Dit is na een middagje wassen en velgen poetsen en het monteren van nieuwe knipperlichten en oranje zijknipperlichten. Best netjes voor 335.000 km.
Toen ik hem meenam zag hij er niet uit...
Er zit een tot 2016 afgestempeld door dealer Scherpenisse afgestempeld serviceboekje bij. Daarna nog een stempel van een algemene garage die bij 320.000km de distributieriem heeft vervangen. Ik heb met die garage gebeld en helaas hebben ze de waterpomp toen niet meegenomen.
Het interieur is heel netjes de stoelventilatie en verwarming doet het en de ACC functioneert prima, maar wordt van de week bijgevuld.
De auto rijdt prima, maar er is genoeg te doen. Er zitten heel veel piepkleine steenslagpitjes op en een paar deukjes. Er heeft een trekhaak ondergezeten, maar die is weg. De boutgaten zitten er nog dus hopelijk kan ik er eentje vinden die past. Als iemand nog wat heeft liggen.....
Verder de gebruikelijke dingen bij een oude 9-5: SID2 met pixeluitval, rammeltjes in het onderstel, slapte in de subframebussen en/of de motorsteunen, olielekken, beetje roest in de achterste wielkast, maar verder geen grote mankementen.
Alles doet het, zelfs de sproeier van de achterruitenwisser en de koplampwissertjes. Apk tot mei 2020 is ook leuk.
En had ik al gezegd dat het geweldig rijdt? De V6 is heel stil en rustig en geeft een snauwerige grom als je gas geeft - dat duurt nooit lang want je zit zo op het wettelijk maximum (of de bodem van de tank )
Het is een zware auto, maar helemaal niet log of lomp. Een fantastische cruiser. Het rijdt gewoon als een echte SAAB.