saab 900 ng
-
arnold
- Geregistreerd lid
saab 900 ng
Ik vind in stroe een mooie 900 ng. het is een automaat.
Hij heeft weinig gereden en ziet er mooi uit.
https://schoutenstroe.nl/occasions-kope ... -98-000-km
Ik hik een beetje tegen de automaat aan.
Is dat een kwetsbaar punt ?
De prijs is wel pittig.
Hij heeft weinig gereden en ziet er mooi uit.
https://schoutenstroe.nl/occasions-kope ... -98-000-km
Ik hik een beetje tegen de automaat aan.
Is dat een kwetsbaar punt ?
De prijs is wel pittig.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Re: saab 900 ng
Nee, zijn prima automaten.
De prijs vind ik zelf netjes. Natuurlijk is het veel geld, maar vind maar eens een vergelijkbare 900 ng. Met deze km stand zijn ze er bijna niet. Eentje met 3 ton in deze staat brengen gaat je voor het dubbele nog niet lukken.
De prijs vind ik zelf netjes. Natuurlijk is het veel geld, maar vind maar eens een vergelijkbare 900 ng. Met deze km stand zijn ze er bijna niet. Eentje met 3 ton in deze staat brengen gaat je voor het dubbele nog niet lukken.
-
Rik H.
- Donateur (4x)

Als ik zo rondkijk is de vraagprijs voor deze 900ng veruit het hoogst wat er op dit moment aangeboden wordt. Ook al worden de 900 ng’s inmiddels wel meer waard.
Nou heeft deze wel weinig kilometers en is het een automaat, maar het is wel een basisversie met airco (dat dan weer wel), maar als ik dit geld krijg voor mijn 900ng SE turbo met het dubbele aantal kilometers en heel wat meer extra’s, dan mogen ze ‘m zo hebben. En voor €1000,- minder ook wel.
Deze zal echt niet voor onder de €4500,- weg gaan, maar krap €6000,- is naar mijn bescheiden mening wat te ambitieus.
Op het forum staat nog een witte te koop, wel met krap 80.000 meer op de klok en zonder airco, maar wel voor nog geen derde van het bedrag waarvoor deze aangeboden wordt.
Ik zeg niet dat ie te duur is, maar wel behoorlijk kostbaar.
(Iets is pas duur als het zijn geld niet waard is)
En ik zit niet in de handel, dus verstand heb ik er niet van.
Nou heeft deze wel weinig kilometers en is het een automaat, maar het is wel een basisversie met airco (dat dan weer wel), maar als ik dit geld krijg voor mijn 900ng SE turbo met het dubbele aantal kilometers en heel wat meer extra’s, dan mogen ze ‘m zo hebben. En voor €1000,- minder ook wel.
Deze zal echt niet voor onder de €4500,- weg gaan, maar krap €6000,- is naar mijn bescheiden mening wat te ambitieus.
Op het forum staat nog een witte te koop, wel met krap 80.000 meer op de klok en zonder airco, maar wel voor nog geen derde van het bedrag waarvoor deze aangeboden wordt.
Ik zeg niet dat ie te duur is, maar wel behoorlijk kostbaar.
(Iets is pas duur als het zijn geld niet waard is)
En ik zit niet in de handel, dus verstand heb ik er niet van.
-
arnold
- Geregistreerd lid
Er staat bij dat het een carlsson uitvoering betreft …. Wat houdt dat in ???
-
Rik H.
- Donateur (4x)

Vraag me af of dit een Carlsson is, die had volgens mij lichtmetalen wielen, een achterspoiler, lederen stuurwiel en mistlampen in de voorbumper.
Maar dat weet ik niet zeker, ook binnen de speciale uitvoeringen zitten nog allerlei variabelen, ook weer afhankelijk of het een S of een SE is.
Maar dat weet ik niet zeker, ook binnen de speciale uitvoeringen zitten nog allerlei variabelen, ook weer afhankelijk of het een S of een SE is.
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

De meeste die geadverteerd staan als Carlsson of Talladega zijn dat helemaal niet. Staat wel interessant..
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
Tis wel een hele mooie, met erg weinig km.
Volgens mij had de carlsson editie ook een plaatje op het dash, ergens bij het handschoenekastje. De Talladega kwam in 97 op de markt.
De 97 Talladega heb ik zelf gehad mét automaat, icm de 2.3i, véél kilometers mee in Oostenrijk gereden, ik vond het een goeie bak. Ook in de S stand, wil deze echt wel vooruit.
Nogmaals, een hele mooie waar je nog jaren plezier aan kunt hebben, de prijs zal vast wel onderhandelbaar zijn dacht ik.
Volgens mij had de carlsson editie ook een plaatje op het dash, ergens bij het handschoenekastje. De Talladega kwam in 97 op de markt.
De 97 Talladega heb ik zelf gehad mét automaat, icm de 2.3i, véél kilometers mee in Oostenrijk gereden, ik vond het een goeie bak. Ook in de S stand, wil deze echt wel vooruit.
Nogmaals, een hele mooie waar je nog jaren plezier aan kunt hebben, de prijs zal vast wel onderhandelbaar zijn dacht ik.
-
arnold
- Geregistreerd lid
Ik vind een 900 NG zo'n strakke en ook een wat sobere uitstraling hebben als ik ze vergelijk met een 93
Op een of andere manier spreekt het me meer aan.
Ik ga deze bekijken.
Op een of andere manier spreekt het me meer aan.
Ik ga deze bekijken.
-
theun
- Donateur (3x)

Dit is een blote billen-versie en zeer zeker géén Carlsson… en zeker wel aan de prijs.
Maar je koopt er wel een leuke degelijke auto aan die vast niet minder waar wordt in de toekomst.. als je er blij van wordt, prima toch?!
Maar je koopt er wel een leuke degelijke auto aan die vast niet minder waar wordt in de toekomst.. als je er blij van wordt, prima toch?!
-
hightower
- Geregistreerd lid
Dit is een blote billen-versie en zeer zeker géén Carlsson… en zeker wel aan de prijs., Mijne staat ook te koop. Ook een bloten billen versie en stuk minder aan de prijs, en ook nog 2 deuren meer

-
DaVinz
- Geregistreerd lid
Je moet echt van de 900NG houden om zo veel meer te leggen voor een basic grijze 5 drs. Aangezien het een S is met basic SID, weet niet hoe warm je hier van kan worden.
Een 9-3 is echt veel fijner voor minder geld.
Maar ja, dat ben ik.
Een 9-3 is echt veel fijner voor minder geld.
Maar ja, dat ben ik.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Wij hebben zowel een '95 900NG (cabrio) als een '99 9-3 (3 deurs), beide SE turbo, maar de 9-3 rijdt véééél fijner dan de 900. De 900 rijden we alleen omdat het een cabrio is en de verwarmingsafstelling werkt, die van de 9-3 zit vast op ontwasemen (voor de APK).
-
theun
- Donateur (3x)

9-3 rijdt beslist veel beter.. maar ik vind de 900NG veel mooier… al zijn de verschillen niet eens zo groot..
-
martinphili
- Geregistreerd lid
Hier ook een warm plekje voor de 900 ng.
Het lijkt een hoop geld inderdaad maar of de vraagprijs in de buurt komt van de werkelijke waarde kun je natuurlijk pas bepalen als je naast de wagen staat. Op de foto's ziet hij er in ieder geval onberispelijk uit.
Het lijkt een hoop geld inderdaad maar of de vraagprijs in de buurt komt van de werkelijke waarde kun je natuurlijk pas bepalen als je naast de wagen staat. Op de foto's ziet hij er in ieder geval onberispelijk uit.