Tubefreak Aero MY04 - stage5

1997-2010
Plaats reactie
Willem1
Geregistreerd lid

Re: Tubefreak Aero MY04

Bericht door Willem1 » ma 09 apr, 2012 2:02

Oef, die spatlappen zijn dan toch wel weer ernstig.....

Voor de rest mooie auto!!

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » ma 09 apr, 2012 9:52

Tja spatlappenzijn erg smaakgevoelig, maar vind ze zelf precies passen bij de look die ik zocht. Wil ze zelfs voor hebben als ik ze kon vinden voor een aero.

hsl
Geregistreerd lid

Bericht door hsl » ma 09 apr, 2012 11:44

Spatlappen vind ik wel heel erg mooi passen,.. de spoiler is wel ietwat :shock:

Kom hem binnenkort wel even bekijken :-)

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » zo 15 apr, 2012 21:37

Hoe heb je eigenlijk die dakspoiler bevestigd? Denk er ook over een spoiler te (laten) monteren. Kwestie van gaten boren, of zit e.e.a. gelijmd?

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » zo 15 apr, 2012 21:58

Deze zit met 4 bouten vast, rustig opboren met steeds grotere staalboren, afwerken met lak en daarna vaseline. Bouten is wel een fijn gevoel, komt aardig wat krachten op te staan.

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » wo 30 jan, 2013 12:50

Bij het installeren van de biopower benzinepomp was als duidelijk dat de benzineslang van de pomp naar de behuizing niet optimaal was. Helaas is de benzineslang op de pomp zelfs een keer losgeschoten terwijl vrouwlief alleen op de snelweg zat....

Vandaag op bezoek geweest bij Peter Mink omdat hij hiervoor een betrouwbare oplossing heeft. Hij kreeg een extra uitdaging omdat de aanwezige slang anders was dan verwacht. Maar door gebruik te maken van zijn kennis, ervaring en goede onderdelen kon hij een uitermate solide oplossing maken. Het is een bijzonder fijn gevoel om weer het volste vertrouwen te hebben in de pompaansluiting. Zal nog foto's plaatsen van het resultaat.

ps alvast kunnen spieken bij Max' Monster. Prachtig om te zien!!
pps @ Max: ik heb een vacuumslangetje los getrokken maar vertel niet welke :wink:

maxmink93
Geregistreerd lid

Tubefreak Aero MY04

Bericht door maxmink93 » wo 30 jan, 2013 13:12

Die spoiler is dik! Erg mooi op een station, maakt de auto wat meer af.
Hij staat ook netjes op z'n pootjes.

Ach, ben ik zo achter welke eraf is :-). Zoveel slangetjes zitten er niet op!

Wat vond je van de remmen? Heb ze nog niet getest.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 30 jan, 2013 13:17

:offtopic:
Wordt weer eens tijd voor een meeting met zwarte 9-5 Aero estates van eigenaren die Maarten heten en in Eindhoven wonen. Of een 9-5 stage 3+ meeting van Eindhovenaren. Dan kan ik er ook bij zijn :P

maxmink93
Geregistreerd lid

Tubefreak Aero MY04

Bericht door maxmink93 » wo 30 jan, 2013 13:23

Als je nou een 9-5 stage 3+ voor Brabant doet kan ik ook nog mee doen :-)...

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » wo 30 jan, 2013 13:36

:D

Remmen zien er perfect uit!! Mooi gespoten, goed ogende schijven voor (geen beschermkap meer?), mooi geverfde remklauwen achter en de combi met de velgen is in het echt nog veel mooier dan op foto's.

Jammer is wel dat de 3" uitlaat onder de auto zit, zou je best mogen zien, hij is zo lekker dik.

Ps vanwaar nog de originele EVAP klepjes? Zag zo geen alu versies. Bewuste keus?

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » wo 30 jan, 2013 14:54

En hierbij de foto. Ipv slangenklemmen gebruikt Peter steekkoppelingen (of hoe die dingen ook heten). En de (te) zachte bezine slang is vervangen door mooi stuk stevig plastic buis, die veel beter de bocht kan maken zonder dicht te slaan.

Afbeelding

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » wo 30 jan, 2013 15:02

Mooi he z'n dikke pijp.. En je ziet het aan het eind tipje (ovaal met een knoepert van een gat erin). En de diepe bas die hij produceert.
De stofkappen pasten niet, De schijven steken verder naar binnen dan orgineel, dus ze liepen over de gele stofkap aan. dus dan maar zonder. Achter zijn trouwens nieuw klauwen, niet gespoten.

Evap's deden het prima, had geen lucht lek. Dus vond het niet de moeite om ze te vervangen. Wellicht dat ik dat ooit nog doe.

De oplossing met koppelingen en stevigen leiding heeft tot nu toe niemand laten staan (ook niet de E85 rijders). Hoop slangen kunnen niet tegen E85, zwellen op, gaan lekker, lossen op..

Kan hij allemaal wel he die Peter :mrgreen:.

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » wo 30 jan, 2013 15:35

Dat kan hij zeker! Op eigen initief heeft hij gelijk afdichtingsrubber van de pomp-sluit-ring op maat gemaakt, blow off valve beter geplaatst en slangenklemmen uitgelijnd!!

Heb jij de remklauwen achter nog bewerkt met verf of poedercoat? Wil in de komende periode alle klauwen poedercoaten, maar daarover later meer.

maxmink93
Geregistreerd lid

Tubefreak Aero MY04

Bericht door maxmink93 » wo 30 jan, 2013 16:28

maxmink93 schreef:Achter zijn trouwens nieuw klauwen, niet gespoten.
;-)

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » do 07 feb, 2013 11:28

Nieuw speeltje (345mm Turbo X setup) gister opgehaald bij J&D (en rug bijna gebroken). :mrgreen:
Afbeelding

Nu de klauwen nog poedercoaten, schijfhart zwart spuiten en dan kunnen ze erop. De komende maanden zal ik weer wat vaker een update doen in het topic. Het lijstje van andere updates voor dit jaar:
- remklauwen achter poedercoaten, nieuwe Pagid schijven achter en RVS remleidingen rondom en 5mm spacers voor de 345mm setup
- BSR/Simons dual exhaust
- Abbott delivery pipe
- 2009 TD04 + King Cobra
- polijsten van kleppendeksel, motorsteun, DI, hitteschild, etc
- spuiten van handgrepen en stootstrips
- short shifter en poly bush voor de bak
- Sas Sway Bars voor/achter
- Moog Sway Bar End Links
- Intercooler
- Silicone slangen set
- motorsteunrubbers vernieuwen
- grotere snorkel

Ben blij dat het weer langer licht blijft, nu nog droog en warmer dan is het wat makkelijker klussen in de spaarzame uurtjes. Afbeelding

Plaats reactie