sport mode kabel, hoe zit die?

1997-2010
Plaats reactie
Rhinobirds
Geregistreerd lid

sport mode kabel, hoe zit die?

Bericht door Rhinobirds » za 29 mar, 2025 11:25

Bij mij doet de sport mode het niet, wat blijkt, de complete kabel ontbreekt :o . Voordat ik alles ga loshalen, hoe zou die kabel moeten lopen? Zit deze met een stekker in de kabelboom en waar? Of is het een geheel met de kabelboom?

Ik heb al geprobeerd wat foto's te zoeken, het beste wat ik kan vinden is in dit draadje, alleen ik kan niet goed zien hoe die kabel daar verder loopt. Het lijkt erop dat het een is met de kabelboom van het dash?
Afbeelding

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: sport mode kabel, hoe zit die?

Bericht door Tubbe » za 29 mar, 2025 15:59

Je bedoeld dat je in je pook geen kabel naar de knop hebt? Of is die ooit afgeknipt om de jaloezie rondom de pook te vervangen en niet hersteld?

Rhinobirds
Geregistreerd lid

Bericht door Rhinobirds » za 29 mar, 2025 16:44

Inderdaad, geen draad in de pook. Ik vermoed dat ie afgeknipt is.

vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door vel0city » za 29 mar, 2025 17:30

De draden naar de S-knop op de pook zijn gesoldeerd in de pook. Iemand die de pookhendel uitgebouwd heeft kan dan inderdaad die draden doorknippen en er geen zin in hebben gehad om ze weer vast te solderen. Saab schrijft zelf voor dat je de knop los moet solderen voor je hem los neemt en de pook demonteert.

In dat geval moet er ergens in het gebied van de pook een setje draden zwerven welke nu geen functie hebben. De draden zijn wit en blauw en lopen naar stekkertje H6-4, welke zich aan de rechterkant van de pookhendel zou moeten bevinden.

johnssons
Geregistreerd lid

Bericht door johnssons » za 29 mar, 2025 17:38

... om een idee te hebben waar te zoeken .. https://saabwisonline.com/images/9-5-96 ... gb/gb5.svg

John

Rhinobirds
Geregistreerd lid

Bericht door Rhinobirds » za 29 mar, 2025 23:05

Bedankt allen, met name het figuur uit de wis was behulpzaam. Ik heb de draad daar kunnen vinden. Met een spiegeltje tpv de asbak een foto gemaakt en inderdaad afgeknipt:

Afbeelding

Plaats reactie