Het werk is gestaag gevorderd, met mee- en tegenvallers. Poetsen vind ik toch nog het mooiste, dus daar maar eens een beginnetje mee gemaakt. Wel een hoop rubbers dicht bij de lak om af te plakken. Onderstaande foto's staan niet helemaal in de goede volgorde, werkt lastig met postimage.
Kleppendeksel pakking lekte behoorlijk (stond af en toe gewoon te roken stationair...

). Is goed te vervangen door de doorgewinterde amateur.
Grilletje kon natuurlijk niet met dat aluminium rooster. Maar ja, low budget, dus maar netjes matzwart gespoten, beter in elkaar gezet en stevig verlijmd. Ik zal er nog even een Hirsch logootje bij plakken binnenkort

En op zo'n chique bolide kunnen natuurlijk geen matte, doffe, platte nummerplaten. Nieuwe platen met opgelegde letters doet zo veel goed voor de aanblik (vind ik). Luxe wagen platen zeiden ze bij de automaterialenzaak
En dan nog een heleboel detail dingetjes... Koplamp wisser armpjes die geen wissers meer vasthielden. Koost wist raad en had nog wel 2 "nieuwe"
Achterspoiler zat een scheur in. Na wat aandrang ging meneer er af. De 5 boutjes die door de klep zitten worden na 27 jaar toch wat roest gevoelig en gaan dan meedraaien in de spoiler. Toen ik kracht zette op de verkeerde plek brak de boel af. Gelukkig had ik al een "nieuwe" uit Amersfoort. Oude was eigenlijk ook niet makkelijk meer te redden. Dit legde vervolgens een hoop roest bloot wat nu mooi behandeld kon worden om erger te voorkomen. Het is blijkbaar ook een mooie plek voor zand om te verzamelen...
Derde remlicht die niet meer rood is, ook hier had Rademaker nog wel een betere voor.
Maar ook dit ging niet zonder gevecht. Geen spanning op de originele bedrading. Een van de vorige eigenaren had dus een draad vanuit de kofferbak naar het remlicht getrokken

Gewoon door de regengoot en om de rubbers heen. Was de lekkage achterin ook meteen gevonden. Bij het wurgen met de originele rubberen doorvoer bleek dat de originele draden midden in dat rubber dwars doormidden waren. Ja, dan werkt dat natuurlijk niet meer. Gelukkig kunnen herstellen, dus alles weer hoe het hoort en werkend!
De reflector van het derde remlicht was geen reflector meer, alle zilver verdwenen. Ook daar hebben we wel een oplossing voor.
En toen was het donker, wel lekker even een rondje kunnen rijden na lange tijd!
Sorry voor het lange verhaal, ik ben stiekem wel een beetje trots. Van een verwaarloosde auto is het nu best een mooie geworden. En ik ben nog niet helemaal klaar.