zelf je turbo voorzien van een compleet nieuw binnenwerk

1993-2002
oliviereilers
Geregistreerd lid

Re: zelf je turbo voorzien van een compleet nieuw binnenwerk

Bericht door oliviereilers » do 10 mei, 2018 0:04

Ik ben ook bezig om de GT17 een nieuw binnenwerk te geven. Echter krijg ik het turbinehuis niet los van de cartridge. Het compressorhuis wel. Wie heeft de gouden tip? Ik kan nergens wat vonden hierover

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » do 10 mei, 2018 18:42

oliviereilers schreef:Ik ben ook bezig om de GT17 een nieuw binnenwerk te geven. Echter krijg ik het turbinehuis niet los van de cartridge. Het compressorhuis wel. Wie heeft de gouden tip? Ik kan nergens wat vonden hierover
Acetyleen brander het huis gloeiend heet stoken en een ringsleutel van 20mm met de ring kant tussen het huis en de banjo aansluitingen zetten om los te wrikken. Zo krijg je hem gegarandeerd los.

Als je hem los hebt gehad zie je een dikke koek roet zitten en wordt het duidelijk waarom hij zo klemde.

Of direct vervangen voor een TD04. Of je nu wel of geen extra vermogen zoekt het is in alle opzichten een. Betere turbo.

oliviereilers
Geregistreerd lid

Bericht door oliviereilers » ma 14 mei, 2018 13:20

AR schreef:
do 10 mei, 2018 18:42
Acetyleen brander het huis gloeiend heet stoken en een ringsleutel van 20mm met de ring kant tussen het huis en de banjo aansluitingen zetten om los te wrikken. Zo krijg je hem gegarandeerd los.

Als je hem los hebt gehad zie je een dikke koek roet zitten en wordt het duidelijk waarom hij zo klemde.

Of direct vervangen voor een TD04. Of je nu wel of geen extra vermogen zoekt het is in alle opzichten een. Betere turbo.
Uiteindelijk gelukt, dank.

Laat ik waarschuwen voor ieder ander die denkt aan alleen patroon vervangen van een GT17: het turbinehuis zal waarschijnlijk een scheur hebben. Dus voor je de hele handel demonteert zorgen voor een ander turbinehuis zonder scheur. En er een vinden is erg lastig. Het heeft bij 3 andere turbo's gekost om er één te vinden :shock:

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » zo 20 mei, 2018 15:14

Maar Uiteindelijk gelukt.😀

oliviereilers
Geregistreerd lid

Bericht door oliviereilers » di 22 mei, 2018 8:29

klaasj schreef:
zo 20 mei, 2018 15:14