai.
-
Psdb
- Geregistreerd lid
ah dan kan alleen een saab klusser of een dealer het overnemen voor reperatie of onderdelen. Een normaal "burger" is eigenlijk dan niet OK.RobbieF57 schreef: ↑do 10 apr, 2025 17:17Goeiemiddag,
Grtz
Rob
-
theun
- Donateur (3x)

Een top onderhouden exemplaar met lage km-stand lijkt me inmiddels toch best waardevol. Een 9-5 met hoge stand en wat gebreken is daarentegen lastig te verkopen..
Jouw kilometerstand is in elk geval niet echt laag. Ik zou zorgen dat de gebreken verholpen worden en dat de auto brandschoon en super op de foto’s wordt aangeboden. Met een goede presentatie zou er een liefhebber te vinden moeten zijn
Jouw kilometerstand is in elk geval niet echt laag. Ik zou zorgen dat de gebreken verholpen worden en dat de auto brandschoon en super op de foto’s wordt aangeboden. Met een goede presentatie zou er een liefhebber te vinden moeten zijn
-
RuudLang
- Geregistreerd lid
-
Psdb
- Geregistreerd lid
Ja daar dacht ik ook aan, maar wist niet of dit redelijk was.RuudLang schreef: ↑do 10 apr, 2025 20:441000-1500€
-
ReinO
- Donateur (2x)

vervang die stappenmotor ff dat scheelt