Openen van kofferklep cabrio

1993-2002
Plaats reactie
BertusDouma
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Openen van kofferklep cabrio

Bericht door BertusDouma » di 11 mar, 2025 23:12

Wij genieten heel veel van onze Saab Cabrio. Maar waar ik van iddag weer achter kwam is dat het toch niet zo handig is hoe het werkt met de kofferklep. Of via de schakelaar in de bestuurdersdeur of met de knop op de sleutel kun je de kofferklep elektronsich openen. En desnoods fysiek met de sleutel in het slot, in het rechter achterlicht.
Kom je met je handen vol aan, uit een winkel oid, dan moet je dus op zoek naar je sleutel…
Een Bentley Continental GTC heeft, heel handig, het logo op de achterklep als knop om die te openen. Zijn er bezitters van cabrio’s hier, die een alternatieve manier van het openen van de kofferklep hebben bedacht/gemaakt. Zelf heb ik al wel een extra achterkleplogo aangeschaft om te zien of ik daar iets van een schakelaartje in kan zetten…net als de Bentley. Maar misschien zijn er andere handige bezitters die iets hebben bedacht…
Afbeelding

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Openen van kofferklep cabrio

Bericht door Orphy » di 11 mar, 2025 23:30

Ik zou het gewoon simpel houden en hem inruilen op een Bentley, kortste klap.

:-)

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » di 11 mar, 2025 23:45

Ik doe mijn boodschappen in tassen, heb ik mijn handen vrij en heb ik drie mogelijkheden om de auto te openen.

Marcel-S
Geregistreerd lid

Bericht door Marcel-S » wo 12 mar, 2025 0:35

Of de kap altijd open houden, kan je alles gelijk op de achterbank storten, heb je de achterklep helemaal niet nodig :D

wysiwyg
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door wysiwyg » wo 12 mar, 2025 0:36

Dit is het "lot" van rijden met een oudere auto. Nieuwe auto's hebben een sleutel (of iets wat daarvoor door moet gaan) die multifunctioneel communiceert met de auto. Wij hebben dit niet. Dat gezegd hebbende ben ik maar wat blij met mijn karakteristieke "banaan". Ik zou niet weten wat je zelf zou kunnen fabrieken om de achterklep handsfree te openen.

chef 9396
Geregistreerd lid

Bericht door chef 9396 » wo 12 mar, 2025 8:29

https://youtu.be/FbCpjFdu1W8?si=1brHQAq_tdETnlhg

Een 9-3 SS kopen en deze modificatie aanbrengen Afbeelding

Plaats reactie