Filosoferen over ophogen: ups en downs.

1993-2002
monsieur P
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Filosoferen over ophogen: ups en downs.

Bericht door monsieur P » do 06 mei, 2021 15:14

Thanks allen. Er zijn inderdaad nog wat plannen. Onderkant plastidippen is daar 1 van (al twijfel ik daar nog over), de skirts onder de bumpers weghalen een andere. Er komt ook (toch) een imperiaal op, mogelijk met een extra wiel. Ook ben ik me wat aan het verdiepen in de mogelijkheid om een snorkel te plaatsen.

De afweging voor al die ideeën is: wordt het er leuker of minder leuk van? Daar ben ik met mezelf nog wat over aan het dimdammen.

Zoals gezegd is er ook nog een olielek te verhelpen, dus dat krijgt prioriteit. Zodra ik er mee kan rijden zonder een milieudelict te plegen ga ik er rondom wat betere foto’s van maken.

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » do 06 mei, 2021 19:57

Kwam deze foto nog tegen
Afbeelding
Afbeelding

monsieur P
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door monsieur P » do 06 mei, 2021 22:49

Die 900 is wel bruut. Beetje ruw afgewerkt naar mijn smaak maar hij kan de hoogte en de wielen wel goed hebben.

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » vr 07 mei, 2021 0:25

Èrg leuk idee dit, zeg!.👍...Staat de auto goed!.👌

Afbeelding

jor[D]1
Geregistreerd lid

Bericht door jor[D]1 » ma 10 mei, 2021 9:14

monsieur P schreef:
do 06 mei, 2021 15:14
Thanks allen. Er zijn inderdaad nog wat plannen. Onderkant plastidippen is daar 1 van (al twijfel ik daar nog over)
Volgens mij is plastidip niet heel sterk tenzij je echt veel lagen gaat zetten. Is bedliner niet iets? dat spul wat ze in de usa achterin laadbakken van pickups spuiten.

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » ma 10 mei, 2021 14:38

Bedliner is wel leuk, maar dan moet je ook zeker weten dat je nooit meer wat anders wilt. ;)

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » ma 10 mei, 2021 14:52

Het voordeel van plastidip is dat je het er relatief makkelijk weer afhaalt, mits je een dik genoege laag spuit. Te dun en het wordt een rotklus om weer weg te krijgen.

monsieur P
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door monsieur P » di 11 mei, 2021 14:26

Bedliner is natuurlijk wel oersterk, had ik zelf nooit aan gedacht, dus dank voor de suggestie. Maar teruggaan is dan inderdaad echt geen optie meer.

Maar first things first: zaterdag heb ik een paar uur een brug tot mijn beschikking (er blijkt een doe-het-zelf garage bij mij om de hoek te zitten, dat was een plezierige ontdekking!) om de carterpan te vervangen.

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » di 11 mei, 2021 15:10

Kijk, dat is prettig nieuws. En dan verwachten we natuurlijk wat stemmige foto's vanaf een zandpad in het bos. ;)

Overigens zou je natuurlijk ook, in de ultieme knutselmodus, een soort Aero zijkanten van een 900 classic kunnen monteren. Dat vraagt een hoop gedoe, maar je hebt geen hele mooie nodig, omdat je die dan bijvoorbeeld wel in de bedliner zet. Dan krijg je ook wel een hele ruige look. ;)

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » di 11 mei, 2021 16:55

monsieur P schreef:
di 11 mei, 2021 14:26
Maar first things first: zaterdag heb ik een paar uur een brug tot mijn beschikking (er blijkt een doe-het-zelf garage bij mij om de hoek te zitten, dat was een plezierige ontdekking!) om de carterpan te vervangen.
Goed geregeld! Als je dat nog niet van plan was; bestel de o-ringen van de aanzuigbuis en crossover tube in de pan even mee, die zijn vaak enorm uitgehard.

monsieur P
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door monsieur P » di 11 mei, 2021 21:08

Thanks Reier. Niet aan gedacht, meteen gedaan! Weet jij trouwens of de auto direct te gebruiken is met gebruik van Loctite 518 als carterpakking? Of moet dat eerst uitharden?

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » di 11 mei, 2021 23:35

Volgens mij moet dat geen probleem zijn en is eerst uit laten harden niet nodig. (correct me if I'm wrong here)

monsieur P
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door monsieur P » za 15 mei, 2021 18:04

ghulst schreef:
do 06 mei, 2021 14:36
Dat ziet er wel echt leuk uit. Ik ben benieuwd naar een plaatje van de zijkant. ;) En een naast een standaard 9-3...

Vandaag stond ik te wachten bij de doe-het-zelf garage toen ik zag dat er net zo'n 9-3 op het parkeerterrein stond, dus speciaal voor jou ernaast gezet en een foto gemaakt :) . En die van de zijkant vergeten :mrgreen: Die hou je tegoed.

Afbeelding

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » za 15 mei, 2021 18:06

Kijk, zo zie je het verschil echt wel goed. :bluethumb:

Wel jammer dat er geen zijkant-shot is hoor. :P :wink:

monsieur P
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door monsieur P » za 15 mei, 2021 18:46

:wink:

Plaats reactie