USB lader
-
harolddevries
- Donateur (6x)

- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
-
RobbieF57
- Geregistreerd lid
Re: USB lader
Hoezo Harold, zijn die dingen niet te vertrouwen?Brandblusser meebesteld?
-
harolddevries
- Donateur (6x)

Heb er ooit één gehad die flink ging roken...
Kwaliteit uit China wordt wel iets beter, nu.
Kwaliteit uit China wordt wel iets beter, nu.
Saab 9³ Sport Sedan 1.8 linear uit 2004
-
9000-95
- Donateur

- Regio: NL - Provincie Gelderland
Als iemand die ook veel in de elektronica doet, wil ik graag mijn visie delen. Ik zie dit soort spul regelmatig langskomen, meestal is het dan al stuk. En als je het dan open maak, zie je helaas wat voor shortcuts de fabrikanten ervan nemen om maar zo goedkoop mogelijk te kunnen produceren. Alles wat niet per se noodzakelijk is voor de fundamentele werking is weggelaten. Dus ja, het werkt (meestal niet lang maar toch). Punt is echter dat alle veiligheden die ook in een goed ontwerp horen te zitten ontbreken. En juist die moeten er voor zorgen dat als er iets misgaat, het ding niet uitbrandt, of je telefoon frituurt door er de volle accu spanning op te zetten om maar een veel voorkomende fout te noemen. En omdat de kwaliteit en dimensionering van de interne componenten ook nogal te wensen overlaat, is de kans op fout gaan echt groot. Chinese elcootjes meten na een half jaar al zelden nog binnen specs, voldoende koeling doen ze al helemaal niet aan, je ziet regelmatig ontwerpen waarbij componenten op of zelfs over de limiet bedreven worden.
Het is triest, maar eigenlijk kan je niks vertrouwen dat je bestelt via Amazon/Temu/Ali/Ebay. Deze platforms controleren op geen enkele manier of aangeboden artikelen voldoen aan de minimale veiligheidseisen, laat staan aan lokale regelgeving. En omdat er bij directe verkoop via deze platforms eigenlijk niemand verantwoordelijk te stellen is als het mis gaat, kan je er rommel verkopen zonder enige consequenties.
Nu komt alles uit China tegenwoordig natuurlijk, en lang niet alles is troep. Ze maken daar ook heel prima dingen. Maar als consument weet je dat niet van tevoren. En als de verkoper geen verantwoording draagt, is er ook geen prikkel om goed spul te leveren en ligt de focus alleen nog op goedkoop. Daarom raad ik mensen altijd aan om te kopen via lokale gerenommeerde kanalen. Want als een lokale importeur hier een chinees product doorverkoopt, dragen ze automatisch wel een verantwoordelijkheid voor de kwaliteit ervan. Waardoor zelfs een keten als de Action kritisch in moet kopen en onderzoek doet naar de veiligheid van wat ze verkopen.
Gelukkig is dit maar een ding op accuvoeding, dan is je risico beperkt tot brand of schade aan het apparaat dat je er aan hangt. Maar met spul op netvoeding kan het echt link worden. Ik heb een USB lader gezien die de 230V netspanning direct doorluste naar de USB poort. Eigenaar had gelukkig een telefoon in een kunststof behuizing maar had toch een goede optater gehad. De fout was, dat er een condensatortje was doorgeslagen. Nu hoort een condensator die op zo'n positie in een schakeling zit dat er aanraakgevaar kan ontstaan bij falen, aan bepaalde veiligsnormen te voldoen (X2 rated). Maar er zat natuurlijk gewoon een goedkoop standaard ding in dat niet eens aan de vereiste doorslagspanning voldeed ...
Kortom, iedereen moet zijn eigen keuzes maken, maar ik koop geen elektronica via dit soort platforms, al helemaal niet als er een netstekker aan zit.
En ik zou zo'n geval van amazon dus inderdaad ook niet in mijn auto willen hebben. In elk geval niet zonder het binnenwerk gezien te hebben. Ik ken een verhaal van een camper die is uitgebrand door omvormertjes van Ali. Had je toch beter een paar euro meer uit kunnen geven lijkt mij. Mijn 2ct.
Het is triest, maar eigenlijk kan je niks vertrouwen dat je bestelt via Amazon/Temu/Ali/Ebay. Deze platforms controleren op geen enkele manier of aangeboden artikelen voldoen aan de minimale veiligheidseisen, laat staan aan lokale regelgeving. En omdat er bij directe verkoop via deze platforms eigenlijk niemand verantwoordelijk te stellen is als het mis gaat, kan je er rommel verkopen zonder enige consequenties.
Nu komt alles uit China tegenwoordig natuurlijk, en lang niet alles is troep. Ze maken daar ook heel prima dingen. Maar als consument weet je dat niet van tevoren. En als de verkoper geen verantwoording draagt, is er ook geen prikkel om goed spul te leveren en ligt de focus alleen nog op goedkoop. Daarom raad ik mensen altijd aan om te kopen via lokale gerenommeerde kanalen. Want als een lokale importeur hier een chinees product doorverkoopt, dragen ze automatisch wel een verantwoordelijkheid voor de kwaliteit ervan. Waardoor zelfs een keten als de Action kritisch in moet kopen en onderzoek doet naar de veiligheid van wat ze verkopen.
Gelukkig is dit maar een ding op accuvoeding, dan is je risico beperkt tot brand of schade aan het apparaat dat je er aan hangt. Maar met spul op netvoeding kan het echt link worden. Ik heb een USB lader gezien die de 230V netspanning direct doorluste naar de USB poort. Eigenaar had gelukkig een telefoon in een kunststof behuizing maar had toch een goede optater gehad. De fout was, dat er een condensatortje was doorgeslagen. Nu hoort een condensator die op zo'n positie in een schakeling zit dat er aanraakgevaar kan ontstaan bij falen, aan bepaalde veiligsnormen te voldoen (X2 rated). Maar er zat natuurlijk gewoon een goedkoop standaard ding in dat niet eens aan de vereiste doorslagspanning voldeed ...
Kortom, iedereen moet zijn eigen keuzes maken, maar ik koop geen elektronica via dit soort platforms, al helemaal niet als er een netstekker aan zit.
En ik zou zo'n geval van amazon dus inderdaad ook niet in mijn auto willen hebben. In elk geval niet zonder het binnenwerk gezien te hebben. Ik ken een verhaal van een camper die is uitgebrand door omvormertjes van Ali. Had je toch beter een paar euro meer uit kunnen geven lijkt mij. Mijn 2ct.
9000 Anniversary 2.3T
-
jansen
- Donateur (7x)

- Regio: NL - Provincie Utrecht
Ben ikke blij dat mijn sigarettenaansteker over het kontaktslot gaat dus sleutel eruit stroom er ook af.
-
Super72
- Geregistreerd lid
Ik ben blij dat je er blij mee bent.RobbieF57 schreef: ↑wo 12 nov, 2025 13:26Vandaag binnengekregen van Amazon; USB A en C lader
Of laat ik het anders vragen (puur uit interesse, begrijp me niet verkeerd): waarom heb je niet voor deze oplossing gekozen?RobbieF57 schreef: ↑wo 12 nov, 2025 13:26helemaal in de stijl van mijn 9-3!

(even een fotootje van mijn eigen auto)
Voor vier tientjes heb je die in huis.
https://www.saab3dprint.com/product-pag ... ab-9-97-06
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, dan heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.
www.ewoudhallebeek.nl
www.ewoudhallebeek.nl
-
ReinO
- Donateur (2x)

- Regio: NL - Provincie Flevoland
We zouden Bezos toch zo min mogelijk sponsoren? 6 euro per uur verdient een werknemer en amper vakantie
of arbeidsrecht?
of arbeidsrecht?
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
-
RobbieF57
- Geregistreerd lid
Goeiemorgen,Of laat ik het anders vragen (puur uit interesse, begrijp me niet verkeerd): waarom heb je niet voor deze oplossing gekozen?
ziet er inderdaad heel mooi uit. Ik heb daar echter een schakelaar van de stoelverwarming zitten. Zonde om die op te offeren..
-
Luthart
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Helemaal mee eens 9000-95!
Ik koop bewust niet bij winkels/sites die ongecontroleerde meuk verkopen.
Bol.com en Amazon vertrouw ik ook niet meer zo. Daar kan ook 3rd party bedrijfjes pruttel verkopen...
Alles wordt zowat in China gemaakt, maar van gerenomeerde partijen zit er wel toezicht op en voldoet het aan lokale normen! CE betekend dan niet Chinees Export….
Ik koop bewust niet bij winkels/sites die ongecontroleerde meuk verkopen.
Bol.com en Amazon vertrouw ik ook niet meer zo. Daar kan ook 3rd party bedrijfjes pruttel verkopen...
Alles wordt zowat in China gemaakt, maar van gerenomeerde partijen zit er wel toezicht op en voldoet het aan lokale normen! CE betekend dan niet Chinees Export….
Groet Daniël
1997 900 SE Turbo Talladega Coupé, Cayenne red
COMING SOON! Restotec - Vapour blasting voor o.a. auto-, motor- en oltimeronderdelen.
1997 900 SE Turbo Talladega Coupé, Cayenne red
COMING SOON! Restotec - Vapour blasting voor o.a. auto-, motor- en oltimeronderdelen.
-
DeadorAlive
- Geregistreerd lid
Interessant! Denk je dat deze wel enigszins te vertrouwen is?9000-95 schreef: ↑wo 12 nov, 2025 15:02Als iemand die ook veel in de elektronica doet, wil ik graag mijn visie delen.
https://wegmanshop.nl/collections/fm-tr ... arkit-auto
Die heb ik nu zo'n 3 jaar in gebruik, tot nu toe zonder problemen.
Hij geeft wel vaak de melding: "Abnormal voltage", in 2 verschillende auto's, waarvan de accu nog geen jaar oud is.
-
9000-95
- Donateur

- Regio: NL - Provincie Gelderland
Zou je hem open moeten maken en het inwendige een beetje reverse moeten engineren. Wat meestal niet lukt zonder het ding definitief te slopen... maar deze wordt in elk geval via een nl bedrijf verkocht, dan nemen die er dus verantwoordelijkheid voor dat het ding veilig is.
Die spanningsmeting op zo'n geval wat in een belaste sigarettenaansteker aansluiting zit is overigens volslagen nutteloos in mijn ogen. Dus als die ergens over piept zou ik dat lekker negeren. Zegt meer over de spanningsval van je auto bedrading dan over de werkelijke accu spanning.
Die spanningsmeting op zo'n geval wat in een belaste sigarettenaansteker aansluiting zit is overigens volslagen nutteloos in mijn ogen. Dus als die ergens over piept zou ik dat lekker negeren. Zegt meer over de spanningsval van je auto bedrading dan over de werkelijke accu spanning.
9000 Anniversary 2.3T
-
DeadorAlive
- Geregistreerd lid
Thanks! Ja dat negeren was ik inderdaad al een tijdje mee bezig. Ging er al een beetje vanuit dat het loos alarm was, maar toen ik jouw verhaal las wilde ik toch even kijken hoe jij daar tegenaan keek haha9000-95 schreef: ↑vr 14 nov, 2025 21:39Zou je hem open moeten maken en het inwendige een beetje reverse moeten engineren. Wat meestal niet lukt zonder het ding definitief te slopen... maar deze wordt in elk geval via een nl bedrijf verkocht, dan nemen die er dus verantwoordelijkheid voor dat het ding veilig is.
-
Oelo74
- Donateur (5x)

- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Het lijkt erop dat de transmitter 'abnormal voltage' aangeeft als deze een bepaalde marge van 12 volt af zit. Ik heb dezelfde en ik merk dat hij dit doet als de motor draait en hij dus 14 volt meet. De eerste paar seconden na aanzetten staat het voltage ook in het display, je kunt daar dus zien wat hij meet en wat volgens de transmitter afwijkend is. De mijne vindt alles wat begint met 12 normaal en de rest niet. In die zin negeer ik hem als deze wat hoger is en controleer ik als ie onder de 12 gaat.
-
DeadorAlive
- Geregistreerd lid
Bij mij staat ie ook meestal te hoog geloof ik als ie dat roept idd.Oelo74 schreef: ↑za 15 nov, 2025 9:51Het lijkt erop dat de transmitter 'abnormal voltage' aangeeft als deze een bepaalde marge van 12 volt af zit. Ik heb dezelfde en ik merk dat hij dit doet als de motor draait en hij dus 14 volt meet. De eerste paar seconden na aanzetten staat het voltage ook in het display, je kunt daar dus zien wat hij meet en wat volgens de transmitter afwijkend is. De mijne vindt alles wat begint met 12 normaal en de rest niet. In die zin negeer ik hem als deze wat hoger is en controleer ik als ie onder de 12 gaat.