Vastgelopen achterruitenwisser

1997-2010
Plaats reactie
Alex B
Geregistreerd lid

Vastgelopen achterruitenwisser

Bericht door Alex B » za 29 mar, 2025 18:29

Electromotor krijgt stroom, is niet doorgebrand, maar krijgt het mechaniek niet meer in beweging. Bij het testen waarbij een van de provisorische kabeltjes een zekering van twee ampère had zitten knalde die zekering er uit. Na het uitboren van de klinkverbindingen die de kunststof afdekplaat op z'n plaats houdt werd het volgende zichtbaar:
Afbeelding
Tips en trucs om de metalen overbrenging los te krijgen zijn welkom. Ik heb er tot nu toe geen beweging in kunnen krijgen. Het zal wel uitdraaien op het monteren van een andere maar al die dingen zij natuurlijk al 20+ jaar oud, dus wil ik proberen om deze in ieder geval weer gangbaar te krijgen.

Alex

vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Vastgelopen achterruitenwisser

Bericht door vel0city » za 29 mar, 2025 19:01

Ik denk dat er vocht tussen de uitgaande as (waar buiten de ruitenwisserarm op zit) en de behuizing is gekropen, de as of de behuizing is gaan roesten en zich nu vast heeft gevreten in elkaar. Je kan de roest op het asje al zien zitten op jouw foto. Ik zie ook een veerclip zitten, als je die los haalt kan je in ieder geval de armpjes binnen in de tandwielkast los halen en kijken of je het asje uit de behuizing kan krijgen.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » za 29 mar, 2025 19:35

Ik zie het veel vaker, zou gewoon een goede gebruikte monteren.

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » zo 30 mar, 2025 11:42

Waar zit die veerclip? Die ring die direct rond het asje zit was heel als ik het me goed herinner; jammer dat je door de schaduw een deel niet ziet. Verder voelde alles zeer niet verend aan. Het ding zit nu weer in de achterklep in afwachting van een andere motor. Ik zal 'm weer open pulken als de vervanger er is en proberen om 'm verder te demonteren.

Alex

Plaats reactie