oliedruk

1993-2002
alex75
Geregistreerd lid

Re: oliedruk

Bericht door alex75 » ma 19 mei, 2025 13:45

Jemig Brinky,

Je weet slecht nieuws goed te brengen haha :lol:

Tja dat is dan alleen te doen als blok uit elkaar is, maar dat ga ik er niet meer aan besteden. Lijkt me een hele kostbare klus..

Auto heeft pas 180k op de teller en heb hem 6 jaar geleden gekocht van onze bekende tuner, dus is een absolute top auto.. nah ja, was in dit geval
Ik kan een redelijke inschatting maken wat de waarde is van deze auto, zeker met veel Hirsch dingen erop en aan, maar dan gaat het verder dan mijn portemonnee en gaat die de deur uit.

Ik ga dus druk laten meten, en oliepomp laten reviseren en dan is het klaar.
En eerst maar hopen dat dat allemaal lukt bij mijn vertrouwde garage...

Heb nu 2 Saabs, vrouwlief werkt om de hoek en ik rij momenteel in de beruchte T5.
De auto waar het nu om gaat is de Hirsch cabrio T7.. Wil er graag nog een zomertje mee rijden maar hij gaat hoe dan ook de deur uit.

Ben er bang voor dat dat alleen anders gaat dan ik had gehoopt...

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » ma 19 mei, 2025 14:00

Inderdaad,een gemiste kans als tijdens inspectie hoofdlagerkap 3 niet getrokken is… dat is de meest cruciale ivm oliekanalen die ook naar de balansassen gaan. Als er iets is met balans lager dan heeft hoofdlager 3 te weinig smering (weg van minste weerstand).

Plaatje bij het praatje
Afbeelding

alex75
Geregistreerd lid

Bericht door alex75 » do 29 mei, 2025 3:28

De auto is verkocht.
Met pijn in mijn hart maar ik heb er geen tijd en geld meer voor en rijd nog een andere Saab die mijn voorkeur heeft. De T5 racemonster loopt als een trein!
Eventuele motor revisie is mij teveel
De nieuwe eigenaar gaat er een hele mooie auto aan hebben!

El René
Geregistreerd lid

oliedruk

Bericht door El René » do 29 mei, 2025 9:13

evo schreef:Vroegha.... was de instructie voor de SAAB monteur....

Men neme een lasdraad en gaat hiermee via de carterplug "vissen". Komt er zwarte gunk mee, weet je genoeg, BS.

Werkt prima voor diagnose.
Bij mij heeft de dealer zo bij een aankoopkeuring de slugde gemist. Haal die pan er nou maar onderuit. Dan weet je zoiets zeker.

Plaats reactie