Temperatuurmeter

1997-2010
Plaats reactie
Dorenboost
Geregistreerd lid

Temperatuurmeter

Bericht door Dorenboost » zo 03 nov, 2024 5:56

Goedemorgen, (ja ik ben er vroeg bij)

Ik reed zojuist naar mijn werk en onderweg viel de temperatuur meter helemaal uit. Toen ik eenmaal aangekomen was de auto even opnieuw gestart en toen stond de meter slechts op een kwart. Mijn rit naar het werk is ongeveer 35 km over voornamelijk snelweg dus dat lijkt me niet goed. Het werd wel warm in de auto en verder ook geen klachten over vermogen of iets dergelijks.

Afbeelding

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Temperatuurmeter

Bericht door ReinO » zo 03 nov, 2024 7:25

kun je de werkelijk temp ook uitlezen? om de sensor uit te sluiten?

Dorenboost
Geregistreerd lid

Bericht door Dorenboost » zo 03 nov, 2024 7:30

Ik heb dus laatst mijn OBD scanner weg gegeven omdat die alleen overweg kon met android en ik tegenwoordig een iPhone heb dus ben bang van niet op korte termijn.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 03 nov, 2024 8:27

of bij een garage of op de gok vervangen van beiden (thermostaat: 2 soorten temp)

Dorenboost
Geregistreerd lid

Bericht door Dorenboost » zo 03 nov, 2024 8:59

Kan hem vast ergens even laten uitlezen! Bedankt voor de adviezen in ieder geval!

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » zo 03 nov, 2024 12:55

als je open SID hebt kun je in het overzichtje de temperatuur even blijven volgen

Dorenboost
Geregistreerd lid

Bericht door Dorenboost » zo 03 nov, 2024 13:04

Ja dat heb ik allemaal (nog) niet. Heb hem net een week haha

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » zo 03 nov, 2024 13:15

kan zijn dat ie is getuned toch? even de knoppencombinatie proberen om te checken: druk op play (Vasthouden) en dan kort op source. Als je in een menu komt met codes en getalletjes dan moet je dit filmpje even verder kijken

https://youtu.be/Ufz2onMYCY0?si=Wgd5E67moKVLLG0E

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » zo 03 nov, 2024 13:20

De temperatuursensor gaat bij 9-5’s vaker stuk, thermostaat zit er vrijwel naast en ook die wordt slechter naarmate hij ouder wordt. Ik vervang ze altijd samen als dit soort klachten opspelen, volgens mij iets van €50 aan onderdelen en je kunt er redelijk bij.

Dorenboost
Geregistreerd lid

Bericht door Dorenboost » zo 03 nov, 2024 13:49

Ik zal er eens naar laten kijken. Net bij het naar huis rijden deed de temperatuur meter het op het eerste oog weer. Maar na een kwartiertje viel die weer uit maar dit keer ook met het motorstoring lampje. Ik ga hem binnenkort wel even laten uitlezen en dan laten repareren of zelf een poging wagen (ben meer bestuurder dan monteur maar kan een poging wagen)

Afbeelding

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » zo 03 nov, 2024 16:04

Ik zet m'n geld in op een storingscode op de temperatuursensor.

Als je zelf een beetje handig bent zit die sensor en een nieuwe thermostaat er zo in :)

5aab
Geregistreerd lid

Bericht door 5aab » zo 03 nov, 2024 16:09

Ik had precies dit met m’n 900NG, ik weet niet zoveel over de Saab-modellen na 2002, maar ik bij mij was het opgelost met een nieuwe thermostaat. 30 euro en een uurtje werk en dan zit er een nieuwe in :)

Dorenboost
Geregistreerd lid

Bericht door Dorenboost » zo 03 nov, 2024 17:52

Ik ga het eerst eens zoeken bij de sensor en de thermostaat bedankt allen!

Plaats reactie