Saab 9-3 cabrio van Sonab (wat is dagwaarde)
-
Sonab
- Donateur (4x)

Re: Saab 9-3 cabrio van Sonab ... schade
Ja, bij Zwemer in Kamperland voor de deur.
-
silvandam
- Donateur (3x)

Bijzonder dat iemand zijn telefoonnummer achterlaat om enkel een slecht advies te geven en te denken dat de kous daarmee af is. Dit soort mensen laat meestal geen briefje achter, dus het achtergelaten briefje is dan weer jouw geluk.
Succes met het verhelpen van de schade.
Succes met het verhelpen van de schade.
-
Carroda
- Geregistreerd lid
Sonab schreef: ↑wo 11 aug, 2021 10:40Net even bij het schadebedrijf geweest. Herstel kost 600,-
Plaatwerk zit precies tegen de balk in het portier geduwd.
Vroeg me wel af of een net sloopportier ook nog een optie zou kunnen zijn, of is dat mogelijk nog ingewikkeld met de juiste kleur, slot, afhangen etc,?
De deuren van de 900ng en 9-3 zijn super opgehangen. Je kunt de bouten van het scharnier er uit draaien, dan blijft die nog op 2 pennen hangen.
Afhangen is gelukkig ook erg simpel.
Een andere deur zou iig zeker een optie zijn. Alleen is dat aan de schadehersteller neem ik aan?
Het lastige zal zijn een mooie deur in de goede kleur te vinden. veel hebben toch wel butsen, err, de nodige ervaring opgedaan in de loop der jaren (Zeker die uit elkaar gehaald worden voor onderdelen.) Mja, je kunt uiteraard mazzel hebben.
Ik weet niet wat voor audio systeem je hebt, maar als de 't AS3 hebt, moet je kijken of de nieuwe deur dat ook heeft. (of de kabelboom in de deur overzetten)
De klink overzetten is in ieder geval prima te doen. dus het slot zou het probleem niet mogen zijn.
-
9323
- Donateur (2x)

Absoluut een sloopportier opzoeken. Hangt er zo in. Maar niet voordat je de schade hebt laten taxeren!
-
alex75
- Geregistreerd lid
Kleur en afhangen zal wel gaan, maar dat slot vervangen is mij nooit gelukt. Gewoon via de verzekering spelen van de veroorzaker, makkelijk zat.Sonab schreef: ↑wo 11 aug, 2021 10:40Net even bij het schadebedrijf geweest. Herstel kost 600,-
Plaatwerk zit precies tegen de balk in het portier geduwd.
Vroeg me wel af of een net sloopportier ook nog een optie zou kunnen zijn, of is dat mogelijk nog ingewikkeld met de juiste kleur, slot, afhangen etc,?
Toch vind ik het ook wel netjes dat persoon telefoon nr achter liet, zijn er legio die dat niet doen,
Succes hopelijk komt het gauw goed
-
busy
- Donateur (4x)

Op dit moment een sloper bij Rademaker. Stuur hem even een PB
-
Carroda
- Geregistreerd lid
alex75 schreef: ↑wo 11 aug, 2021 22:00Kleur en afhangen zal wel gaan, maar dat slot vervangen is mij nooit gelukt. Gewoon via de verzekering spelen van de veroorzaker, makkelijk zat.
Toch vind ik het ook wel netjes dat persoon telefoon nr achter liet, zijn er legio die dat niet doen,
Succes hopelijk komt het gauw goed
Het hele handvat over zetten.
-
Wouter
- Donateur (2x)

Mijn advies is juist om niet het hele handvat over te zetten. Is onnodig veel werk en de kans op lakschade is groot. Mijn advies is om alleen de slotcilinder te wisselen. Is ook priegelwerk, met een heel klein verstopt torx boutje, maar uiteindelijk wel makkelijker.Carroda schreef: ↑do 12 aug, 2021 11:31Het hele handvat over zetten.Is een beetje priegelwerk om bij de moertjes aan de achterkant te komen, maar nog wel te doen. (ALs je de ruit er uit pakt is het helemaal makkelijk om er bij te komen.
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Inderdaad alleen slot over zetten, minste kans op extra schade!
En je hebt geluk dat de dader zijn nummer heeft achtergelaten, ik trof mijn 9-5 2 maanden geleden aan met twee hele lelijke punten aan de voorkant van het achterportier. Dader nergens te bekennen en ook geen briefje uiteraard. En "dat heb ik niet gemerkt" kon nooit opgaan want je moet je portier echt heel hard open doen wil je dergelijk deuken realiseren.
En je hebt geluk dat de dader zijn nummer heeft achtergelaten, ik trof mijn 9-5 2 maanden geleden aan met twee hele lelijke punten aan de voorkant van het achterportier. Dader nergens te bekennen en ook geen briefje uiteraard. En "dat heb ik niet gemerkt" kon nooit opgaan want je moet je portier echt heel hard open doen wil je dergelijk deuken realiseren.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Houd er rekening mee dat je bij een cabrio niet alleen de panelgaps netjes afgesteld moet zien te krijgen, maar ook de afdichting van de portierruit tegen de achterruit en de cabriokap (en de a-stijl). Dat is nogal een rotklus, zeker als je er niet vrij uitgebreid ervaring mee hebt.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Goed punt. Zijn die er op het forum die dat kunnen?
-
Carroda
- Geregistreerd lid
Heb er wel ervaring mee. (een waar de ramen er los in lagen weer helemaal netjes alle bussen vernieuwd en opnieuw afgesteld.
)
Vrees alleen dat de afstand hierheen het niet echt rendabel maakt (Gronau, net bij Overdinkel over de grens in Duitsland.)
Maar op zich zo moeilijk is het niet. Met de ramen in het portier kun je alleen de hoogte afstellen, en de hoek waaronder deze naar binnen staat t.o.v. het portier. Eerst zorgen dat de hoogte klopt. (voor met het rubber wat om de spiegeldriehoek zit, en achter met het dak.) dan d.m.v. een beetje trail en error die hoek instellen. ( kijken of het raam mooi parallel staat met de achterruit, en maar minimaal tegen het rubber van het dak drukt als deze dicht is.)
Vrees alleen dat de afstand hierheen het niet echt rendabel maakt (Gronau, net bij Overdinkel over de grens in Duitsland.)
Maar op zich zo moeilijk is het niet. Met de ramen in het portier kun je alleen de hoogte afstellen, en de hoek waaronder deze naar binnen staat t.o.v. het portier. Eerst zorgen dat de hoogte klopt. (voor met het rubber wat om de spiegeldriehoek zit, en achter met het dak.) dan d.m.v. een beetje trail en error die hoek instellen. ( kijken of het raam mooi parallel staat met de achterruit, en maar minimaal tegen het rubber van het dak drukt als deze dicht is.)
-
Sandr
- Geregistreerd lid
Vraagje tussendoor, als ik mag, is het raam bij een ys3f cabrio ook bij te stellen?
Mag iets meer naar binnen kantelen bij mijn 2004 cabrio ivm klapperen bij dakloos over een klinker/kinderkopjes weg rijden.
Mag iets meer naar binnen kantelen bij mijn 2004 cabrio ivm klapperen bij dakloos over een klinker/kinderkopjes weg rijden.
-
ghulst
- Geregistreerd lid
Ik weet dat Tema het wel eerder gedaan heeft en die werkt daarin dan weer samen met Schadeherstel Roland Poppe, die veel auto’s voor Marc doet.Sonab schreef:Goed punt. Zijn die er op het forum die dat kunnen?
-
Sonab
- Donateur (4x)

Portier staat even in de wachtstand.
Eerst moet de caab weer apk krijgen.
Daartoe vandaag de achterste uitlaat demper vervangen.
De oude was rot. Zaten vanbinnen (even een luikje in geslepen) niet veel schotjes meer in

De nieuwe demper (niet origineel) er naast gelegd. Lijkt er wel wat op, hoopgevend!
Alleen de flens lijkt wat boller (detail om te onthouden...)

Monteren die hap! Geen lastige klus, tot je de flens niet gasdicht gemonteerd krijgt.
In twee pogingen een hele tube van die witte uitaatpasta op losgelaten. (Bende, wordt bij opwarmen eerst nog zachter)
Toen een keer staal op staal geprobeerd, nog niet dicht.
Geluidje is nog even "sportief".
Kennelijk past de combi flens en klem niet perfect...
Ben nog wel benieuwd of het zou lukken met van dat spul om gaten te repareren, Gungum. Dat heeft wat meer stevigheid in zichzelf heb ik het idee.
Eerst moet de caab weer apk krijgen.
Daartoe vandaag de achterste uitlaat demper vervangen.
De oude was rot. Zaten vanbinnen (even een luikje in geslepen) niet veel schotjes meer in

De nieuwe demper (niet origineel) er naast gelegd. Lijkt er wel wat op, hoopgevend!
Alleen de flens lijkt wat boller (detail om te onthouden...)

Monteren die hap! Geen lastige klus, tot je de flens niet gasdicht gemonteerd krijgt.
In twee pogingen een hele tube van die witte uitaatpasta op losgelaten. (Bende, wordt bij opwarmen eerst nog zachter)
Toen een keer staal op staal geprobeerd, nog niet dicht.
Geluidje is nog even "sportief".
Kennelijk past de combi flens en klem niet perfect...
Ben nog wel benieuwd of het zou lukken met van dat spul om gaten te repareren, Gungum. Dat heeft wat meer stevigheid in zichzelf heb ik het idee.