zelf je turbo voorzien van een compleet nieuw binnenwerk
-
oliviereilers
- Geregistreerd lid
Re: zelf je turbo voorzien van een compleet nieuw binnenwerk
Ik ben ook bezig om de GT17 een nieuw binnenwerk te geven. Echter krijg ik het turbinehuis niet los van de cartridge. Het compressorhuis wel. Wie heeft de gouden tip? Ik kan nergens wat vonden hierover
-
AR
- Donateur (2x)

Acetyleen brander het huis gloeiend heet stoken en een ringsleutel van 20mm met de ring kant tussen het huis en de banjo aansluitingen zetten om los te wrikken. Zo krijg je hem gegarandeerd los.oliviereilers schreef:Ik ben ook bezig om de GT17 een nieuw binnenwerk te geven. Echter krijg ik het turbinehuis niet los van de cartridge. Het compressorhuis wel. Wie heeft de gouden tip? Ik kan nergens wat vonden hierover
Als je hem los hebt gehad zie je een dikke koek roet zitten en wordt het duidelijk waarom hij zo klemde.
Of direct vervangen voor een TD04. Of je nu wel of geen extra vermogen zoekt het is in alle opzichten een. Betere turbo.
-
oliviereilers
- Geregistreerd lid
Uiteindelijk gelukt, dank.AR schreef: ↑do 10 mei, 2018 18:42Acetyleen brander het huis gloeiend heet stoken en een ringsleutel van 20mm met de ring kant tussen het huis en de banjo aansluitingen zetten om los te wrikken. Zo krijg je hem gegarandeerd los.
Als je hem los hebt gehad zie je een dikke koek roet zitten en wordt het duidelijk waarom hij zo klemde.
Of direct vervangen voor een TD04. Of je nu wel of geen extra vermogen zoekt het is in alle opzichten een. Betere turbo.
Laat ik waarschuwen voor ieder ander die denkt aan alleen patroon vervangen van een GT17: het turbinehuis zal waarschijnlijk een scheur hebben. Dus voor je de hele handel demonteert zorgen voor een ander turbinehuis zonder scheur. En er een vinden is erg lastig. Het heeft bij 3 andere turbo's gekost om er één te vinden
-
klaasj
- Donateur (8x)

Maar Uiteindelijk gelukt.
-
oliviereilers
- Geregistreerd lid
En zo is het maar net