Over 'n bìjna NOS onk Midnight Blue 9-3og Aero Mk I Cabrio..
-
Guido900T
- Donateur (3x)

Re: Over 'n bìjna NOS Midnight Blue 9-3og Aero Mk I Cabrio..
Mooie auto en mooie kleur! Als je hem nóg beter wil kan ik een dikkere anti- roll bar achter aanbevelen (22 mm). Simpele upgrade die het weggedrag nog verder verbetert. Hij komt dan qua stijheid van de koets (samen met de brace voor, (ik heb zelf een 6-pointed brace) in de buurt van de 9-3 NG. Ook een stuurhuisklem kan ik aanbevelen. De auto stuurt een stuk scherper dan 
-
DV 9-3
- Donateur

Hahaha, spel èn knikker!NeufegliseThierry schreef: ↑wo 27 jul, 2022 23:23...Gelukkig kwam dochterlief met de oplossing toen ze zei "papa, ik ben een knikker kwijt geraakt, weet jij waar die is gebleven?".
Ja dat wist papa welOverigens er nooit meer uitgekregen maar wetende wat het was, was de ergernis gelukkig voorbij
![]()
-
DV 9-3
- Donateur

Dankjewel!Guido900T schreef: ↑wo 27 jul, 2022 23:45Mooie auto en mooie kleur! Als je hem nóg beter wil kan ik een dikkere anti- roll bar achter aanbevelen (22 mm). Simpele upgrade die het weggedrag nog verder verbetert. Hij komt dan qua stijheid van de koets (samen met de brace voor, (ik heb zelf een 6-pointed brace) in de buurt van de 9-3 NG. Ook een stuurhuisklem kan ik aanbevelen. De auto stuurt een stuk scherper dan![]()
Tja, ik begrijp je gedachte over een dikkere swaybar achter, weet welk verschil dat maakt en ben 't met je eens dat het veel toevoegt...
Maar vorig jaar kreeg deze een 2 punts Abbott brace die ik er bijvoorbeeld juist weer onderuit wil halen. De grondspeling neemt er door af waardoor ik soms nèt de grond raak bij drempels, iets wat ik wellicht zou kunnen oplossen door de Koni's vóór iets harder te zetten, maar dat is strijdig met wat me nu juist zo enorm bekoort aan deze cabrio... Ik rij deze tijdmachine echt altijd heel, heel relaxed, genietend van de serene rust die alle 'nieuwigheid' ervan me geeft. En met heel veel tijd om de omgeving in me op te nemen omdat 't nooit snel gaat. Als er iemand achter me zit die sneller wil, ga ik bijvoorbeeld steevast bij de eerste gelegenheid aan de kant om m'n tempo niet te laten opjagen... Heerlijk vind ik dat. Met deze Saab dan he!...
Maar enfin, terug naar deze; Stuurhuis klem heeft 'ie en maakt 'n fijn verschil in 't stuurgevoel, de verstevigde veerpootbrug vóór ook, vooral door 'n rustiger voorruitframe, en de Eibach/Koni combi biedt heerlijk comfort bij een in mijn ogen veel mooiere stance...
Maar omdat ik er echt nóóit snel mee rijd, is 't voor mijn gevoel juist fijn als ik ik 'm verder 'standaard' laat. Tunen moet ik bij deze bijvoorbeeld ook nìet aan denken...
Laat onverlet dat je imho zeker een goed punt aankaart om te overwegen. Niet alleen voor mij. Thnx!
-
DV 9-3
- Donateur

Re: Over 'n bìjna NOS onk Midnight Blue 9-3og Aero Mk I Cabrio..
De Midnight Blue Aero Cabrio is binnenstebuiten gedetailed. Het resultaat is 'n beetje bittersweet.
Hij is zó ákelig fraai geworden dat ik er èigenlijk niet meer mee wil rijden...
Dry-ice cleaning en detailing motorruimte..

Dry-ice cleaning velgen, remmen, wielkasten..

Spuiten callipers, naven, coaten velgen.. (En alle naafkapjes met 't puntje naar 't ventiel zetten..)

Deep cleaning tapijten, leder. Alle kunststofdelen in twee lagen coaten. Leder voeden en beschermen..

Cabriokap gereinigd, carrosserie gekleid en in 4 stappen gepolijst...

Drie lagen MG Coating op de carrosserie en de kap geïmpregneerd..

Het resultaat is best indrukwekkend en 't laat zich niet fotograferen. Je zou ‘m z'n 40.000 Km's niet geven, zo mooi….
Gauw weer vies maken dus maar! Vanavond maar 's een beginnetje maken denk ik..

Dry-ice cleaning velgen, remmen, wielkasten..

Spuiten callipers, naven, coaten velgen.. (En alle naafkapjes met 't puntje naar 't ventiel zetten..)

Deep cleaning tapijten, leder. Alle kunststofdelen in twee lagen coaten. Leder voeden en beschermen..

Cabriokap gereinigd, carrosserie gekleid en in 4 stappen gepolijst...

Drie lagen MG Coating op de carrosserie en de kap geïmpregneerd..

Het resultaat is best indrukwekkend en 't laat zich niet fotograferen. Je zou ‘m z'n 40.000 Km's niet geven, zo mooi….
Gauw weer vies maken dus maar! Vanavond maar 's een beginnetje maken denk ik..
-
evo
- Donateur (2x)

Auw auw auw... mijn ogen 
Maare... lijkt dat zo of zit er een aftermarket sier stuk op op die uitlaat? Als, zet er aaaaaaaub een orgineel sierstuk op. Maakt em zo veel mooier, en origineler.
Maare... lijkt dat zo of zit er een aftermarket sier stuk op op die uitlaat? Als, zet er aaaaaaaub een orgineel sierstuk op. Maakt em zo veel mooier, en origineler.
-
DV 9-3
- Donateur

Dat lijkt maar zo dan hoor. (Hoewel ik 't zelf niet zo zie...) Het uitlaatsierstuk is origineel. Ben je mal!.
Behalve de veren, schokdempers, steeringrack brace, veerpootbrug , staalomvlochten remslangen en Saab aux is àlles aan deze auto helemaal origineel..
Behalve de veren, schokdempers, steeringrack brace, veerpootbrug , staalomvlochten remslangen en Saab aux is àlles aan deze auto helemaal origineel..
-
Sapphire
- Donateur (7x)

En de PDC
Het resultaat mag er zijn, spatzuiver
Het resultaat mag er zijn, spatzuiver
-
DV 9-3
- Donateur

Ohja, en de Alu 36's! (Die zijn weliswaar wel origineel en fabrieks-nieuw maar hij werd geleverd op Vikings.).
-
Orphy
- Donateur (5x)

Ik denk op alu 26 toch?
-
busy
- Donateur (4x)

Klopt Alu26 Nog even je naafkapjes saab/scania -:)
Prachtig werk Geniet ervan
Prachtig werk Geniet ervan
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
ik vind dat een 3/6 spaak velg met 5 wielbouten de symmetrie verstoort. 5/10 spaaks vind ik mooier.
-
DV 9-3
- Donateur

Verdòmd zeg... Nou jaaaa....busy schreef: ↑ma 29 aug, 2022 12:09Nog even je naafkapjes saab/scania -:)
(Ik kocht 'm van de eerste eigenaar op Vikings. Die zaten er vanaf nieuw op, was zo besteld.)
-
DV 9-3
- Donateur

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar ik kan nìet niet voor deze Alu 36's kiezen onder deze auto...72sonett3 schreef: ↑ma 29 aug, 2022 13:11ik vind dat een 3/6 spaak velg met 5 wielbouten de symmetrie verstoort. 5/10 spaaks vind ik mooier.
-
Henk-Jan
- Donateur

Wat is dat eigenlijk voor veerpootbrug? Je zou een keurmeester zo wijs kunnen maken dat het origineel zo hoort...DV 9-3 schreef: ↑zo 28 aug, 2022 19:05De Midnight Blue Aero Cabrio is binnenstebuiten gedetailed. Het resultaat is 'n beetje bittersweet.
-
DV 9-3
- Donateur

Die wordt gemaakt door 'n ex forummer, Jalke, obv 'n oem veerpootbrug en hij ziet er niet alleen uit als oem, hij werkt ook erg goed. Naar mijn mening de meest zinnige onderstel-upgrade in een og 9-3 cabrio en zeer betaalbaar ook. Je levert je eigen veerpootbrug in en krijgt de aangepaste gemonteerd. Klusje van 15 minuten max die Jalke ook nog voor je doet. Super aardige gast.