Rijden zonder bijrijdersstoel
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Rijden zonder bijrijdersstoel
Ik ga morgen een paar grotere onderdelen ophalen voor de 9-5. Nu wilde ik daarvoor de achterbank en de bijrijdersstoel alvast verwijderen en zo heen en weer rijden. Maar kan je de bijrijdersstoel zonder problemen verwijderen en ermee rijden of is dat tricky ivm bijvoorbeeld airbags?
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
Re: Rijden zonder bijrijdersstoel
Kan gewoon verwijderd worden zonder aan of afmelden, wel verstandig om eerst altijd de accu eraf te halen, zowel bij demontage als montage.
Heb zelf van t voorjaar een rit naar Zweden gemaakt met de 9-5 combi en de bijrijdersstoel los links achterin omdat ik voor iemand vorkheftrucklepels meenam. Tip: als het zwaar is, zet er dan wel een spanband omheen zodat in de bocht de lading niet bij jou als bestuurder op schoot schuift.
Heb zelf van t voorjaar een rit naar Zweden gemaakt met de 9-5 combi en de bijrijdersstoel los links achterin omdat ik voor iemand vorkheftrucklepels meenam. Tip: als het zwaar is, zet er dan wel een spanband omheen zodat in de bocht de lading niet bij jou als bestuurder op schoot schuift.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Toch apart... VORKheftruck en die dingen heten LEPELS. Valt in de categorie: olijfolie is van olijven gemaakt, koolzaadolie van koolzaad. Waar maken ze babyolie van?
(Sorry ik dwaal af)
(Sorry ik dwaal af)
-
Barboer
- Donateur (6x)

VrijMiBo?MvR schreef: ↑vr 22 nov, 2024 16:22(Sorry ik dwaal af)
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Dank voor de tip! Heb de stoel net verwijderd en ook de zitting van de achterbank (die heb je er echt zo uit). Leuning achterbank is iets complexer, maar zo red ik het wel qua ruimte.
Ik krijg met rijden nu wel een Airbag melding, maar dat klopt hopelijk. Lange rit morgen heen en weer en geen zin dat die airbag opeens knal zegt....
Ik krijg met rijden nu wel een Airbag melding, maar dat klopt hopelijk. Lange rit morgen heen en weer en geen zin dat die airbag opeens knal zegt....
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
Die airbagmelding klopt, hoef je je niet druk om te maken, die in het stuur en de rest functioneert gewoon.
-
busy
- Donateur (4x)

Melding kun je als je alles terugplaatst eruit halen met Tech2.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Gaat vaak zelf wel weg na een aantal keer starten als de stoel terug geplaatst is.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Nee! Geen druppel om precies te zijn. Misschien heeft zoethout-thee dezelfde uitwerking???Barboer schreef: ↑vr 22 nov, 2024 17:02VrijMiBo?
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
Gelukkig zijn er dus meer mensen die geen alcohol nodig hebben voor een gezonde dosis humor 
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Helemaal goed gegaan vandaag! Twee deuren voor de 9-5 en geheel interieur pasten er prima in. En na montage van de bijrijdersstoel was de airbag melding direct weg! Dank weer voor alle tips, kracht van het forum bewijst zich weer met alle aanwezige kennis.