Gordelslot knop

1993-2002
Plaats reactie
Carroda
Geregistreerd lid

Gordelslot knop

Bericht door Carroda » do 14 mar, 2024 17:28

Ik had een vraagje m.b.t. de knop van het gordelslot. Vandaag is met bij het insteken van de gordel, helaas deze knop stuk gegaan. (Tikte er boven op met de pen van de gordel, en toen zat er een gat in. :lol: Ik heb het al wel vaker gezien, bij de 900ng cabrio's, maar dat het plastic dermate bros word, dat je er zo makkelijk een gat in tikt had ik niet verwacht.

Nu zie ik voor de 900 classis en 9000 wel deze knop los te koop staan, maar voor de 900ng/9-3 niet. Heeft iemand enig idee of deze knop van een 9000 ook gelijk is aan die van een 900ng? (Die van de 9000 word aangegeven t/m bouwjaar 98 namelijk.)

Ander moet ik maar even op zoek naar een ander gebruikt gordelslot. Maargoed, dan is weer de vraag wanneer hier een gat in valt. :oops:

Whats'aab
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Gordelslot knop

Bericht door Whats'aab » do 14 mar, 2024 17:48

Klassiekevolvo.nl heeft ze. Dan heb je uiteraard wel de hele gordelvanger en niet alleen de knop

Carroda
Geregistreerd lid

Bericht door Carroda » vr 15 mar, 2024 12:18

Ik heb vanmorgen nog eens goed gekeken, naar de gordelsloten van een 9-3 en die die ik in m'n 900ng heb zitten..
De knoppen lijken een stuk hoekiger, en er staat bij mijne dus nog wel "Press" op de knop.
Misschien omdat het een '94er (MY95) is, heeft deze nog andere gordelsloten? Ik ga ze vanmiddag toch eens vergelijken met die in de 900 classic en de 9000 CS. Ben nu toch wel erg benieuwt.

Carroda
Geregistreerd lid

Bericht door Carroda » ma 18 mar, 2024 14:18

Had de knoppen met de classic en de 9000 vergeleken,.. en ze leken me wel hetzelfde. Dus had er 2 besteld.

https://www.skandix.de/en/spare-parts/b ... t/1034049/

Zaterdag waren deze ook al binnen, dus meteen gekeken of deze passen. En inderdaad, de knoppen zijn gewoon hetzelfde.
Ook wel grappig wat zo'n klein detail als een gordelslot knop met een gat er in, het interieur naar beneden haalt, ziet er weer een stuk beter uit nu. :D

Plaats reactie