Radio geheugen verspringt frequentie
-
Sverre
- Geregistreerd lid
Radio geheugen verspringt frequentie
Hallo,
Mijn Saab 93 met sid2 (dacht ik) heeft voor een of andere reden moeite met het onthouden van mijn favoriete radiostations. Stel ik sla npo radio 2 op op knopje '2' totdat hij piept, ik ik de eerstvolgende keer dat ik in de auto stap en op '2' druk niet 88.00fm maar 87.90 krijg. zelfs als ik hem dan weer verder dieuw naar 88.00 en opnieuw opslaat is hij de volgende keer weer op 87.90.
Zelfde verhaal met JOE radio, ik sla hem op op 103.80 maar zodra ik op de opgeslagen zender klik springt hij naar 104.10.
Wat opvalt is dat het altijd dezelfde afwijking is waarna hij springt, met radio 2 krijg ik dus altij 87.90, nooit iets anders. Zelfde met JOE radio.
Met andere radio stations niet getest maar verwacht het zelfde resultaat te krijgen.
Het is niet dat er slecht bereik is met de zenders oid, want als ik hem laat zoeken naar de zenders vind hij ze zo.
Iemand enig idee hoe dit kan, en vooral hoe dit opgelost kan worden?
Alvast bedankt!
Mijn Saab 93 met sid2 (dacht ik) heeft voor een of andere reden moeite met het onthouden van mijn favoriete radiostations. Stel ik sla npo radio 2 op op knopje '2' totdat hij piept, ik ik de eerstvolgende keer dat ik in de auto stap en op '2' druk niet 88.00fm maar 87.90 krijg. zelfs als ik hem dan weer verder dieuw naar 88.00 en opnieuw opslaat is hij de volgende keer weer op 87.90.
Zelfde verhaal met JOE radio, ik sla hem op op 103.80 maar zodra ik op de opgeslagen zender klik springt hij naar 104.10.
Wat opvalt is dat het altijd dezelfde afwijking is waarna hij springt, met radio 2 krijg ik dus altij 87.90, nooit iets anders. Zelfde met JOE radio.
Met andere radio stations niet getest maar verwacht het zelfde resultaat te krijgen.
Het is niet dat er slecht bereik is met de zenders oid, want als ik hem laat zoeken naar de zenders vind hij ze zo.
Iemand enig idee hoe dit kan, en vooral hoe dit opgelost kan worden?
Alvast bedankt!
-
harolddevries
- Donateur (6x)

Re: Radio geheugen verspringt frequentie
Staat je radio misschien op amerikaanse frequentie stappen ingesteld?
Je kunt dit omzetten naar metrisch:
Met de radio op uit SEEK ingedrukt houden
en radio aanzetten.
Je kunt dit omzetten naar metrisch:
Met de radio op uit SEEK ingedrukt houden
en radio aanzetten.
-
Sverre
- Geregistreerd lid
Ik heb dit geprobeerd, kreeg echter geen feedback oid van de auto dat het is omgezet (geen piepje of iets op het scherm oid) en nogsteeds onthoud hij de zenders niet goed helaas...
-
coppe218
- Donateur (3x)

Zet hem eens op FM2 en daar de zenders opslaan, ik verwacht dat ze daar wel opgeslagen blijven? Is volgens mij een kwaaltje van dit type radio.
-
Sverre
- Geregistreerd lid
Is dat als je de radio knop nogmaals indrukt, dat er 'U2' komt te staan ipv 'U1'?
-
coppe218
- Donateur (3x)

Ja, volgens mij wel. Ik heb de auto niet bij de hand hier in Zweden om te testen, maar ik dacht het wel.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Komt de naam van het radio station wel in beeld ?
-
Sverre
- Geregistreerd lid
Ja dat wel, verbinding is ook goed als hij de juiste frequentie heeft
-
Sverre
- Geregistreerd lid
Ik weet niet wat de reden is dat dit werkt maar hij doet het in ieder geval wel nu!coppe218 schreef: ↑di 22 jul, 2025 8:50Zet hem eens op FM2 en daar de zenders opslaan, ik verwacht dat ze daar wel opgeslagen blijven? Is volgens mij een kwaaltje van dit type radio.
-
el-barro
- Donateur (2x)

Precies dit doet mijn radio ook. Is inderdaad een kwaal. De U1 krijgt alzheimer en u2 zal een ander geheugen zijn.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Off topic: Hebben jullie ook wel eens dat de aan/uit knop een paar keer bediend moet worden (lees krachtig indrukken) voordat hij "luistert"?
-
coppe218
- Donateur (3x)

Volgens mij zit U1 op en batterijtje wat het nu begeven heeft, en die onthoudt dan zelfs de zenders als de accu los is geweest. U2 en U3 zitten gewoon op constant + en zolang de accu eraan zin onthoudt hij de zenders. Andere verklaring heb ik niet.