9-3 radio cd unit: soms wel, soms geen geluid

1993-2002
Plaats reactie
Arjan09
Geregistreerd lid

9-3 radio cd unit: soms wel, soms geen geluid

Bericht door Arjan09 » ma 02 mei, 2011 8:08

Ik heb een raar probleem met de radio cd in mijn 9-3.

Heeft altijd prima gewerkt. Tot op een dag er geen geluid meer uit kwam. Alles deed het verder wel, SID display, zenders zoeken, cd tracks weergeven. Alleen geen geluid.

Volgende dag deed ie het weer wel. Enzovoort. Ik kan niet voorspellen wanneer hij wel werkt en wanneer niet.

Heb de radio vervangen. Tot mijn verbazing, zelfde probleem.

Dit doet me vermoeden dat het niet in de radio zit, maar elders. In de dice oid.

Weet iemand hier iets over?

Arjan09
Geregistreerd lid

Re: 9-3 radio cd unit: soms wel, soms geen geluid

Bericht door Arjan09 » ma 02 mei, 2011 17:16

Probleem opgelost.

Er zat sluiting tegen de massa van de auto bij de speaker links achter. De connector drukte tegen de behuizing van de speaker, en die ligt via de schroeven aan massa.

Sluiting tegen massa van een van de polen van de speaker uitgangen zorgt er blijkbaar voor dat de versterker chip (TDA7384) in de beveilingingsmodus schiet - vandaar dat op geen enkele speaker iets te horen was.

Was even puzzelen. Misschien heeft iemand hier ooit iets aan.

gj.stegeman
Donateur
Donateur

Bericht door gj.stegeman » zo 10 aug, 2025 16:59

Ik schop deze naar boven, want heb hetzelfde probleem.
Morgen kijken of dit de oplossing is. Kan zijn dat de stekkers van de luidsprekers in de deuren dwars gaan liggen, want die moet ik nog een keer gaan aansluiten (Er zit een AS3 in) en liggen los in de deur.
Anders verder zoeken naar de aansluitingen van de dashboard- en achterspeakers.

gj.stegeman
Donateur
Donateur

Bericht door gj.stegeman » zo 17 aug, 2025 17:36

Heb weer geluid uit de speakers. Na wat aandrukken van de stekkeraansluitingen van de radio zelf weer geluid.

Plaats reactie