Saab 9-3 cabrio van Sonab (wat is dagwaarde)
-
Sonab
- Donateur (4x)

Re: Saab 9-3 cabrio van Sonab
Moeders reed er mee, nam de afrit van de snelweg af (of op, dat is me niet helemaal duidelijk) en ineens viel de motor uit. Hij wilde ook niet meer aanslaan.
Toen ze mij belde heeft ze olie en koelvloeistof gecheckt (niveau beiden oke) maar ik vond het starten naar klinken (dacht een soort klappen te horen via de telefoon), ANWB man deed hetzelfde en constateerde direct: foute boel. Denkt kapotte motorlagers oid.
Dat vind ik wel apart aangezien de auto tot zojuist perfect reed. Maar starten geeft een geluid alsof er losse stukken in de motor tegen elkaar aanslaan, dat laat je wel gauw.
Oei en ai dus, wat nu...
Toen ze mij belde heeft ze olie en koelvloeistof gecheckt (niveau beiden oke) maar ik vond het starten naar klinken (dacht een soort klappen te horen via de telefoon), ANWB man deed hetzelfde en constateerde direct: foute boel. Denkt kapotte motorlagers oid.
Dat vind ik wel apart aangezien de auto tot zojuist perfect reed. Maar starten geeft een geluid alsof er losse stukken in de motor tegen elkaar aanslaan, dat laat je wel gauw.
Oei en ai dus, wat nu...
-
Marius0404
- Donateur (7x)

Re: Saab 9-3 cabrio van Sonab ...kaput :-(
Balen, had je net mooie foto’s geplaatst...
Hopelijk kan er wat aan gedaan worden, maar klinkt ook zonder geluid niet best.
Hopelijk kan er wat aan gedaan worden, maar klinkt ook zonder geluid niet best.
-
evo
- Donateur (2x)

Ai, dat zou jammer zijn.
Alhoewel, wel goede reden om er een mooie trionic 5 met blazer van te maken
positief blijven 
Alhoewel, wel goede reden om er een mooie trionic 5 met blazer van te maken
-
Luud
- Donateur (8x)

Baaalen, net nu het mooi weer is. Succes met herstel.......
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Ik heb het in Leusden meegemaakt met een 9-5: de ene dag lopen als een zonnetje, de volgende dag gaar vanwege BS.
Balen is het natuurlijk wel. Maar een nieuw blok moet wel ergens te roggelen zijn, mocht het nodig zijn.
Balen is het natuurlijk wel. Maar een nieuw blok moet wel ergens te roggelen zijn, mocht het nodig zijn.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Tsja, lastig. Als de diagnose kapotte motor klopt (zou niet weten wat het nog meer kan zijn), is een andere motor de remedie (en aangezien de bak in 3 en 4 wat zoemde ook een andere bak).
Zelf doen voor de deur lijkt me, na lezing van het werkplaatshandboek, nog best lastig. Een brug maakt het simpeler, maar die kan ik als dat al lukt hooguit voor een dag lenen.
Uitbesteden anderzijds, gaat vrees ik de waarde van de auto al snel te boven....
Zelf doen voor de deur lijkt me, na lezing van het werkplaatshandboek, nog best lastig. Een brug maakt het simpeler, maar die kan ik als dat al lukt hooguit voor een dag lenen.
Uitbesteden anderzijds, gaat vrees ik de waarde van de auto al snel te boven....
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Zo dat is enorm balen! Hopelijk is het te repareren of anders wellicht een ander blok voor te vinden. Super zonde.
Edit, als reactie op jouw bericht. Als je 2 ervaren forummers optrommelt een blok+bak klaar hebt staan, is dat in een dag wel te wisselen.
Je kunt Aero World in Duitsland even checken, hebben altijd best veel in de aanbieding voor relatief weinig.
Edit, als reactie op jouw bericht. Als je 2 ervaren forummers optrommelt een blok+bak klaar hebt staan, is dat in een dag wel te wisselen.
Je kunt Aero World in Duitsland even checken, hebben altijd best veel in de aanbieding voor relatief weinig.
-
Carroda
- Geregistreerd lid
Vaak genoeg een motor mey bak gewisseld bij Saabs inmiddels. 
Met een motortakel, 2 bokken en een krik is het prima te doen. Zou er alleen 2 weekeindjes voor plannen, want je komt altijd wel iets tegen wat je dan "ook nog even" mee wilt pakken.
Heb je dat niet, ben je met 2 daagjes werk wel makkelijk klaar.
Met een motortakel, 2 bokken en een krik is het prima te doen. Zou er alleen 2 weekeindjes voor plannen, want je komt altijd wel iets tegen wat je dan "ook nog even" mee wilt pakken.
Heb je dat niet, ben je met 2 daagjes werk wel makkelijk klaar.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Een motortakel? Maar blok en bak moeten er bij de 9-3 toch onderlangs uit?
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Als het met wat creativiteit bij een 9-5 ook bovenlangs lukt, kan het ook bij een 9-3. 'T is misschien wat meer werk, maar dan wel 'bij huis' te doen.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Wat houdt 'creatief' en 'meer werk' in dit geval precies in?
Zelf een motor vervangen lijkt me al ingewikkeld genoeg
Zelf een motor vervangen lijkt me al ingewikkeld genoeg
-
9323
- Donateur (2x)

I-tjes lopen zelden kapot. Het kan natuurlijk wel, maar ik zou toch nog even iemand goed laten kijken voordat je van het ergste uitgaat.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Ik vind het ook vreemd, zeker zo plotseling. Maar het klinkt wel zo.
Als je me je mobiel stuurt per PB kan ik je wel een filmpje appen dat ik vanmiddag maakte van de motor (kreeg hem wel gestart nu)
Enige andere dat ik nog zou kunnen bedenken is dat de koppeling of de bak aan stukken ligt, maar of dat kan en zo klinkt als dit??
Als je me je mobiel stuurt per PB kan ik je wel een filmpje appen dat ik vanmiddag maakte van de motor (kreeg hem wel gestart nu)
Enige andere dat ik nog zou kunnen bedenken is dat de koppeling of de bak aan stukken ligt, maar of dat kan en zo klinkt als dit??