Monteren reparatieset a/c mengklep mislukt

1997-2010
Plaats reactie
ljdekker
Geregistreerd lid

Monteren reparatieset a/c mengklep mislukt

Bericht door ljdekker » za 14 dec, 2024 15:35

Na een kleine zoektocht op dit forum ben ik begonnen met het monteren van een reparatieset van de a/c mengklep. Door mijn eigen stommiteit is er een onderdeel afgebroken en lukt het niet meer om de reparatieset te monteren. Wat moet ik nu doen? In bijgevoegde afbeelding staat welk deel er geknapt is.
[
Afbeelding

johnssons
Geregistreerd lid

Re: Monteren reparatieset a/c mengklep mislukt

Bericht door johnssons » za 14 dec, 2024 16:12

... kan je wat met deze info ... http://www.saabservices.com/9-5%20ac.htm of heb je al ... als je klikt op <instructions> vind je meer info ..

John

ljdekker
Geregistreerd lid

Bericht door ljdekker » za 14 dec, 2024 16:48

Die link had ik nog niet gezien. You will have to replace the Heather box staat er. Ik was er al bang voor.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » zo 15 dec, 2024 18:15

Jep, als 'ie zo ver is afgebroken wordt het een gevalletje kachelhuis vervangen. Da's een behoorlijk ingrijpende klus :lol:

ljdekker
Geregistreerd lid

Bericht door ljdekker » zo 15 dec, 2024 18:47

Wat voor orde van grootte moet ik aan denken bij ingrijpend?

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » zo 15 dec, 2024 19:37

Airco en koelsysteem leeg, volledige dashboard uitbouwen (waarvoor o.a. de voorstoelen er ook uit moeten volgens mij)..

Ik zou zeker aircoverdamper en kachelradiateur preventief meepakken als je hieraan gaat beginnen. En het vervangende kachelhuis heel goed nalopen op werking, alle kleppen gangbaar etc.

ljdekker
Geregistreerd lid

Bericht door ljdekker » zo 15 dec, 2024 19:47

Dat is nogal wat, daar ga ik zelf niet aan beginnen. Wil de wagen binnenkort schorsen omdat ik weer in de 9-3 ga rijden. Airco systeem is waarschijnlijk al leeg dus daar hoef ik me dan geen zorgen om te maken. Voor de rest nog niks gehad met deze wagen in bijna twee jaar tijd dus wat dat betreft valt het mee.

Plaats reactie