Nieuwe cilinderkop?

1993-2002
Plaats reactie
busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Nieuwe cilinder kop?

Bericht door busy » do 25 apr, 2024 11:26

Nee zou dat lekker laten zitten. Dicht is dicht.

Dominique montfort
Geregistreerd lid

Bericht door Dominique montfort » do 25 apr, 2024 12:50

Oké Busy maar heb hem nog niet laten draaien. Heeft nog niet gelopen. Maar zal wel goedkomen. Er zijn nog 2 leidingen die ik moet bevestigen. Dan laat ik dat ene koperen ringetje zitten.

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » do 25 apr, 2024 14:50

Gebruikte koperen ringetjes moet je eigenlijk uitgloeien omdat het materiaal van structuur verandert door de aanlegdruk en hard wordt. Door uit te gloeien worden ze weer zacht en dichten ze weer goed af. Ik hang ze aan een schroevendraaier en hou ze even in de gasvlam tot ze oranje zijn. Paar seconden is genoeg.

Afkoelen kan gewoon aan de lucht. Je kan ze ook in water koelen, maar nodig is dat niet. Helpt wel om eventuele oxide laagjes eraf te laten springen.

Dominique montfort
Geregistreerd lid

Bericht door Dominique montfort » do 25 apr, 2024 15:28

Oh maar ik heb overal nieuwe ringetjes gezet met monteren. Alleen overal koper gebruikt aan beide kanten. Maar nu bleek dat die alu/rubber ringetjes eigenlijk aan de blok zijde moeten komen. We gaan het zien.
Hier op de foto de spullen die in de kit zaten. Draadeindjes van de turbo. Pakking en schroeven van de olie pijp etc. Als iemand weet waar die kleine groene ring hoort dan weet ik het graag. Tussen blok en oliepijpje naar de turbo?
Afbeelding

Dominique montfort
Geregistreerd lid

Bericht door Dominique montfort » do 02 mei, 2024 0:29

Even een follow up op dit inmiddels toch wel lange topic met veel zijweggetjes en welkome adviezen die uiteen liepen van het vervangen van de kop en dan meteen een hoop onderdelen te reviseren, tot wat werkt vooral laten zitten en gaan voor een easy fix heb ik dit laatste gedaan. Voor mij ook een keuze omdat dit de eerste klus was in het kader van voor mij belangrijke doelstelling....het krijgen van APK. Het is niet moeders mooiste en de weg naar volledig functioneren zal nog lang en kostbaar worden maar dat is niet erg.
Ik heb de draadeinden dus laten zitten en degene die doorgeboord was tot in de holle ruimte van de klepveren geplaatst met dirko. Daarna nieuwe pakking uiteraard en alles op moment aangedraaid met een kwart slagje voor de zekerheid.
Welnu, de uitlaat is dicht, ook aan het spruitstuk. Ik heb de turbo speling kunnen checken en wat ringetjes aan de leidingen kunnen vervangen en pakking. Nu dus ook verse filter en olie, frisse koelvloeistof en een hoop gezien en geleerd.
Bedankt voor al jullie adviezen!

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 02 mei, 2024 0:33

Graag gedaan en complimenten voor het doorpakken en het posten van de oplossing / het resultaat. Je ziet toch bij 9 van de 10 topics dat uiteindelijk nooit de uitkomst gedeeld wordt helaas, dus dit is een mooie uitzondering.

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » do 02 mei, 2024 6:44

Klopt! Zou een regel moeten zijn! Bedankt voor het delen. Fijn dat het gelukt is :D

Wat is dirko? Sorry

[edit] ik snap hem. Google :wink:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 02 mei, 2024 8:37

Op het AMT garage forum word je op de vingers getikt als je geen oplossing post. Worden zelfs punten toegekend aan wie de juiste oplossing wist of de beste hints had. Wel bewerkelijk maar een mooi systeem. Dit forum staat helaas vol met topics met 100 keer dezelfde vraag omdat het symptoom wel overeenkomt met een oud topic (vooor de weinigen die de zoekfunctie gebruiken) maar bijna niemand ooit de oplossing liet weten.

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » do 02 mei, 2024 8:57

[]Dat is mooi en dan kan iedereen er ook van leren!

Ik struin sowieso het forum eerst af. Het is makkelijker om gelijk je vraag te stellen op het forum… maar dan val je inderdaad vaak in herhaling. Net als de media :(

Plaats reactie